לא רק ספורט: בקרוב כולם ידברו על המותג הזה
פתיחת החנות הראשונה של Ellesse בארץ היא הזדמנות טובה להכיר קצת יותר מקרוב את אחד ממותגי הסטריט-ספורט הכי מסקרנים בפיד: הוא נולד באיטליה כחברת בגדי סקי וטניס, צבר פופולריות ברחוב הבריטי ועכשיו מתחיל להרגיש רלוונטי מאי פעם. תכף כולם ירצו את הלוגו הזה על האאוטפיט
View this post on Instagram
את הלוגו הזה כנראה ראיתם לא מעט כשגללתם את אסוס או את הפיד העולמי, ואם אופנת סטריט-ספורט היא ז'אנר שמדבר אליכם, אולי אפילו יש לכם אותו בארון. המותג Ellesse אמנם התחיל להימכר בארץ כבר לפני תקופה, אבל פתיחת החנות הישראלית הראשונה בדיזנגוף סנטר היא הזדמנות מצוינת להכיר קצת יותר לעומק את מה שמאחורי הלוגו ההוא, רגע לפני שהוא הופך רלוונטי מתמיד.
חצי כדור טניס בין שני מחליקי סקי: זה הדימוי הפשוט שבחר האיטלקי לאונרדו סוורדיו לייצג את מותג בגדי הספורט שייסד ב-1959. סרוודיו היה חייט וחובב סקי, שהחליט שבא לו להרים קצת את הסטייל האחיד שאפיין אז את חליפות הגלישה, ליצוק בו ייחודיות ותעוזה שיהפכו את הלובש אותם למוקד של צבע ועניין על רקע השלג הלבן. למותג הוא קרא בראשי התיבות של שמו – L.S, אבל כמו שהם נשמעים באיטלקית.
View this post on Instagram
בהתאם לחברת הלבשה שמזוהה עם שני סוגי ספורט אקסלוסיביים למדי והוקמה על ידי חייט במקצועו, Ellesse תמיד התאפיינה בשילוב מתוחכם ומעודן בין איכות פונקציונלית לבין שאיפה אופנתית. היוקרה השקטה של הסקי פגשה את הפרפיות הסקסית של הטניס, ולאורך שנות השבעים והשמונים, כשהמותג החל להיות מופץ בבריטניה, הגיע כל זה למקום הטבעי והפורה ביותר עבור אופנת ספורט – הרחוב.
Ellesse, שברשימת לקוחותיה המפורסמים נמצאים שמות כמו מוחמד עלי, בוריס בקר ואנה קורניקובה, אומצה אז על ידי צעירי מעמד הביניים הבריטי, והצליחה לנסח שפת סטריט-סטייל נגישה ומעודכנת מבלי להתפשר על האיכות ובעיקר על הזהות שלה. היום, האוריינטציה הספורטיבית הספציפית של המותג תורמת אף יותר לאטרקטיביות שלו, כשעולם האופנה מבקש להתקרב עוד ועוד לעולם הספורט בחיפוש אחר השראות קזו'אל מרעננות.
View this post on Instagram
יחסי הגומלין האלה באים לידי ביטוי מוצלח במיוחד בשיתוף הפעולה בין Ellesse לאימפריית מייקל קורס, שהקולקציות שהוליד לגמרי מוציאות את המיטב משני המותגים: בעוד קולקציית הקיץ מקפצת במגרש הטניס בלוקים קלילים וחושפי עור, קולקציית החורף עוברת, באופן טבעי, לעולמות הסקי המגה-טרנדיים, כשהמגה-סטארית אמילי רטאייקואסקי מדגמנת את השילוב האפקטיבי בין האלגנטיות הנשית של קורס לבין הקוליות הנונשלנטית של מותג הספורט הצובע את הקמפיין בכחול-כתום-אדום המזוהים איתו.
ב-Ellesse, כאמור, נחושים לשמור על חיבור היסטורי לנרטיב של המותג, מה שמתבטא בהדגשה של אלמנט החייטות, שבהחלט אינו טריוויאלי כשמדובר באופנת ספורט. צוות העיצוב של המותג שואב השראה מתמדת מהמסורת העשירה שלו, ודוגל בעקרון ה"אפסייקלינג" – עדכון ושדרוג של הקיים.
View this post on Instagram
זה כולל תחרויות בינלאומיות למעצבים צעירים, כמו זו המקומית בה זכתה המעצבת אסיה וייסברג שהפכה חליפה ישנה של המותג לסט היסטרי של טופ וחצאית מיני, ונוכח במיוחד גם בקולקציית חורף 2023 שהצצה אליה חשפה שימוש חכם באלמנטים נוסטלגיים-טרנדיים מארכיון המותג. תמצאו שם הדפסי מונוגרמה משגעים, חליפות טרנינג שהן טוטאל-לוק חלומי והרבה קלאסיקות מעודכנות שצולחות את המשימה ההיסטורית של Ellesse: להביא סטייל קצת אחר לזירה שבה לפעמים נראה כאילו כולנו מסתובבים בתלבושת אחידה.
אז כרגע, החנות הקטנה שנפתחה בדיזנגוף סנטר אולי לא נראית כמו אירוע ענק שאי אפשר לפספס. אבל הימור שלנו? המותג הזה עושה עבודה טובה, ובקרוב עשוי להגיע לרלוונטיות שיא. שימו עין, רגע לפני שכולם רוצים את לוגו הטניס והסקי הזה על חזית האאוטפיט שלהם.
הכותבת הייתה אורחת של Ellesse בלונדון
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
תשלחו לנו את הקומוניקט הפרסומי של החברה ונקרא ישר משם, לא חבל על הכסף לשלוח ׳עיתונאית׳ ללונדון על חשבון החברה כדי שהיא תעתיק מילה במילה ותקראו לזה עיתונות? זה כל כך מביך…
מאת: דויד | 27 בדצמבר 2022 | 00:57למי צריך לשלם כדי לקבל כזו כתבה מקודמת?
מאת: אני רק | 26 בדצמבר 2022 | 23:59חחחחחחח באיחור של שנתיים פלוס טוב שנזכרתם בהם
מאת: א | 26 בדצמבר 2022 | 11:48