מוחרם? מחיר הנעליים של קניה ואדידס הכפיל את עצמו

לפני פחות משבוע החליטו באדידס להפסיק את שיתוף הפעולה עם קניה ווסט בעקבות האמירות האנטישמיות שאמר. 24 שעות לאחר ההודעה הדרמטית, השוק השתגע והנעליים של קניה – מהסניקרס ועד הכפכפים נמכרים ברשת בכפול ואף יותר. אם כל זה לא הספיק, בקיץ הקרוב מחירי הפכפכפים שלו הולכים להיות מטורפים ממש

מאת  | ‏ 31 אוקטובר 2022
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by YEEZY MAFIA (@yeezymafia)

שיתוף הפעולה בין אדידס לייזי של קניה ווסט היה תופעה ייחודית בעולם האופנה מיומו הראשון. ישנן כל מיני דרכים שיווקיות לייצר נחשקות, אקסקלוסיביות ותחושת דחיפות אצל הלקוחות, ונראה שאדידס וייזי השתמשו בכל האסטרטגיות האלה גם יחד.

כל נעל שהושקה לוותה ברשימות המתנה וירטואליות, תורים פיזיים בחנויות בשעות מטורפות וכמובן השפיעה גם על שוק המכירה מחדש, עם לקוחות שהשכילו לעשות רווחים אישיים מהדגמים הנחשקים ביותר ולמכור אותם בזירות כמו איביי במחירים גבוהים יותר לאחר שאזלו מהחנויות.

קניה ווסט. פוטר מאדידס, אבל חזק ברשת (צילום: גטי אימג'ס)

קניה ווסט. פוטר מאדידס, אבל חזק ברשת (צילום: גטי אימג'ס)

עם הרקע הזה, זאת ממש לא הפתעה שהפרידה של אדידס מווסט על רקע האמירות האנטישמיות שלו, הקמפיין נגד Black Lives Matter והאמירות הבעייתיות בנוגע למותו של ג׳ורג׳ פלויד, יצרה זעזוע חדש בשוק הסניקרס.

כשאדידס הודיעו על ההחלטה לנתק קשרים, הם גם סיפקו תחזית לגבי ההפסדים הכספיים שלהם, בהיקף מוערך של עד 250 מיליון יורו. במקביל להודעה, רשתות אופנה וחנויות פרטיות מסביב לעולם החלו כבר להסיר מהמדפים או מהאתרים דגמים של ייזי ואדידס, כך ששוק המכירה מחדש הושפע מכך באופן מיידי.

ההפסדים הכספיים שלהם מוערכים ב- 250 מיליון יורו (צילום: גטי אימג'ס)

ההפסדים הכספיים שלהם מוערכים ב- 250 מיליון יורו (צילום: גטי אימג'ס)

בוול סטריט ג׳ורנל מדווחים ש״תוך 24 שעות מההודעה, השוק השתגע״, על פי ציטוט מבן 18 מניו ג׳רזי שעוסק במכירה מחדש של סניקרס אונליין, שהוסיף שמחיר חלק מהדגמים שהוא מוכר הוכפל. כך למשל הייזי פואם, נעלי הגומי המדוברות של ווסט, נמכרו לפני הבלאגן של קניה במחיר של 283 דולר ואילו היום נמכרים ברשת ב-483 דולר. כמעט כפול.

הערכות נוספות מדברות כרגע על עלייה של לפחות 20% במחירי הדגמים, כשבמקביל נוצר גם ביקוש מצד הלקוחות – שחוששים שהמחירים רק יעלו, ולכן מעוניינים לרכוש את הנעליים כמה שיותר מהר. כרגע מדובר במחירי הסניקרס והגומי שחוו עלייה משמעותית במחירים ועל פי התחזית ימשיכו באותה המגמה, כשהתחזית לגבי הכפכפים האייקוניים של ייזי היא שמחיריהם בשוק המכירה מחדש יעלו משמעותית כשנתחיל להתקרב לקיץ הבא.

לא בלנסיאגה, לא אדידס (צילום: גטי אימג'ס)

לא בלנסיאגה, לא אדידס (צילום: גטי אימג'ס)

הסניקרס. נמכרות און ליין בטירוף (צילום: גטי אימג'ס)

הסניקרס. נמכרות און ליין בטירוף (צילום: גטי אימג'ס)


השאירו תגובה