"כל ילד היום יודע מה זה גוצ'י ופראדה"

חנות פופ אפ חדשה תיפתח השבוע בתל אביב, והיא תאגד בתוכה מבחר בגדי גברים של מעצבים ישראלים שבחר ואצר עיתונאי האופנה סהר שלו. "אם לפני 15 שנה גברים התהלכו פה לרוב במכנסי דייגים ונעלי קרוקס (ולא של בלנסיאגה)", מסביר שלו, "הרי שהיום מצבנו ממש לא רע". כל הפרטים על השופינג שלכם לפני החג

מאת  | ‏ 29 מרץ 2022

תכירו את חנות בגדי הגברים החדשה (צילום: מאיר כהן)

תכירו את חנות בגדי הגברים החדשה (צילום: מאיר כהן)

גברים הם לא בדיוק אוכלוסיה מקופחת, אם נסתכל בראייה רחבה על העולם, אבל כשזה נוגע לאופנה, בגדי גברים תמיד נדחקים לצל לעומת אופנת הנשים שמקבלת את רוב הפוקוס. אבל כיום, עם גבולות מגדר שהולכים והופכים מטושטשים וגברים רבים שרוצים להביע את עצמם דרך אופנה, מרגיש שיש שינוי באוויר – בעיקר בהיצע המקומי של בגדי גברים ויוניסקס ממעצבים עצמאיים.

 את ההיצע הזה בדיוק מבקשים לחגוג ב-Ossef (אוסף), חנות פופ אפ שתפעל ב-1-4 באפריל ביהודה הלוי 72 בתל אביב. הפרויקט הוא שיתוף פעולה בין מותג הקוניאק Hennesey לעיתונאי האופנה סהר שלו, שם תוכלו למצוא מגוון של פריטי לבוש עדכניים, אקססוריז וחפצים מיוחדים שנאספו בקפידה על ידי שלו ממותגים מקומיים ורותחים כמו Lazy eye ppl, Forest, Perre, יפעת פינקלשטיין, Havie, טלי קושניר ומעצבים נוספים, שחלקם מעולם לא הציגו או מכרו עד כה את דגמיהם בישראל.

מדובר בפופ אפ שנפתח השבוע (צילום: מאיר כהן)

מדובר בפופ אפ שנפתח השבוע (צילום: מאיר כהן)

״אפשר לסמן את 2022 כנקודת ציון של עשור למהפכת אופנת הגברים העולמית, וזה הזמן לבדוק מה קורה באופנת הרחוב המקומית – שם אפשר להבחין במהפכה אמיתית וזרם חזק של יצירה״, אומר שלו. ״אין ספק שדווקא תקופת הקורונה דחפה את מאגר הכישרונות הישראלי להיפתח עוד, להיעזר בטכנולוגיות חדשות וליצור לעצמו שם של ממש- ביפן, אירופה, ארצות הברית ובמקומות נוספים על פני הגלובוס״.

"אנשים מתקוטטים על זוגות נעליים כאילו אין מחר"

״מבחינה אופנתית, השינוי ברחוב הישראלי הוא מטורף״, אומר שלו בראיון ל-FF. ״אם לפני 15 שנה גברים התהלכו פה לרוב במכנסי דייגים ונעלי קרוקס (ולא של בלנסיאגה), הרי שהיום אפשר להסתכל מסביב ולראות שמצבנו ממש לא רע. אמנם יש השתלטות של מותגים בינלאומיים, כל ילד היום יודע מה זה פראדה וגוצ׳י, ואנשים מתקוטטים על זוגות נעליים כאילו אין מחר. מצד שני, דווקא ההיצע המטורף הזה, בשילוב רשתות חברתיות ומודעות הולכת וגוברת לאיך אנחנו נראים כשאנחנו יוצאים בבוקר מהבית – מצמיחה גם איים של עשייה מקומית, שבמובנים מסויימים היא מראה של מה שקורה בעולם, עם הטוויסט הישראלי המתבקש. לכן מבחינתי בחרתי מעצבים מקומיים צעירים או פחות מוכרים – רוב המותגים בני כמה שנים לכל היותר, והם משרטטים איזו תמונת מצב עכשווית, מבגדים מחוייטים רכים דרך בגדי ספורט ועד בגדים שעברו חידוש ונולדו מטקסטילים ישנים״.

סהר שלו. "אנחנו עדיין קצת בומרים עם ההבחנות של בגדי גברים/בגדי נשים" (צילום: מאיר כהן)

סהר שלו. "אנחנו עדיין קצת בומרים עם ההבחנות של בגדי גברים/בגדי נשים" (צילום: מאיר כהן)

אנחנו רואים המון גזרות אוברסייז שהן יוניסקס, יש טרנד שנקרא ״אופנה לסבית״, שהיא בעצם פשוט נשים שלובשות חליפות – איפה עולם האופנה המקומי עומד מבחינת החלוקה המגדרית?
״אנחנו באמת עדיין קצת בומרים עם ההבחנות ׳בגדי גברים/בגדי נשים׳, ובכל זאת אנחנו חיים כאן, ומלבד בומרים יש עוד הרבה קבוצות גיל שמחפשות מה ללבוש. במובן הזה, ׳אופנת גברים׳ יכולה להיות סוג של ז׳אנר שאינו נענה להבחנות מגדריות אלא יותר של סטייל: בגדים שמבוססים על בגדי עבודה קלאסיים, בגדי ספורט, בגדים מחוייטים קלאסיים. אני חושב שיותר ויותר מה שקראנו לו ׳אופנת גברים׳ הופך להיות פשוט עוד סגנון, שאינו קשור לאיזה מגדר לובש אותו אלא יותר מאיזה שבט אתה ומה אתה רוצה ללבוש״.

ובאותו העניין – מה נשים יכולות למצוא עבור עצמן בפופ אפ?
״נשים הרי ׳גונבות׳ בגדים מהארון הגברי כבר הרבה זמן. ב-Ossef, נשים תוכלנה למצוא בגדים מכל מעצב כמעט: מכנסיים מחוייטים של טלי קושניר, כובע של ענר5777, חולצות כפתורים של יפעת פינלקשטיין, טישירטים מ-Forest, Perre או Lazy eye ppl, תיקים של אוריאל סטודיו, גופיות של רוני בר, חולצות רוגבי של Going Placesאו בגדים ממוחדשים כמו של HAR. במילים אחרות, נשים די יוכלו למצוא את מקומן גם בחנות הגברים הזו״.

גם נשים מוזמנות כמובן (צילום: מאיר כהן)

גם נשים מוזמנות כמובן (צילום: מאיר כהן)

"אפשר לסמן את 2022 כנקודת ציון של עשור למהפכת אופנת הגברים העולמית" (צילום: מאיר כהן)

"אפשר לסמן את 2022 כנקודת ציון של עשור למהפכת אופנת הגברים העולמית" (צילום: מאיר כהן)

בגדים בול לעונה (צילום: מאיר כהן)

בגדים בול לעונה (צילום: מאיר כהן)

השאירו תגובה