הלם בתעשייה: הכוכבים מגיבים למותו המפתיע של וירג'יל אבלו

מעצב העל הלך לעולמו אתמול, אחרי שניהל בפרטיות מאבק מתמשך במחלת הסרטן. דוגמניות העל ומעצבים אחרים שעבדו עימו סופדים לו מאז ברשתות, ומציירים תמונה של אדם מיוחד שמעבר לכשרונו האדיר נגע גם בכל מי שהיה בסביבתו

מאת  | ‏ 29 נובמבר 2021

רק בן 41 במותו (צילום: Frazer Harrison/FilmMagic)

רק בן 41 במותו (צילום: Frazer Harrison/FilmMagic)

וירג'יל אבלו פעל בעולם האופנה רק כעשור, אבל הצליח להשאיר חותם עמוק מאוד כאחד המעצבים החשובים והמשפיעים של תקופתנו. קשה לדמיין את הפריחה של אופנת הסטריט והכניסה שלה לעולם האופנה הגבוהה בלי "אוף ווייט", המותג שייסד. הוא גם היה מודל לחיקוי עבור מעצבים אפרו-אמריקאים אחרים, כמוביל ופורץ דרך בתעשייה שלא תמיד קיבלה אותם בזרועות פתוחות.

לא הרבה ידוע על וירג'יל אבלו האדם, אבל בהחלט אפשר להסיק עליו – לאורך השנים, לא רק שהוא זכה לתשואות והערכה מקולגות בתעשייה, הוא גם אסף סביבו חבורה אוהדת של חברים וחברות. האופן שבו התעשייה סופדת בשעות מאז ההודעה על מותו מוכיחה מעבר לכל צל של ספק – הוא היה אהוב מאוד.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kendall (@kendalljenner)

"וירג'יל שינה לחלוטין את האופן בו הסתכלתי על סטריט-סטייל ועל אופנה", כתבה היילי ביבר, שאבלו עיצב את שמלת הכלולות האייקונית שלה. "הדרך שבה הוא הסתכל על דברים נתנה לי השראה עמוקה. אני לעולם לא אוכל לבטא עד כמה אני מלאת תודה על כך שהכרתי אותו ועבדתי איתו, החל מהצעידה על המסלולים שלו ועד לעיצוב של שמלת החתונה שלי וכל שאר הרגעים המדהימים בין לבין. הרגשתי שהוא תמיד מעודד אותי. הוא מישהו שתמיד הביא חיים, כריזמה, אהבה וכיף לכל סיטואציה ולכל חדר שאליו הוא נכנס. הוא היה מוח יצירתי נדיר של פעם בדור ואני לעולם לא אשכח את ההשפעה שלו. אנחנו אוהבים אותך וירג'יל".

"אני לא מאמינה שאני כותבת את זה" – כך פתחה קנדל ג'נר את הפוסט לזכרו. "אם הייתה לכם את הזכות להכיר את וירג'יל, הייתם ברי מזל. הוא היה האיש הכי אדיב, חיובי, צנוע, מלא חיים ואור שהכרתי. הייתה לו דרך מופלאה לגרום לך להרגיש כל כך מיוחדת. החיוך הכן שלו חימם את הלב. העובדה שהוא נלחם במחלה הזאת באופן פרטי מסבירה באופן מושלם איזה איש הוא היה, הוא אף פעם לא רצה שידאגו לו. איבדנו חבר יקר. אין מילים שיסבירו את הרגשות שלי ברגע הזה, אבל אני יכולה להגיד שאני שבורת לב. עבור המשפחה שלו, הילדים שלו, אשתו וכל מי שהיה אכפת לו ממנו. וי לימד אותי ואת כולנו שיעור חשוב. הוא ידע שיש לו זמן מועט אבל היה מלא אור, אדיב ומלא באהבה. כולנו צריכים קצת וירג'יל בתוכנו. הוא עוזב אותנו עם ההשפעה שלו, ליצור ולשנות את העולם. ועשית בדיוק את זה וירג'. המלאך שלנו על כדור הארץ, עכשיו מעלינו".

"הוא היה מישהו לכולם", כתבה בלה חדיד. "זה היה הכוח הקסום שהיה לו. הוא גרם לכל אדם שפגש להרגיש מיוחד בכל דרך שיכל. אפילו כשהעולם הרגיש עצוב, הוא הביא איתו צחוק וצבע ויופי. האופן שבו הוא השפיע באופן חיובי על כל דבר שנגע בו, ותמיד קידם את התרבות שלו/את העולם הן הסיבות שהוא היה מלאך עלי אדמות. הנשמה הלוחמת הכי יפה. אני לא מאמינה. פרצת גבולות והפכת הכל לשלך. חלקת את האהבה שלך ללא גבולות. האופן שבו המוח שלך עבד היה מעבר לכל דמיון, והאופן בו עשית כל דבר בחיים עבור המשפחה שלך, החברים שלך ולטובת הכלל… אנחנו נתגעגע אליך מאוד וי. באמת ראית אותי ותמכת בי בכל רמה. כמו שעשית עבור כל כך הרבה מאיתנו. היית אור. תמיד עוררת בי השראה להמשיך לדחוף, לעבוד קשה ולהיות אדיבה. לא משנה מה. אני שולחת אהבה ותפילות לאשתו, ילדיו ושאר משפחת אבלו. אני יודעת שאתה שומר על העולם עכשיו. אני אוהבת אותך לנצח".

"אני שבורת לב מהאובדן של חברי היקר וחבר לעולם כולו", הוסיפה אחותה ג'יג'י חדיד. "הוא היה אחד במינו. האדיבות שלו והנדיבות האנרגטית השאירו רושם עמוק בכל חיים שנגע בהם. הוא גרם לכולם להרגיש שרואים אותם ולהרגיש מיוחדים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Bella (@bellahadid)

גם קריס ג'נר, קארה דלווין ו-וויני הארלו העלו פוסטים לזכרו של אבלו, וחברו הקרוב קניה ווסט הקדיש עבורו את עמוד הבית של האתר של דונדה – הפרויקט שאבלו היה המנהל הקריאייטיבי שלו עוד בתחילת שנות הקריירה.

מלבד דוגמניות, כמעט כל בתי האופנה והמעצבים הנחשבים חלקו כבוד ומילים יפות על אבלו – ויקטוריה בקהאם, סטלה מקרטני, קים ג'ונס מדיור ופנדי, טום פורד, אלסנדרו מיקלה מגוצ'י הצוותים של ורסאצ'ה, ז'יבנשי, ולנטינו ועוד – כולם הקדישו לו פוסט פרידה, עם כמויות אהבה וצער ששמורות ליחידי סגולה ומוכיחות עד כמה הוא היה אהוב, ועד כמה ההשפעה שלו הייתה עמוקה ורחבה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Cara Delevingne (@caradelevingne)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Stella McCartney (@stellamccartney)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gigi Hadid (@gigihadid)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kris Jenner (@krisjenner)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Winnie Harlow (@winnieharlow)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by TOM FORD (@tomford)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Alessandro Michele (@alessandro_michele)

השאירו תגובה