איזה גבר אתה הולך להיות בקיץ הבא?

הקז'ואל, האומן המיוסר, הרטרו של שנות החמישים או חובב חוף הים השזוף | הקמפיינים לקיץ כבר כאן ואיתם המודלים הגבריים | אז מי אתם בוחרים להיות?

מאת  | ‏ 27 מרץ 2012
מייקל פיט לפראדה | גבר ביי דה בוק | צילום: יח"צ

מייקל פיט לפראדה | גבר ביי דה בוק | צילום: יח"צ

הקמפיינים החדשים הגיעו, ועמן כרגיל, מודלים גבריים למכביר. כל מותג-על משקיע את מיטב מרצו וכספו בכדי להגשים את הפנטזיות של מעצביו ומנהליו, לפתות את קוניו, ובעיקר לבסס את מעמדו. הקמפיינים מציעים פרשנויות שונות לגבריות, וכמובן, ללבוש הגברי – מרטרו נוסטלגי לשנות החמישים, למשחקיות דקדנטית נוסח שנות השמונים, ועד לאמריקאיות המחודשת של עידן אובמה.

יוסף אבוד – Joseph Abboud
עד לפי שנתיים, המותג, שהושק ב1986, נראה אבוד למדי. יוסף, מעצב אמריקאי ממוצא לבנוני שעבד אצל ראלף לורן בתחילת שנות השמונים עד שהחליט להקים מותג משל עצמו, עזב בשנת2000 . לאחר התחלה מבטיחה (אבוד זכה בפרס המעצב הגברים שנתיים ברצף במהלך שנות השמונים), הוא הותיר מאחוריו את מותג שהזדקן במהרה. בשנים האחרונות הנמיח בית האופנה את שאיפותיו, וכיוון אל עבר "average joe” קהל יעד בינוני וחסר שאיפות אופנתיות בעליל.

ב- 2010 מונה ברנרדו רוג'ו למנהל אמנותי חדש שהחליט לנקות את העורבות ולרענן את המותג הרדום. מאז, בזריזות ויעילות, הצליחו בחברה להחזיר את המותג אל אור הזרקורים ולספק כמה קולקציות מוצלחות למדי. לאביב/קיץ הנוכחי עיצב רוג'ו קולקציה נונשלנטית, עם גזרות נינוחות, הרבה משחקי טקסטורות ופריטים שנעים בין ביקור בספארי לשנות השישים בגדה השמאלית של פריז. בקמפיין הם בחרו להציג את "הגבר האמריקאי החדש" בהתאם לרוח המותג שמתגאה ביצור מקומי ומצטרף לחגיגה האמריקאיות של עידן אובמה. הדוגמנים הינם "גברים מהשורה", שחקן, אומן ומעצב, שבמקרה גם נראים לא רע, ומעניקים למותג אמינות ומראה עצמאי.

יוסף אבוד | בית האופנה שחזר לעצמו | צילום: יח"צ

יוסף אבוד | בית האופנה שחזר לעצמו | צילום: יח"צ

פראדה
נדמה שהקמפיין החדש של פראדה זכתה לחשיפה הגבוהה ביותר מבין מותגי העל, דפדוף במגזינים ועלעול אינטרנטי זריז מגלה שהוא בכל מקום. השחקן האמריקאי מייקל פיט (michael pitt) ששחק בעבר ב"החולמים" ולאחרונה מככב בסדרה "אימפריית הפשע", מדגמן קלאסיקה אמריקאית ברוח שנות החמישים. הרבה פרינט, פרחים ואווירת נופש, לצד פריטים יותר ברוח הסדרה לעיל, דוגמת חליפה מרשימה ברכיסה כפולה.

בהשראת רחובות אטלנטיק סיטי | צילום: יח"צ

בהשראת רחובות אטלנטיק סיטי | צילום: יח"צ

לנווין
בשביל קמפיין הקיץ הדקדנטי שלהם תגברו בלנווין את הצוות במפיק המוסיקלי פארל וויליאמס. המוזיקאי המחונן ייעץ למותג בענייני קצב ומוסיקה והכיר להם את הזמרת הצעירה מקסין אשלי, אותה הוא גילה ביו טיוב. כתמיד, לנווין מספקים את הסחורה, הקולקציה מבית אלבר אלבז עדכנית, צבעונית ורכה. אדום ברגנדי כובש מראה נוכחות, בקולקציה בולטים גם פריטים בהשראה צבאית ואלמנטים מעולם הצניחה.

אדום עולה | צילום: יח"צ

אדום עולה | צילום: יח"צ שילוב של אלבר אלבז ופאל וויליאמס | צילום: יח"צ

לואי ויטון
עם קולקציה שנעה בין חליפות צרות ומחויטות, פריטים ספורטיביים וצבעים והדפסים אפריקאים, בחירתם של לואי ויטון לצלם קמפיין ברוח הספארי, נראית יותר ממתאימה. לדימויים בקולקציה יש ניחוח של שנות השמונים עם צבעים דהויים ודוגמן גרמני עם שביל בצד. כל אלה מוסיפים לכל פן אירוני כמעט. כבר לפני יותר מחודשיים, כשראינו התצוגה על המסלול, פינטזנו על צעיף האדום-סגול-כחול עם הדפסים גיאומטרים בעיצובו של מר. ג'יקובס. וכן, אנחנו עדיין מפנטזים עליו.

הצעיף המדובר | צילום: יח"צ

הצעיף המדובר | צילום: יח"צ

איך אפשר קמפיין בלי התיק | צילום: יח"צ

איך אפשר קמפיין בלי התיק | צילום: יח"צ

דולצ'ה אנד גבאנה
בד' אנד ג'י נשארים נאמנים למסורת ומספקים קמפיין איטלקי למהדרין – ים, בחורות איטלקיות שחורות שיער, גברים לוונטינים שזופים ואווירה כפרית ומשפחתית. פשוט? בהחלט. אך גם אפקטיבי למדי, ועושה חשק לפסטה, אלפא, ווספה ואספרסו קצר.

לבושים לסדר פסח | צילום: יח"צ

לבושים לסדר פסח | צילום: יח"צ

השאירו תגובה