עובדי מפעל המייצר לפריימרק ננעלו על ידי המנהלים במשך שעות

באחד המפעלים הגדולים של תעשייתה האופנה במיאנמר בו מיוצרים בגדים עבור רשת פריימרק, המנהלים נעלו את העובדים בתוך המפעל, על מנת למנוע מהם להצטרף להפגנות נגד ההפיכה הצבאית. הגרדיאן מדווח שרשת פריימרק פתחה בחקירה פנימית

מאת  | ‏ 17 מרץ 2021

עובדי המפעל של פריימרק ננעלו במשך שעות (צילום:  Christopher Furlong לגטי אימג'ס)

עובדי המפעל של פריימרק ננעלו במשך שעות (צילום: Christopher Furlong לגטי אימג'ס)

עם כל אהבתנו לתעשיית האופנה, קשה להתעלם מהעובדה שמדובר בתעשייה שיש לה עדיין מרחק גדול ללכת כדי להפוך למוסרית ולא מזיקה. היא עדיין אחת התעשיות המזהמות בעולם, ונראה שעדיין לא נמצא פתרון הביניים בין ייצור המוני שמאפשר מחיר נגיש ללקוחות אבל עולה בנזקים לכדור הארץ ותנאי שכר בלתי הוגנים, ובין אופנה שמיוצרת באופן מתחשב בסביבה ובאדם, אבל המחיר שלה לא מאפשר נגישות לכולם. בתור לקוחות, צריך לפעמים להדחיק את הצד האפל של תעשיית האופנה כדי להנות מהצבעוניות והביטוי העצמי שהיא מאפשרת לנו, אבל חשוב לזכור – יש עוד הרבה שצריך להשתנות.

החדשות האחרונות מאחד מפעלי ייצור האופנה המהירה מגיעות ממיאנמר, לשעבר בורמה, שם מתרחשת בימים אלה הפיכה היסטורית. בנובמבר האחרון ניצחה מפלגת הליגה הלאומית לדמוקרטיה בבחירות, והמדינה הייתה אמורה להשלים מעבר משלטון צבאי לדמוקרטי. אבל ב-1 בפברואר, בעקבות הטענה של מפלגת האופוזיציה שכמות גדולה מהקולות זויפה, הצבא הטיל מצב חירום ועצר את המנהיגה הנבחרת ועוד כמה מבכירי המפלגה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Primark (@primark)

בתגובה להשתלטות הצבא והמעצר של נבחרי הציבור, מתרחשות בימים אלה הפגנות אזרחיות ברחבי מיאנמר, שדורשות את שחרור הנעצרים וחזרה לשלטון דמוקרטי. בגארדיאן מדווחים שבאחד המפעלים במיאנמר בו מיוצרים בגדים עבור רשת פריימרק, המנהלים נעלו את העובדים בתוך המפעל, על מנת למנוע מהם להצטרף להפגנות נגד ההפיכה הצבאית.

המפעל שייך לחברת GY Sen, ועובדים במפעל סיפרו לגארדיאן שכאלף מהם ננעלו במשך שעות בתוך המפעל, כדי שלא יצאו להפגנות. הסיבה, ככל הנראה, היא לא פוליטית – בעלי המפעל פשוט לא רצו שהעובדים שלהם יפסיקו לעבוד ויפגינו ברחובות במקום להמשיך ולייצר בגדים. מתוך העובדים שהצליחו להשתתף בהפגנות וכתוצאה מכך פספסו משמרות עבודה – כ-20 מהם פוטרו בעקבות כך.

מהמפעל לשקית (צילום:  Ian Forsyth לגטי אימג'ס)

מהמפעל לשקית (צילום: Ian Forsyth לגטי אימג'ס)

דובר מטעם חברת GY Sen הכחיש את הטענה שהעובדים ננעלו במפעל, אבל בפריימרק פצחו בחקירה פנימית לפני כשבועיים, כשנודע שעובדים במפעל אוימו בפיטורים במידה ויבחרו להשתתף בהפגנות במקום להגיע לעבודה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Primark (@primark)

חנות פריימרק באנגליה (צילום:  Nathan Stirk לגטי אימג'ס)

חנות פריימרק באנגליה (צילום: Nathan Stirk לגטי אימג'ס)

השאירו תגובה