עובדת במפעל המספק ל-H&M נרצחה על ידי המעסיק שלה

ג׳ייסר קתיראבל, צעירה בת 20 שעובדת במפעל בהודו שמייצר פריטים עבור המותג, נרצחה על ידי אחד המנהלים שלה, לאחר חודשים של התעללות מצדו במקום העבודה. H&M פרסמו הצהרה רשמית על כך שהם פותחים בחקירה פנימית

מאת  | ‏ 7 פברואר 2021

H&M הגיבה הצהרה רשמית  למקרה (צילום: Xavi Torren לגטי אימג'ס)

H&M הגיבה הצהרה רשמית למקרה (צילום: Xavi Torren לגטי אימג'ס)

המחיר הגבוה של האופנה המהירה ותנאי ההעסקה במפעלים ברחבי הם נושאים שלא מפסיקים לעלות לדיון, כשנדמה שהשיפור שחל בתחום קורה לאט מדי. השבוע, נאלצו ב-H&M להגיב באופן פומבי למקרה קשה במיוחד – צעירה בת 20 שעובדת במפעל בהודו שמייצר פריטים עבור המותג, נרצחה על ידי אחד המנהלים שלה, לאחר חודשים של התעללות מצדו במקום העבודה.

ג׳ייסר קתיראבל עבדה ב-Natchi Apparels, הספקים של H&M ששייכים לארגון Eastman Exports. היא נמצאה מתה בסמוך לביתה, ומי שהיה האחראי הישיר עליה במפעל הודה בכך שחטף אותה ורצח אותה. בני המשפחה והחברים לעבודה מעידים שלפני מותה, אותו המנהל איים עליה והטריד אותה באופן קבוע. בנוסף, הם מספרים שקתיראבל התלוננה על כך כמה פעמים, אבל שום דבר לא נעשה.

פותחים בחקירה פנימית במפעלים בנושא הטרדות (צילום: Omar Marques לגטי אימג'ס)

פותחים בחקירה פנימית במפעלים בנושא הטרדות (צילום: Omar Marques לגטי אימג'ס)

נשיא איגוד העובדים של המפעל אמר: ״רבים מהעובדים ששוחחנו איתם חווים את אותן הבעיות בעבודה, אבל לא יודעים איך לדווח על הטרדות מצד המנהלים שלהם או שהם מפחדים מדי לדבר מחשש לנקמה״. לאחר שהסיפור פורסם ברשתות החברתיות על ידי קבוצות אקטיביסטיות שנלחמות למען תנאי העסקה הוגנים בתחום האופנה ובכלל במדינות המזרח, H&M פרסמו הצהרה רשמית על כך שהם פותחים בחקירה פנימית במפעלים בנושא הטרדות, ובעיקר יפעלו למנוע אלימות מבוססת מגדר.

״איגודי העובדים המעורבים ביקשו מאיתנו מפורשות שלא לסיים את ההסכם העסקי מול המפעל המדובר״, נכתב בהצהרה. ״במקום, נעבוד באופן אקטיבי לחזק את הבטיחות והביטחון במקום העבוד. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם הספק ונוודא בדחיפות שהם נוקטים בצעדים שדרשנו מהם כדי להראות לנו שהם פועלים ליצירת סביבת עבודה נקייה מהטרדות״.

לא מדובר בעובדת חנות אלא בעובדת של מפעל Natchi Apparels, הספקים של H&M (צילום: Jeremy Moeller לגטי אימג'ס)

לא מדובר בעובדת חנות אלא בעובדת של מפעל Natchi Apparels, הספקים של H&M (צילום: Jeremy Moeller לגטי אימג'ס)

 

השאירו תגובה

 

  • לא אקנה בחיים בH&M!!!
    העובדת התלוננה ואף אחד לא עשה כלום???
    לפטר לאלתר את כל הנוגעים בדבר
    ולשפוט אותם על סיוע להריגה!!!

    מאת: התלוננה ולא עשו כלום |‏ 7 בפברואר 2021 | 18:26
  • מחלקת גברים בגדים זבל. שנים לא קניתי מהם.

    מאת: יואב |‏ 7 בפברואר 2021 | 13:16