בשם האהבה

ג'ואן יואן נולדה בג'מייקה והרגישה חיבור לישראל מגיל צעיר. נמרוד ניר נולד בישראל למשפחה מתוקשרת והספיק לחזור בתשובה ובשאלה, וגם להריץ מפלגה ערבית לכנסת. בראיון זוגי הם מדברים על ג'ודי ("תיכנס לפוליטיקה"), סילבן ("אומר שהוא יותר אפריקאי מג'ואן כי הוא מתוניס"), גזענות ("אני שוכחת מזה ברגע שזה קורה"), יהדות (הוא עדיין מרגיש חרדי, היא אוהבת תלמוד) ואהבה, כמובן

מאת  | ‏ 3 דצמבר 2020

ג'ואן - טוטאל לוק: Fix | נמרוד - ז'קט: H&M

ג'ואן – טוטאל לוק: Fix | נמרוד – ז'קט: H&M (צילום: עדי אורני)

נמרוד ניר מוקף נשים מרובות שמות. אימו ג'ודי מחזיקה כידוע בשלושה שמות משפחה – ניר, מוזס, ושלום; וכעת זוגתו מזגזגת בין מבחר שמות פרטיים: באינסטגרם קוראים לה כריסי, השם היהודי שלה הוא יפה, בבית הוא קורא לה ג'ו, או לפעמים סם. אבל אף אחד מאלה, מתברר, הוא לא באמת השם שלה. "אני כריסי יואן באינסטגרם כי זה השם שאמא שלי רצתה לתת לי, אבל קוראים לי ג'ואן", היא מסבירה ומחייכת, "בראיון הזה תקראי לי ג'ואן יואן". 

"אני מכיר את זה, גם לי יש כמה שמות", מבהיר נמרוד, "הייתי חרדי לתקופה אז קראו לי אברהם. היום אני הולך בירושלים וכולם יקראו לי אברמל'ה, אייבי, כל פרפראזה אפשרית". 

שלושתנו יושבים במשרדי "דה בריף", משרד הפרסום והייעוץ הפוליטי של נמרוד, לסכם שנה של זוגיות צמודה ובעיקר להבין איך נערה מקיגנסטון, ג'מייקה מחליטה שהיא יהודייה, מגיעה לישראל לגמרי לבדה במטרה להיוולד מחדש ומוצאת את עצמה בחיק אחת המשפחות הכי מתוקשרות בארץ. כשג'ואן, הדוגמנית בת ה-28, מספרת על התהליך שהיא עוברת בשנים האחרונות, נמרוד, 37, מביט בה בעיניים נוצצות. מרבית הציבור הישראלי מכיר אותו כבן של ג'ודי ניר מוזס שלום ועמירם ניר ז"ל, וכבנו החורג של סילבן שלום, אדם שנולד לתוך קלחת פוליטית ושערוריות בלתי פוסקות. אחרים מכירים את נמרוד בשל הפרק החרדי המסתורי בחייו. ויש מי שזוכרים אותו כבעל בר או כעיתונאי לשעבר, עם רוח הרפתקנית שלקחה אותו עד לצפון קוריאה. היום, כשהשמיים סגורים, נמרוד מטייל דרך הסיפורים של ג'ואן. 

ג'ואן - שמלה: מעיין פז | נמרוד - חליפה: COS

ג'ואן – שמלה: מעיין פז | נמרוד – חליפה: COS (צילום: עדי אורני)

"נולדתי בקינגסטון, עיר הבירה של ג'מייקה", היא מספרת, "גדלתי בבית גדול על הים. אני באה ממשפחה גדולה, אנחנו חמישה אחים מתוכם אני השנייה, ובני דודים, דודים, עוד אחים ממערכות יחסים אחרות של ההורים שלי. אמא שלי לא עובדת ואבא שלי קבלן בתים. זו הייתה ילדות חופשיה. אחרי בית ספר הלכנו לדוד שלי שהוא ראסטפארי, עם הכובע הגדול והראסטות, זה היה מאוד כיף. קראנו לו 'דוד ראס'".

שמעת על ישראל?
"ישראל מופיעה בתנ"ך, אז ידעתי שהיא קיימת אבל לא הכרתי פרטים. חשבתי שזה מקום עם המון מדבר וגמלים, וזה עניין אותי כי זה ההיפך מהאזור הירוק, הטרופי והרטוב שאני באה ממנו. הייתה לי חברה יהודייה בבית ספר. היא הזמינה אותי לבית כנסת, היה שם חול על הרצפה, אהבתי את ההרגשה שקיבלתי שם".

את יכולה לתאר אותה?
"הרגשתי חופשיה, שאני יכולה לבטא את עצמי. כאילו יש לי חיבור רוחני עמוק עם היהדות. קשה לי להסביר את זה. התעניינתי בכל דבר ביהדות, השבת, המצוות, האמונה. המשכתי ללכת עם החברה לבית כנסת, השתתפתי בהרבה פעילויות ובגיל 23 שאלתי את הרב אם אני יכולה להתגייר והוא הסכים".

עגילים: אפרת קסוטו, בגד גוף: גליה להב

עגילים: אפרת קסוטו, בגד גוף: גליה להב (צילום: עדי אורני)

איך הגיבה הסביבה? 
"ההורים שלי לא התנגדו, כי זו האמונה שלי. למדתי במשך שנה וכמה חודשים. על מעגל החיים, על התורה, החגים. התלבשתי בצניעות באותה שנה, עשיתי את כל התהליך. אהבתי את הצד התיאורטי, ללמוד תלמוד, להיכנס לסוגיה מסוימת ולראות מה כל אחד אומר עליה, כל הדיונים עם הרב".
נמרוד: "השקפה".
ג'ואן: "כן, השקפה".
נמרוד: "הראסטפארים מדברים על ישראל הרבה, על ציון, יש להם יחס טוב לישראל".
ג'ואן: "כן, זה נכון. אבל לדוד הראסטה שלי לא היה מושג שאני בכלל עושה את זה".
נמרוד: "זה הסגנון הג'מייקני. לא מבקשים רשות, עושים מה שרוצים". 

"לא הייתי רגילה למנטליות הקשוחה, אבל אני חושבת שגם אני כזו היום"

בסיום התהליך, ג'ואן טבלה במקווה מקומי, מלא מים שמגיעים ממפל בהרים, והוענק לה שמה העברי – יפה. "זה גיור כהלכה, בבית דין רבני לכל דבר", היא אומרת. ג'ואן, שבשלב הזה כבר בנתה על עתיד אקדמי והחלה ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטה, שמעה על האפשרות של צעירים יהודים להגיע לחוות קצת מישראל דרך "תגלית". היא נרשמה לתוכנית והגיעה למקום שבו גילתה קצת פחות גמלים משחשבה. "הבנתי שאתם לא רק מדבר, אבל התאהבתי. ראיתי את המקום והתרבות, את היופי שלכם. הטיול עם תגלית נמשך עשרה ימים ואחר כך המשכתי לטייל כאן לבד. כשעזבתי ידעתי שאני חייבת לחזור לפה". 

עם שובה לגמ'ייקה, ג'ואן התחילה לתכנן את הנסיעה הבאה לישראל, הפעם בלי כרטיס חזרה. "סיימתי את התואר וחזרתי לישראל כדי ללמוד ולגור כאן".

שמלה: ויוי בלאיש, עגילים: אפרת קסוטו

שמלה: ויוי בלאיש, עגילים: אפרת קסוטו (צילום: עדי אורני)

ככה, פשוט לעבור לכאן בלי להכיר אף אחד ושום דבר?
"כן, פשוט הרגשתי חיבור. נרשמתי ללימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, גרתי במעונות, חייתי על מלגה. התחלתי ללמוד עברית, אני עדיין לומדת באולפן (שיחתנו נערכת באנגלית, ה"ב)".

מצאת כאן חברים?
"כן, חברים מהלימודים, מבית הכנסת של הקהילה הבינלאומית. היה קצת קשה, זה לא היה כמו תגלית, אלא ממש להיות כאן בפנים וללמוד דברים שלא ידעתי על המדינה הזו, להסתדר בעצמי בלי לדעת עברית, בלי להכיר את המנטליות. בהתחלה לא הייתי רגילה אליה אבל אני חושבת שגם אני כזו היום. הכל מאוד ישיר ומאוד קשוח".

נמרוד: "אבל ג'מייקנים הם לא כאלה שונים. הם כמו ישראלים על סטרואידים. מקומות חמים משפיעים על הטמפרמנט, וככל שמזג האוויר משתנה, אנשים נוטים למצבי רוח משתנים. זה לא אמריקה או אירופה. כשהתחלנו לצאת נסענו לג'מייקה, שאכיר את המשפחה של ג'ואן, והרגשתי שם מאוד בבית. אנשים צועקים אחד לשני ברחוב, מקללים ומחבקים. מלאי תשוקה, כמו פה. אתה שומע ומרגיש את האנשים. אבל אולי הם פחות לחוצים מאיתנו. הבעיות שלהם זה מונסונים, לא מלחמה".
ג'ואן: "השירות לקוחות בג'מייקה יותר טוב. אבל הוא צודק, גם אנחנו רועשים".
נמרוד: "לא נתת לי לצאת החוצה לבד בג'מייקה".
ג'ואן: "כי רציתי שנצא יחד. אבל כן, אנחנו חמים וידידותיים. אנחנו הופכים כל דבר לבדיחה. יש הרבה דברים במשותף".

מתוך הקמפיין לפיקס (צילום: דנה קרן)

מתוך הקמפיין לפיקס (צילום: דנה קרן)

תרצי לחזור לג'מייקה יום אחד?
"אני לא חושבת שאחזור. אני מרגישה בבית בישראל. הדבר היחיד שאני מתגעגעת אליו הוא האוכל והמשפחה, אני מדברת עם המשפחה כל יום בטלפון, מרגישה את החיבור איתם".

ואת האוכל את לא יכולה להשיג כאן?
"לא, אין מצב. יש תבלין מיוחד שאני צריכה להזמין אונליין. קוראים לזה ג'רק ואין דרך אחרת להשיג".

זה טעים, נמרוד?
נמרוד: "זה אוכל… מעניין. מאתגר. היא מבשלת גדי".
ג'ואן: "גדי כשר". 

ג'ואן - טוטאל לוק: Fix | נמרוד - ז'קט: H&M, מכנסיים: אתא

ג'ואן – טוטאל לוק: Fix | נמרוד – ז'קט: H&M, מכנסיים: אתא (צילום: עדי אורני)

"בדייט השלישי כבר עברנו לגור ביחד"

אחרי שפלירטטה עם הדוגמנות מאז נעוריה, ג'ואן גילתה שההצעות ממשיכות להגיע גם אחרי שעברה לצד השני של העולם וייעדה לעצמה עתיד אחר. "לפעמים הייתי מסכימה להצטלם לדברים קטנים, ובשלב מסוים הציעו לי להצטרף לסוכנות 'עילית'. אחרי הלימודים הייתי פנויה פתאום ליותר עבודות, והיום אני עושה את זה במשרה מלאה". בין השאר, ג'ואן הספיקה לדגמן עבור טרמינל איקס והמעצבת מירית רודריג, ולהשתתף בפרסומת של הבנק הבינלאומי הראשון. בימים אלה היא מככבת בקמפיין של פיקס ומשיקה ליין למוצרי קוסמטיקה טבעיים – און פוינט ביוטי – שמשלב את העניין שלה בעולמות היופי והעסקים.

את נמרוד היא פגשה, איך לא, על סט צילומים, אליו הוא הגיע מטעם לקוח. "זה לא נחשב שהייתי הבוס שלה", הוא ממהר להבהיר, "אני לא רוצה שיתבעו אותי, כן? לפעמים צריך לבוא לייצג את הלקוח, לפקח, אבל היא עובדת בשביל הסוכנות ולא בשבילי. שמעתי אותה מדברת עברית והבנתי קצת את הסיפור שלה, זה מאוד עניין אותי".

וג'ואן, מה את חשבת עליו?
ג'ואן: "חשבתי שהוא הבחור הכי חכם שפגשתי. קולטים את זה ברגע. הוא סיפר לי שהוא למד פסיכולוגיה והבנתי שאנחנו מתעניינים באותם דברים".
נמרוד: "היא מאוד הרשימה אותי. רוב האנשים לא עושים דברים כאלה, לא משנים את החיים שלהם כמוה בכזה אומץ. הרי זה לא שהציעו לה חוזה של מיליונים בדוגמנות בארץ, היא פשוט באה בעקבות התשוקה. הרשים אותי שהיא עזבה את הבית שלה, האי שלה, לחצי השני של העולם מתוך כזה חוזק ואמונה בעצמה, והתחילה חיים חדשים. זה הזכיר לי את התקופה שחזרתי בתשובה ועברתי להר נוף, אמנם רק שעה נסיעה, אבל זה תהליך דומה. ברור שאצלה זה היה הרבה יותר קשה".

שמלה: גליה להב, כפפות: זארה

שמלה: גליה להב, כפפות: זארה (צילום: עדי אורני)

איך בפועל קבעתם דייט?
נמרוד: "פשוט דיברנו והבנו שצריך להיפגש ולהמשיך לדבר".
ג'ואן: "יש לנו שיחות מאוד עמוקות".
נמרוד: "ובדייט השלישי כבר עברנו לגור יחד".

באמת? למה?
"ג'ואן: "כי הוא מאוד חתיך".
נמרוד: "וכי הייתה לה שותפה בעייתית. אז היא עברה לגור איתי ואחרי כמה חודשים עברנו לדירה משלנו. בשבילי זה רגיל, אני לא עושה יחסים שהם לא רציניים. לא משקיע אנרגיה בדברים קלילים. ידעתי שיש כאן כיוון אסטרטגי לטווח הארוך".
ג'ואן: "אותי זה קצת הלחיץ. אבל כנראה ככה אתם בישראל, עושים הכל מהר. מעולם לא גרתי עם מישהו, אבל אם יש משהו טוב צריך לתת לזה צ'אנס. מקסימום לא יעבוד". 

אתם יותר דומים או יותר שונים?
ג'ואן: "יש בינינו הרבה יותר דמיון משנדמה לך".
נמרוד: "אנחנו דומים באינדיבידואליזם שלנו, ביכולת לעזוב הכל ולחפש, לבד. אם מורידים את הבדלי הצבע והאתניות ומסתכלים עלינו, רואים שיש לנו הרבה במשותף. אבל אנחנו גם מאוד שונים, וזה עושה את זה מעניין. לפעמים זה עדיין מרגיש כמו הדייט הראשון". 

מכנסיים: אתא, חזייה: פיקס, ז'קט: מעיין פז

מכנסיים: אתא, חזייה: פיקס, ז'קט: מעיין פז (צילום: עדי אורני)

מערכת היחסים עם אדם מתרבות שונה לגמרי, טמנה בחובה גם כמה סודות שנחשפו לאט. "לקח לי זמן להבין מי זה ההורים שלו", מספרת ג'ואן, "הוא סיפר לי, אבל כנראה לא הבנתי בדיוק מה זה אומר".

מה זה אומר?
נמרוד: "לה זה לא אומר כלום. זה היה כזה, 'אוקיי, אתם מפורסמים כאן'. אגב, גם אני לא ידעתי עד כמה היא מדגמנת. כשכבר היינו ביחד ישבנו יום אחד מול הטלוויזיה ופתאום אני רואה בפרסומת עם אסי כהן בחורה שנראית כמוה. התביישתי לשאול אם זו היא כי חשבתי שזה גזעני מצדי. אבל כשראיתי את התגובה של ג'ואן, קלטתי שזו כן היא. היא הייתה ביישנית מדי כדי להגיד לי".
ג'ואן: "כשאני מדגמנת אני בווייב אחר, הרבה פחות ביישנית. אני אוהבת את זה. ביונסה אמרה פעם שיש לה פרסונה אחרת, אז גם אני ככה". 

החיפוש הרוחני המשותף שנמרוד מדבר עליו קשור בתקופה בגיל 21 שבה הפתיע את כל סובביו ועבר לישיבה ב"הר נוף" בירושלים, שם קיבל את השם אברמ'לה, הגה בתורה יום ולילה ואפילו התחתן עם חוזרת בתשובה כמותו. כעבור שנתיים כל ההרפתקה הסתיימה, הוא התגרש וחזר למדי ההיפסטר התל אביבי, אבל התקופה ההיא עדיין מבעבעת בו. "במידה מסוימת אני עדיין חושב על עצמי כעל חרדי", הוא מפתיע, "כשאני ממלא סקר אני כותב שאני 'חרדי'".

ג'ואן ונמרוד - טוטאל-לוק: הילי ארי

ג'ואן ונמרוד – טוטאל-לוק: הילי ארי ( צילום: עדי אורני)

די, זו הטרלה.
"לא, באמת. אני מרגיש קרוב לקהילה הזו. הייתי ילד שמחפש, למדתי פילוסופיה ודתות, חשבתי תמיד שאני אנטי דת אבל כשיצאתי לעולם הבנתי שאני חייב לתת לזה צ'אנס, לחוות את זה ממש, לחיות את זה. זה לא שראיתי את אלוהים, זה היה ממקום אקזיסטנציאליסטי, האמנתי שאין אמת אחת וזו האמת שאני בוחר בה לתקופה מסוימת. אבל זה היה מדהים".

למה?
"הרגשתי כמו ביוון העתיקה, להיות בין כל כך הרבה בחורים שמנסים ללמוד מה זה להיות אדם טוב, להבין את החיים. לקחתי מזה הכל חוץ מההלכה. אני מזדהה עם הרבה דברים בהשקפה היהודית, זו ההלכה שלא רלוונטית לימינו. בבית שלנו יש עכשיו הרבה ספרי תורה בגלל ג'ואן, אבל שנינו קוראים בהם".
ג'ואן: "אני לומדת תורה כל יום. יום שבת הוא יום מיוחד עבורי, אני הולכת לבית כנסת. לפעמים נמרוד מצטרף אליי".
נמרוד: "אם בית הכנסת היה יותר קרוב לבית שלנו הייתי בא יותר. אבל האמת היא שבשבת אני בעיקר ישן, מרוב שאני עובד קשה כל השבוע".  

"המפגינים הכי אלימים היו אנשי אמנות תל אביבים"

פוליטית, נדמה שהוא לא יכול להיות יותר רחוק מהישיבה. משרד הפרסום של ניר, שעוסק במקביל בלקוחות מסחריים ובקמפיינים פוליטיים, ייצג בבחירות האחרונות את הרשימה המשותפת, המפלגה בה ניר תומך באופן פומבי. "אני מאמין שיהיו בחירות בפברואר או במאי-יוני", הוא חוזה (לפני ההצבעה על פיזור הכנסת), "בשנתיים וחצי האחרונות אני עושה המון ייעוצים פוליטיים, אני אוהב את זה יותר מלעשות פרסומות, ביי פאר. יש לי פריבילגיה לעבוד רק עם מי שאני תומך בו. אם אפשר לשנות אפילו דבר קטן, פיקסל, בתקופה כל כך רגישה, זה סיפוק שאין מקמפיינים מסחריים".

חליפה: COS

חליפה: COS (צילום: עדי אורני)

לעבוד רק עם מי שאתה מסכים איתו משאיר טווח בין מרצ למשותפת, לא?
"זה לא שאני עובד רק עם מי שאני מסכים עם האידיאולוגיה שלהם. עבדתי גם עם יהודה גליק בפריימריז שלו לליכוד, אבל מצד שני גם עם אחמד טיבי. אני עובד עם אנשים שאני מעריך כבני אדם. אני לא יכול לעבוד עם אנשים שהם לגמרי ציניים".

איזה קמפיין פוליטי לא תסכים לקחת?
"אעבוד עם סמוטריץ' ובנט לפני שאעבוד עם הליכוד. היום זה לא ליכוד. זה ביביסטאן. זו לא מפלגה, אין אג'נדה. זה לא משנה מה ביבי יעשה, הרי את רבין רצחו על הרבה פחות מלתת מזוודות לחמאס. אנחנו חיים בתקופה של פוליטיקת זהויות וזה מאוד מדאיג, להפיץ שנאה כדי להישאר בכוח זה מסוכן יותר מכל נשק גרעיני באיראן". 

אבל לא רק הליכוד נמצאים ברשימת הסירובים שלו. "בבחירות הקודמות לא הסכמתי לעבוד עם העבודה. ידעתי שזה יגמר כמו זה נגמר, היה לי ברור מהרגע הראשון. הפתק היחיד שלא הגיע לביבי זה מפלגה ערבית וההישג הגדול שלנו זה ששילשנו את כמות היהודים שיכולים להצביע למפלגה ערבית. אני מאוד שמח שפתאום ביבי הוא חבר של מנסור עבאס".

טוטאל-לוק: אתא

טוטאל-לוק: אתא (צילום: עדי אורני)

כשנמרוד היה בן חמש אביו הביולוגי, עמירם ניר, נהרג בתאונת טייס. אימו, בתו של מייסד "ידיעות אחרונות" נוח מוזס ובעלת שליטה בעיתון בפני עצמה – נישאה לסילבן שלום כעבור חמש שנים. בשנת 2016 המשפחה עברה טלטלה כששלום פרש מהחיים הפוליטיים וכעבור שנתיים ג'ודי וסילבן הודיעו על פרידתם. נמרוד, שיש לו עוד ארבעה אחים, שלושה מהם ילדים משותפים של ג'ודי וסילבן – מודיע כי אין כאן דרמה גדולה. "הווטסאפ המשפחתי פעיל, המשפחה יציבה, לפעמים יש ארוחות ששניהם מגיעים אליהן", הוא אומר, "אני חושב שאמא שלי וסילבן מסתדרים היום יותר טוב מאשר כשהם היו ביחד".

ג'ואן מכירה את שניהם?
ג'ואן: "כן, הם מקסימים".
נמרוד: "סטיב והיא מסתדרים מצוין. הוא אומר שהוא יותר אפריקאי ממנה כי הוא נולד בתוניס. זה מצחיק אותי, כי הראסטפארים אומרים שהם הישראלים האמיתיים. אז זה כסאות מוזיקליים. אנחנו הולכים לקידוש אצלו פעם או פעמיים בחודש, הקשר מאוד הדוק".
ג'ואן: "גם ג'ודי מאוד מתוקה, אימהית, היא כמו אמא שנייה כאן בארץ בשבילי. יש לנו מערכת יחסים מאוד טובה".

ההופעות התכופות של ג'ודי בפאנלים טלוויזיוניים, ובמיוחד הביקורת על טיפול הממשלה בקורונה, לא משאירות אצל נמרוד ספקות שפוליטיקה היא השלב הבא שלה. "היא תגיע לפוליטיקה, אני חושב שכן. היא מאוד מעורבת. אבל אני לא חושב שזה יקרה במפלגה קיימת, כי אמא שלי לא יכולה ללכת אחרי מנהיג ולהיות יס-מנית ולכן לא יתאים לה להיות בליכוד או בכחול לבן או אפילו ביש עתיד. לא מעסיק אותה להפיל את ביבי וזהו. אם הוא ייתן לעסקים את מה שהם צריכים ויראה קצת חמלה, היא תתמוך בו. מה שמטריד אותה זה חנויות סגורות ברחוב ביאליק ברמת גן, האוריינטציה שלה חברתית ולא פוליטית-מדינית".

ג'ואן ונמרוד - טוטאל-לוק: הילי ארי

ג'ואן ונמרוד – טוטאל-לוק: הילי ארי (צילום: עדי אורני)

ואתכם רואים בהפגנות בבלפור?
"לא. אני מכבד את המחאה, זו זכות טבעית כמו הזכות להתפלל. אבל אישית אני לא חושב שכרגע יש אלטרנטיבה. אני חי בין אנשים ימנים וחושב שזה מגדיל את הלכידות שלהם, הם צריכים משהו שיעורר אנטגוניזם וזה מה שהמחאה עושה. יש עכשיו הזדמנות לשלב כוחות, לצאת מימין ושמאל, אבל ההפגנות לא עוזרות לזה בהכרח. הרי על מה ביבי יתלונן אם לא נפגין? אנחנו נותנים לו דלק".

את סילבן אתה שואל אם הוא מתכנן לחזור לפוליטיקה?
"לא, אנחנו לא מדברים על זה. הוא מאוד עסוק בעסקים שלו, אני לא חושב שהוא יחזור, אם הייתי צריך להמר. הוא בחור רציני, בא לעבוד, עשה הרבה דברים טובים. אישית לא הייתי מאחל לאף אחד מההורים שלי להיות בפוליטיקה. אני זוכר מאות אנשים מקללים את סילבן, זורקים ארון קבורה על השער. המפגינים הכי אלימים היו אנשי אמנות תל אביבים ששמעו שמועה שהוא יקצץ בתקציב התרבות".

אולי זו הסיבה שלא רואים אותך בבלפור.
"מעניין, לא חשבתי על זה. כשאני נזכר עכשיו, הם באמת לבשו שחור". 

שמלה: ויוי בלאיש, עגילים: אפרת קסוטו

שמלה: ויוי בלאיש, עגילים: אפרת קסוטו (צילום: עדי אורני)

"ברמנית אמרה לה: אני כמוך, אוהבת גברים לבנים ומוזיקה שחורה"

ג'ואן מתבוננת בנמרוד בחיוך כשהוא מדבר על פוליטיקה, נהנית לראות אותו בתחום שבו הוא שוחה היטב – והיא בכלל לא. "המעורבות שלה בפוליטיקה הישראלית היא רק שאני אומר לה שהיום אני אחזור בשתיים בלילה כי אני בקמפיין", הוא אומר.
"מעולם לא הצבעתי", אומרת ג'ואן, "אין לי מושג בפוליטיקה בג'מייקה, אני רק יודעת שלכל מפלגה שם יש צבע אחר".
נמרוד: "לפחות זה יפה ככה, עם הצבעים".

את הפעילות שלה, ג'ואן עושה בזירה האקטיביסטית. היא מתנדבת בארגון "טופז" במסגרתו אספה כספים לתמיכה בקהילות באוגנדה ובעמותת קוצ'ינטה, העוזרת לפליטות מאריתריאה. "הן קוראות לי סיסטר, זה מאוד מחמיא, למרות שאני לא מאפריקה. בעצם הדבר היחיד שיש לנו במשותף הוא צבע העור שלנו".

וזה משמעותי?
"אולי. אני מרגישה את האהבה. אני לא יודעת אם הן אוהבות אותי כי אני שחורה, קשה לי לומר".
נמרוד: "זה מעניין באמת. כשהאתיופים מחו על היחס של הממשלה אליהם, הרגשת קירבה לזה?"
ג'ואן: "לא הלכתי להפגנות כי אני לא אוהבת קהלים גדולים. אבל אני תומכת בהם, כמובן. זה מזכיר לי שכשהיינו בג'מייקה נמרוד אמר שהוא מבין איך אני מרגישה בישראל. יש איזו הזדהות וקירבה למישהו שנראה כמוני".
נמרוד: "כן, במיוחד שביקרנו שם ובדיוק הגיעה הקורונה, והתייחסו לכל אדם לבן כאילו הוא מפיץ מחלות. מישהו אפילו סגר את הסופרמרקט כשראה אותי מתקרב".

עגילים: אפרת קסוטו, בגד גוף: גליה להב

עגילים: אפרת קסוטו, בגד גוף: גליה להב (צילום: עדי אורני)

ג'ואן, בישראל את חווה גזענות?
ג'ואן: "מסתכלים עליי אבל אני לא יכולה להניח שזו גזענות. אולי מסתכלים עליי כי אני יפה או כי אני שונה באותו היום. הערות לא שמעתי".
נמרוד: "היא נחמדה מדי. אני שמעתי אותה מקבלת הערות. זה אולי לא כמו 'תחזרי לאפריקה' אבל כן הערות מטופשות כמו ברמנית שאמרה לה בבר: 'אני כמוך, אוהבת גברים לבנים ומוזיקה שחורה'. או שאנשים מעירים לה על הגוון עור שלה או מבקשים לגעת לה בשיער. זה בעיקר נובע מבורות".
ג'ואן: "אני לא מתייחסת לדברים האלה, זה לא יעזור לי להיות חזקה, להיות בפוקוס או להרגיש יותר טוב. אני פשוט שוכחת מזה ברגע שזה קורה. אני מעריכה את הרגישות של נמרוד לדברים האלה, אבל אני לא סוחבת את זה איתי".
נמרוד: "מה שהיה עם אמיר השכל, שאמר למישהי 'הבאתי את אמא שלך מאתיופיה', הייתי בהלם מהביטוי הזה שהוא אמר כמה פעמים לשוטרות שונות, ואחר כך ההגנה האוטומטית עליו, ממה שהוא לכאורה המחנה שלי. אני לא בטוח שהייתי שם לב לזה אם לא הייתי עם ג'ואן".  

אתם חושבים כבר על העתיד? תעשו מלא ילדים?
שניהם מחייכים. "אי אפשר לדעת מה יקרה", אומרת ג'ואן."אני רק מחכה שהיא תגיד לי שנמאס לה מכאן, ושניסע לג'מייקה. זה גן עדן שם", אומר נמרוד. "אין סיכוי. אני מרגישה כאן יותר מדי בבית", היא פוסקת.  

ג'ואן ונמרוד - טוטאל-לוק: הילי ארי

ג'ואן ונמרוד – טוטאל-לוק: הילי ארי (צילום: עדי אורני)

נפגשו על סט צילומים (צילום: דנה קרן לפיקס)

נפגשו על סט צילומים (צילום: דנה קרן לפיקס)

טוטאל-לוק: הילי ארי

טוטאל-לוק: הילי ארי (צילום: עדי אורני)

צילום: עדי אורני | סטיילינג: לימור ריחנה | איפור: מורן ינקו | שיער: רן קריסי | ע' סטיילינג: עדן אוזן

השאירו תגובה

 

  • אני בהלם מהתגובות המזעזעות של כולם די לרדת על אל אנשים תנסו להחמיא אן להסביר ת עצמכם בצורה יותר עדינה כואב שככה מגיבים…. ממש אלימות מילולית

    מאת: אחת היפות |‏ 9 בדצמבר 2020 | 00:33
  • אחת הנשים הכי יפות שראיתי מזה זמן!

    מאת: מימי |‏ 5 בדצמבר 2020 | 23:23
  • דוגמנית הלבשה תחתונה ולומדת תורה.חחחחח מה שניקרא התורה תפסה אותה במערומיה חחחח

    מאת: פיני |‏ 5 בדצמבר 2020 | 21:52
  • כשמאקו מצנזרים בלי בושה כל מה שלא מסתדר להם עם האג'נדה הפרוגרסיבית

    מאת: אתר פח |‏ 5 בדצמבר 2020 | 21:01
  • יפיפיה אמתית

    מאת: אני |‏ 5 בדצמבר 2020 | 20:42
  • הלסת שלו מאוד מרשימה את סופרמן

    מאת: חיים |‏ 5 בדצמבר 2020 | 19:10
  • חמודים בהצלחה

    מאת: דנה |‏ 5 בדצמבר 2020 | 19:01
  • נמרוד כל הכתבה הזו כדי להגיד שאתה שמאלן הבנו זה בסדר גם ג'ודי ע עדיין מחפשת לאיזה מפלגה היא שייכת כל שבועיים מחליפה דעות.

    מאת: בני |‏ 5 בדצמבר 2020 | 18:51
  • הוא עוד מבולבל. רוצה כתבה אז מספר שטויות של פוליטיקה זולה.
    והכתבה בגודל הלסת שלו.

    מאת: סילבי |‏ 5 בדצמבר 2020 | 17:35
  • אמאלה אמאלה יו איזה נדירה!!
    ליגה אחרת!!!!
    מעלפת ביופייה. פשוט יפייפיה!!!

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 5 בדצמבר 2020 | 16:56
  • עוד מרגל בוגד שמולני בתוך העם שלנו… פח אשפה כמו האמא שלו

    מאת: ... |‏ 5 בדצמבר 2020 | 15:28
  • זוג מרשים מאוד. מאחלת להם אושר ביחד.

    מאת: לילך |‏ 5 בדצמבר 2020 | 12:47
  • מי הטמבל הזה בכלל

    מאת: אבי |‏ 5 בדצמבר 2020 | 12:39
  • האמת שרק אמא שלו מפורסמת היא בגדה בסילבן שלום עם כל מה שזז

    מאת: יעקוב |‏ 5 בדצמבר 2020 | 12:35
  • נמרוד אל תתלהב…..
    זה לא כבוד גדול להיות חברה אט חבר של אימא שלך להפך זה תת רמה
    אבא שלך עשה בשכל שבעט אותה

    מאת: סיגל |‏ 5 בדצמבר 2020 | 12:14
  • היא אחת היפות

    מאת: גילי |‏ 5 בדצמבר 2020 | 11:18
  • מנצל בחורה שלקח ממדינה חשוכה ומוכת רעב עם שם אקזוטי. אין מילים מרוב גועל וצביעות

    מאת: מיכל |‏ 5 בדצמבר 2020 | 10:14
  • איש אומלל

    מאת: ציפי |‏ 5 בדצמבר 2020 | 09:29
  • ומההתסבכות בעיריית רמת גן הצלחת להתחמק, יא טפלון?

    מאת: כל האמת |‏ 5 בדצמבר 2020 | 08:36
  • שיהיה בהצלחה. הזוגיות שלכם היא דוגמא לאחרים שצבע העור לא משנה. אהבת חיי הגדולה ביותר היתה לגבר כהה עור מאפריקה וילדנו המשותף היום בן 21.

    מאת: זוג מקסים |‏ 5 בדצמבר 2020 | 04:43
  • דומה לתקווה גדעון מהאח הגדול

    מאת: מאיר |‏ 5 בדצמבר 2020 | 00:06
  • שני יפים

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 4 בדצמבר 2020 | 20:18
  • לא סובל אותו ולא את האימא הלייצנית שלו …ילד שמנת מאמא שגם היא הייתה ילדת שמנת בקיצור לשניהם יש יותר מזל משכל …משפ' מוזס אחת מחמשת המשפחות הכי עשירות בארץ , הם יכולים לעזור לכל כך הרבה זוגות צעירים לשלם משכנתא למשל או לקשישים עניים וכו' אם הם היו עוזרים בסכומים גדולים הרבה ישראלים לא היו עניים ….

    מאת: כפיר |‏ 4 בדצמבר 2020 | 20:12
  • אהבתי את הכתבה ושמחתי לקרוא על זוג שמתגבר על גזענות, אטימות ושנאת חינם. שניהם יפים, נבונים, נחמדים. בהצלחה בהמשך הדרך!!

    מאת: מרים ביומי |‏ 4 בדצמבר 2020 | 19:25
  • מהממת ומתוקה! שמרי מרחק מהאמא רק..

    מאת: טל |‏ 4 בדצמבר 2020 | 19:11
  • איך אפשר שלא להסתכל עליה. היא מהפנטת ביופייה

    מאת: שמרית |‏ 4 בדצמבר 2020 | 18:26
  • מהממת! באמת נשמעת בחורה מיוחדת ובמקרה יפה מאוד.בהצלחה לגם.

    מאת: טלי |‏ 4 בדצמבר 2020 | 18:15
  • נשמעים אינטליגנטים, פתוחים ועם ערכים

    מאת: שוש |‏ 4 בדצמבר 2020 | 16:42
  • מהממת. וגם הוא יפה רק התספורת קצוצה מידי בצדדים לא מחמיאה לו. להשאיר עוד קצת. יש אחרים שכן מתאים להם.
    שיהיה להם בהצלחה.

    מאת: מאיה |‏ 4 בדצמבר 2020 | 15:54
  • סתם עוד ילד שמנת משועמם ומשעמם ….כתבה משעממת וסתמית

    מאת: מילי |‏ 4 בדצמבר 2020 | 15:18
  • כתבה מעניינת זוג מקסים שיהיה לכם בהצלחה:)

    מאת: אפרת |‏ 4 בדצמבר 2020 | 15:06
  • הילד שגדל על כפית של כסף ממורמר כמו אמא שלו .

    מאת: יוסי |‏ 4 בדצמבר 2020 | 15:03
  • כמה לא מפתיע שהבן של יהודית משה מוזס -ניר-שלום הוא בוק קשקש.

    מאת: איכסס |‏ 4 בדצמבר 2020 | 14:25
  • כולה פאה ,איפור, פוטו שופ ועדיין מכוערת פחד, ללא גוף.
    אז יש לה קשרים ,אבל דוגמנית צריכה להיות מהממת יפיפיה חתיכה, והיא לא .
    וגם לא הוא .
    סתם זוג שיש להם אמצעים להגיע לבגדים יפים ,צלמים טובים ועדיין היא מכוערת …סתם טיטי
    כולה פיאה וזה מעצבן .זה לא מקנאה. זה פשוט לראות מישהי שנכנסה למשפחה חזקה והכול אפשרי בשבילה, אפילו לדגמן למרות שמכוערת פחד .
    מעצבן
    כל אחד יכול אפילו מכוערת ביותר

    מאת: ליאה |‏ 4 בדצמבר 2020 | 14:04
  • מדהימים!!!!!!!!!! בריאות בריאות בריאות ואת כל הטוב שבעולם אמןןן

    מאת: שני |‏ 4 בדצמבר 2020 | 12:26
  • יהדות היא לאום.
    ליהדות נולדים.
    אפשר גם להתגייר, אבל ברצינות, אנחנו צריכים להיזהר מכל האופורטוניסטים האלה שמכריזים שהם יהודים רק כדי לברוח ממדינתם הנחשלת.
    יש מליארדי אפריקאים שיגידו הכל רק בשביל לצאת מהגיהנום של אפריקה ולזכות לחיות במדינה מערבית.
    גם ג'מייקה היא מדינה נחשלת למי שלא יודע.

    אז תסלחו לי, אבל אני לא קונה את כל החיבור העמוק הזה ליהדות שנחת ככה סתם משומקום.

    במקרה שלה, שיהיה לה בהצלחה עם חמותה.
    נראה לי שקארמה כבר מסדרת לה עונש.

    מאת: נו באמת |‏ 4 בדצמבר 2020 | 12:24
  • יפה מאוד וגם חכמה. בהצלחה

    מאת: גלי |‏ 4 בדצמבר 2020 | 12:04
  • תמשיך לחיות בסרט…. רק ביבי!!!!!
    אתה מוזמן לקנות כרטיס טיסה לכיוון אחד!

    מאת: שירן |‏ 4 בדצמבר 2020 | 10:42
  • מה את עושה איתו?את בחורה ככ איכותית בלי קשר לזה שאת יפה ומיוחדת.
    התגיירת ,מצאת את האמת שלך ,ואת עם בחור שתומך ברשימה המשותפת?
    תבעטי בו תמצאי מישהו לרמה שלך.

    מאת: אחד |‏ 4 בדצמבר 2020 | 10:25
  • שמישהו יציל אותי מהכתבה הזו

    מאת: חולת קורונה |‏ 4 בדצמבר 2020 | 08:55
  • איזה אישה מעלפת!!

    מאת: יפייפיה |‏ 4 בדצמבר 2020 | 08:48
  • מה עם עסק הביש המסריח בעיריית רמת גן? הצלחת להתחמק מזה, טפלון?

    מאת: כל האמת |‏ 4 בדצמבר 2020 | 07:42
  • מאוד אמיצה.
    מאחלת לה הרבה הצלחה והכי חשוב, שתגלה חמלה כלפי בעלי החיים ותניח להם לחיות.
    צער בעלי חיים זו מצווה מהתורה ♥️ שתחפש את אסא קיסר

    מאת: אמה |‏ 4 בדצמבר 2020 | 03:37
  • ממש…
    ילד שמנת פריבילג שלא ידע עבודה קשה או מחסור בחייו יסביר לנו על החיים..
    ובנוסף גם מצביע בבחירות לאויבינו ..אבוי לנו עם דוגמאות כאלה.ובטוח לא תפרסמו אותי כרגיל..

    מאת: רון |‏ 4 בדצמבר 2020 | 02:54
  • יהודיה צנועה וחסודה

    מאת: טליה |‏ 4 בדצמבר 2020 | 01:02
  • ממש נחת עאלק

    מאת: רוחיק |‏ 4 בדצמבר 2020 | 00:15
  • תתביש לך , יצגת את המשותפת, אתה או מופרע או חולה נפש.
    האמת , אחרי מה שעברת בחיים, יש מצב ששניהם….

    מאת: נאוה |‏ 4 בדצמבר 2020 | 00:07
  • ואו כל כך יפה!

    מאת: ר |‏ 3 בדצמבר 2020 | 23:42
  • אני לא קונה את מה שהוא משדר. לא מרגיש אותנטי. היא כן.
    אגב, אשתו החרדית לא היתה חוזרת בתשובה אלא חרדית לכל דבר מבית חרדי מקסים.

    מאת: לירי |‏ 3 בדצמבר 2020 | 23:14
  • זה הסיבה שאסור לגייר אותם!!! מה לה ולדת???

    מאת: נועה |‏ 3 בדצמבר 2020 | 23:08
  • התמונה שהוא לבוש והיא בחזיה ותחתונים היא כל מה שרע בעולם

    מאת: אורי |‏ 3 בדצמבר 2020 | 22:33
  • הרבה מזרקי בוטוקוס עברו עליו וגם עליה. תמונות שלה מלפני שנה נראות אחרות לגמריי, הכסף של משפחת מוזס קונה לה פלסטיקאים טובים, והוא מתחיל להיראות כמו בוב הבובה מרוב הזרקות. נוני- לתשומת ליבך.

    מאת: נצ'ית |‏ 3 בדצמבר 2020 | 22:29
  • היא כל כך יפהההה מושלמת!

    מאת: שירה |‏ 3 בדצמבר 2020 | 22:19
  • מתנדבת העמותות מסתננים, איזה ארוך זה שיש כאן עמותות שפועלות מסביב לשעון כדי לאזרח עשרות אלפים מהעולם השלישי.

    מאת: מור |‏ 3 בדצמבר 2020 | 22:14
  • באמת יפה ומתוקה אבל, למה אני יהודיה כשרה, ישראלית בת ישראלים, לא זכיתי לאף מילגה ??? למה לכל שחורי הארץ שהם אפילו לא אזרחים יש כל כך הרבה פריבילגיות שאני לא יכולה לקבל?

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 3 בדצמבר 2020 | 22:13
  • תזכרו את התקופה הזאת, כשהתבגרו ביחד. מיוחדת מאד.

    מאת: בהצלחה |‏ 3 בדצמבר 2020 | 21:10
  • זוג יפה! נמרוד אתה נשמע אחלה בחור, בהצלחה לשניכם

    מאת: דנית |‏ 3 בדצמבר 2020 | 20:58
  • אני במקומך הייתי שומרת מרחק מאמא שלו.

    מאת: שני |‏ 3 בדצמבר 2020 | 20:51
  • זוג מדהים !

    מאת: חווה |‏ 3 בדצמבר 2020 | 20:15
  • יפה ומתוקה

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 3 בדצמבר 2020 | 20:04
  • נמרוד בחור מדהים

    מאת: שרון |‏ 3 בדצמבר 2020 | 19:28
  • וואוו

    מאת: אמאלהה היא מעלפפפפתתתתת!!! |‏ 3 בדצמבר 2020 | 19:06
  • עדיף לא לצאת עם מישהי שמסוגלת לבשל גדי זה תינוק קטן שנרצח

    מאת: נועה |‏ 3 בדצמבר 2020 | 18:46
  • את דעותיך הפוליטיות החשוכות תשאיר לעצמך אתה לא מעניין

    מאת: נתי |‏ 3 בדצמבר 2020 | 18:29
  • מהממתתתתת

    מאת: חן |‏ 3 בדצמבר 2020 | 18:27
  • אהבתי את הכתבה.מאוד מענין.

    מאת: בני |‏ 3 בדצמבר 2020 | 18:11
  • ואו איזה אשה יפה, הוא גם בסדר אבל היא ואווו !!
    שיהיה בצלחה לשניהם. זוג מקסים

    מאת: ריקי |‏ 3 בדצמבר 2020 | 18:00
  • מה קרה? המשפחה לא הצליחה לייצר עליו אייטם להעלאת המודעות, אז הם דחפו לידו בחורה חצי ערומה?

    מאת: שחר |‏ 3 בדצמבר 2020 | 17:37
  • בחור הזוי שתומך במשותפת..תבקש מסילבן שיתן לך פליק במקומי

    מאת: אלי |‏ 3 בדצמבר 2020 | 16:54
  • כמה צביעות. הוא מבקר את ביבי שחטאו הגדול ביותר הוא פילוג אבל מצביע למפלגה שתומכת ברוצחים.
    הוא ממורמר בדיוק כמו אמא שלו שחשבה שתהיה אשת ראש הממשלה או לפחות אשת הנשיא ונשארה לקנא במשפחת נתניהו.

    מאת: שירה |‏ 3 בדצמבר 2020 | 16:52