בית האופנה משכית נפרץ, פריטים בשווי מאות אלפי שקלים נגנבו

מצלמות האבטחה בחנות הדגל תיעדו את הפורץ, שגנב פריטי קוטור רבים של הלייבל האיקוני. "זוהי תקופה קשה עבור המשק ועבור האופנה הישראלית אבל אנחנו חזקים ואיתנים", מוסר מנכ"ל המותג ניר טל

מאת  | ‏ 25 אוקטובר 2020

מכה קשה (צילום: יפעת זיילר)

מכה קשה (צילום: יפעת זיילר)

בית האופנה משכית, אחד המותגים הישראליים האיקוניים מכולם ביותר, היה למפעל מקומי חשוב ששם את ישראל הצעירה על מפת הקוטור העולמית, תחת שרביטה של רות דיין. בשנת 2013 קם המותג לתחייה בעזרתה של המעצבת שרון טל, ומאז הוא בלתי ניתן לעצירה. אלא שעכשיו הגיעה הקורונה, והטילה מהלומה מזעזעת על כל עולם האופנה. כחלק מהמשבר הכלכלי, כך מסתמן, זכתה משכית למכה כפולה ומכופלת, כשפורץ גנב עשרות פריטי קוטור של הלייבל בשווי מאות אלפי שקלים.

בסרטון הוידאו של מצלמות האבטחה נראה שהפורץ, אדם עם כובע, מסיכה וכפפות לבנות, יודע מה הוא מתכוון לעשות. הוא נכנס ולא מחפש דבר, לא פונה לעבר קופה או מחסן, פשוט מסיר את השמלות התלויות על הקולבים הקרובים יותר אל הדלת, נוטל גם כמה חולצות ויוצא מהמקום, ככל הנראה עם תוכנית ברורה לגבי מה שהוא עומד לעשות בשלל.

הפורץ נראה מכוון מטרה (מתוך צילומי האבטחה)

הפורץ נראה מכוון מטרה (מתוך צילומי האבטחה)

השוד העגום הזה, שנמצא כעת תחת חקירת המשטרה, מעכיר את התחושה הקשה גם ככה, אך מנכ"ל המותג, ניר טל, ממשיך לשדר אופטימיות, ולא נראה שייתן למכשולים הנערמים לערער אותו. "זוהי חוויה לא נעימה לבית משכית בתקופה קשה במדינה במישורים השונים", הוא אומר. "צר לי שמישהו מגיע למצב שהוא צריך לפרוץ לחנויות ולגנוב פריטי לבוש. זוהי תקופה קשה עבור המשק ועבור האופנה הישראלית אבל אנחנו חזקים ואיתנים ונייצר עבור לקוחותינו פריטים נוספים במהירות. מעל לכל אנחנו מתנחמים בכך שמעיל המדבר האייקוני של משכית עדיין נחשק".

משכית הוקמה ב-1954, כאמור, על ידי רות דיין, כחברת אופנה אידאליסטית וייחודית ששמה למטרה לספק לעולים החדשים פרנסה, לשמר מסורות עתיקות של העולים ושל המקומיים, וגם לקרב את החברה הישראלית ליופי ולמסורת שמביאים עמם העולים. דגמיה של משכית, ששילבה בין פולקלור לבין עיצוב מודרני, הוצגו בבתי הכלבו הגדולים בעולם, וכשחידשה שרון טל את המותג, אחרי כעשרים שנות הפסקה, עשתה זאת יד ביד עם דיין, ושמרה על המורשת העשירה.

"עומדים חזקים ואיתנים" (צילום באדיבות משכית)

"אנחנו חזקים ואיתנים" (צילום באדיבות משכית)

חנות הדגל והסטודיו שנפרצו (צילום באדיבות משכית)

חנות הדגל והסטודיו שנפרצו (צילום באדיבות משכית)

מה יעלה בגורל הסחורה הגנובה? (מתוך צילומי האבטחה)

מה יעלה בגורל הסחורה הגנובה? (מתוך צילומי האבטחה)

מעיל המדבר עדיין נחשק (צילום: יפעת זיילר)

מעיל המדבר עדיין נחשק (צילום: יפעת זיילר)

השאירו תגובה