קבוצת גולף רשמה הפסד של 34.4 מיליון שקל לרבעון

גולף, שבאמצע מרץ נאלצה לסגור את כל 335 החנויות שלה בשל הנחיות המדינה, מציגה יציבות בשורת ההכנסות הרבעוניות, שהסתכמו ב-194 מיליון שקל, והפסד נקי של כ-34 מיליון שקל

מאת  | ‏ 29 יוני 2020
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Golf (@golf.fashion) on

קבוצת האופנה הציבורית גולף מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 עם יציבות בשורה העליונה וצניחה ברווחים, בצל השפעותיו של משבר הקורונה על פעילותה.

גולף, שבשלהי הרבעון (מחצית חודש מרץ) נאלצה לסגור את כל 335 החנויות שלה בשל הנחיות המדינה, מציגה יציבות בשורת ההכנסות הרבעוניות, שהסתכמו ב-194 מיליון שקל, והפסד נקי שגדל בכ-140% ועמד על 34.4 מיליון שקל.

הדוחות מתפרסמים כשבוע לאחר שמנכ"ל הקבוצה, רביב ברוקמאייר, התפטר מתפקידו. עם פרסום הדוחות מסר ברוקמאייר: "אני מעודד מהצלחת גולף להתמודד עד כה עם השלכות משבר הקורונה, שהביא עמו אי-ודאות גדולה".

מפסידים כסף (צילום: דודי חסון)

מפסידים כסף (צילום: דודי חסון)

גולף, שנמצאת בשליטת לן בלוונטיק (באמצעות כלל תעשיות), היא אחת מקבוצות האופנה הגדולות בישראל, אבל היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-68 מיליון שקל בלבד. בארבע השנים האחרונות איבדה מניית החברה קרוב ל-70% מערכה.

גולף מסבירה כי מכירותיה הושפעו מירידה בהכנסות בתקופת סגירת החנויות, שקוזזה עם גידול במכירות החברה הבת עדיקה (שפועלת בעיקר באונליין) ועלייה במכירות לפני סגירת החנויות.

הרווח הגולמי הרבעוני של גולף ירד ב-6% והסתכם ב-108 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי נשחק ב-3.5%, וירד לרמה של 55.7%, בשל ירידת ערך המלאי ועלייה בשיעור ההנחות שהעניקה החברה ללקוחות בחנויות. ההפסד התפעולי עמד על 12.2 מיליון שקל. בסעיף הוצאות אחרות בדוח רשמה החברה ירידת ערך השקעה בפעילות של טופשופ בסך כ-10.5 מיליון שקל.

מנכ"ל הקבוצה, רביב ברוקמאייר (צילום: ענבל מרמרי, גלובס)

מנכ"ל הקבוצה, רביב ברוקמאייר (צילום: ענבל מרמרי, גלובס)

בגולף מציינים כי "סגירת החנויות הביאה לפגיעה משמעותית בהכנסות החברה ובהיקפי המכירות", וכי פעילות אתרי האונליין במהלך תקופת סגירת החנויות "פיצתה באופן חלקי בלבד על אובדן ההכנסות המשמעותי כתוצאה מהסגירה", וזאת אף שנרשם בה גידול ניכר.

בנוגע לכלל התקופה שבה חנויות הרשת היו סגורות (15 במרץ עד 30 באפריל) נרשמה ירידה בפעילות מגזרי האופנה ואופנת הבית בהיקף של 113 מיליון שקל, כך שהחלק המשמעותי יותר של הפגיעה בחברה צפוי להגיע בתוצאות הרבעון השני, שתקופת הסגר במהלכו היתה כפולה מזו שכלולה ברבעון הראשון.

בהסתכלות קדימה אל הרבעון השני, מעדכנת הקבוצה כי מאז פתיחת החנויות ועד סמוך לפרסום הדוח, מכירות תחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה "צמחו בכ-10% מול התקופה המקבילה אשתקד", וכי "מאינדיקציות ראשוניות מסתמן, כי מהלכי התאמה וחיסכון בהוצאות שנקטה, מקזזים את רובה המכריע של השפעת אובדן המכירות שנגרמה בחציון הראשון של 2020".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Golf (@golf.fashion) on

כ-100 עובדים לא חזרו מחל"ת

קבוצת גולף מעסיקה כ-1,800 עובדים, שכ-100 מתוכם עדיין לא חזרו לעבודה מאז היציאה לחל"ת, ועוד לא ברור כמה מהם יחזרו ובאיזה היקף.

באשר לתחומי הפעילות השונים של גולף: בתחום אופנת ההלבשה, שכולל את הרשתות גולף, גולף קידס, טופשופ, פולגת ואינטימה, מציגה הקבוצה ירידה של 14% במכירות. בסיכום הרבעון רשם תחום אופנת ההלבשה הפסד תפעולי של 18.3 מיליון שקל – כמעט פי חמישה מההפסד שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Golf (@golf.fashion) on

בתחום אופנת הבית, הכולל את גולף אנד קו וכיתן, רשמה הקבוצה ירידה מתונה יותר של 8%. ההפסד התפעולי של החברה בתחום אופנת הבית גדל ב-44% והסתכם בכ-7 מיליון שקל.

גולף פועלת בתחום נוסף באמצעות החברה הבת עדיקה, שפרסמה את תוצאותיה מוקדם יותר החודש. עדיקה היא הפעילות היחידה שמציגה צמיחה ברבעון, והפסדים מינוריים בהרבה. גם בעדיקה נרשמו טלטלות בהנהלת החברה, כשלפני כחודשיים המייסד והמנכ"ל, דדי שוורצברג, התפטר מתפקידו על רקע מחלוקות עם בעלת השליטה בגולף, כלל תעשיות, ועמו שורה ארוכה של בכירים.

הכתבה התפרסמה במקור באתר גלובס

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Golf (@golf.fashion) on

השאירו תגובה