מאדום לשחור: קסטרו משיקה קו אלגנטי יותר
מותג האופנה הישראלי עושה מתיחת פנים ומשיק את "קסטרו BLACK", קולקציה חדשה ומתוחכמת יותר | 142 סניפי החברה יחולקו בקרוב ל-3 קבוצות: אדום (קו הקזו'אל), כחול (קו הג'ינס) ושחור (הקו המחויט)
עם מחזור עסקי של 587 מיליון ש"ח (נכון ל-2010), "קסטרו" היא עדיין השחקנית המובילה במכירות אופנת גברים ונשים בישראל. אבל ככל שמספר המותגים המתחרים על כיסם של הלקוחות עולה, המאבק נעשה קשה יותר. רק בחודש שעבר נכנסה לארץ בקול תרועה רמה מפלצת קמעונאית זולה במיוחד – "פוראבר 21", שהצטרפה אל המתמודדות הוותיקות יותר "H&M", "זארה", "גאפ", "מנגו" ואחרות.
בניסיון להבטיח את מקומה בראש הפירמידה, החליטו ב"קסטרו" לרענן את האסטרטגיה מול הקונים. בעונה הקרובה תושק קולקציית "קסטרו BLACK", קו אלגנטי ובוגר יותר שאמור לפנות לפלח שוק לא ממוצה. "זיהינו פוטנציאל בקרב קבוצות גיל שבתוך קהל היעד שלנו, והבנו שהקולקציה שלנו יותר מדי ממוקדת", מסביר גבי רוטר, מנכ"ל משותף של "קסטרו", בהתייחסו לאוכלוסיית בני ה-24-35. "אנשים צעירים, קרייריסטים ואופנתיים. רווקים, או עם ילד אחד או שניים, שצריכים גם סמארט-קז'ואל לעבודה ביומיום". כחלק מהמהלך תורחב מעט סקאלת המידות של קסטרו, עם יותר דגמים עד מידה 44, וגם כמה פריטים ב-46 (נשים). טווח המחירים של קולקציית בלאק לקיץ 2012 יהיה 100-700 ש"ח. "אנחנו נכנסים לעבודה עם חומרים יקרים יותר, כמו פשתן ומשי, אבל יחד עם זאת, רוצים שההצעה תהיה אטרקטיבית", מסביר רוטר.
| גם הלוגו מתחדש |
פריטי "קסטרו BLACK" הפונים לנשים ולגברים, יימכרו בכל 142 חנויות הרשת בישראל. את ההשקה מלווה מהלך מקיף לשיפוץ החללים ולהפרדה פיזית בין הקווים השונים: קו הקז'ואל של קסטרו יכונה מעתה "Red" (הצבע המזוהה עם "קסטרו" כיום), סדרת הדנים תקרא " Blue" ואליהם נוסף הקו המחויט יותר, הלא הוא ה-"Black". בנוסף לכל אלו, הלוגו של הרשת יעבור מתיחת פנים ורענון.
שלא כמו רשת " Cos" מבית "H&M", או "מאסימו דוטי" מבית היוצר של "זארה", בקסטרו מדגישים כי לא מדובר בניסיון לכבוש קהל מבוגר יותר, אלא ברצון לתת מענה רחב לקהל הלקוחות הנתון. זו אולי גם הסיבה לכך שלא מדובר בהשקת רשת חנויות שנייה של הקבוצה, אלא רק בארגון מחדש של הסניפים הקיימים.
| סוגרים בחו"ל, מתמקדים בישראל |
"אנחנו מביאים פה תשובה ישראלית שהיא די ייחודית", אומר רוטר ודוחה על הסף את הטענות באשר לישראליות הסחורה שנתפרת אי שם מעבר לים. "המוצר הוא 100% ישראלי. אין פה איזה גדוד של תופרות שמחכה לנו מעבר לדלת שיכול לעשות את העבודה, הגלובליזציה פשוט איפשרה לנו להגיע לספקים הכי טובים בעולם. וגם את המסים שלנו אנחנו משלמים פה".
עד סוף שנת 2012 ייפתחו בישראל 12 חנויות "קסטרו" נוספות, מה שלא מותיר מקום לספק באשר לכוונותיה של החברה לחזק את מעמדה בשוק הביתי במקביל לסגירת פעילות החברה בחו"ל. במהלך 2011 החליטו ב"קסטרו" לסיים את הפעילות הבינלאומית ולקפל את שלוחותיה בגרמניה וברוסיה. "לא ראינו אפשרות להרוויח שם כיום. השווקים המסורתיים – ארצות הברית ואירופה נמצאים במצב שבו אי אפשר להמר עליהם. זה לא אומר שלא נשוב לנסות את היציאה לחו"ל בשלב מאוחר יותר, ברגע שנרגיש שאנחנו מספיק חזקים בבית".
באשר לאיכותו ולייחודו של הקו החדש, כולנו נצטרך להיאזר בסבלנות עד תחילת כניסת הפריטים לחנויות בחודש הבא. בינתיים אפשר רק להגיד שהם מצטלמים יפה.
קידום? מעצבים שחושבים אחרת?…מצטערת יקירה אבל זה מריח כמו שיווק פנימי.
מאת: פפר | 30 בינואר 2012 | 09:29הדגמים חוזרים ונשנים בלי סוף, בכל עונה עם שינויים אדג'ים קלים. ממש מקוריות. גם אני מעדיפה לקנות ולקדם תוצרת ישראל כמובן, אבל במקרה הזה החברה הנ"ל עושה "מסחרה" כדברייך על הגב של הצרכן הישראלי עם המחירים המופקעים שלה ואילו חברות זרות "מפרגנות" לנו במחירים ידידותיים לכיס. וכבר פירטתי בתגובתי למעלה לגביי האיכות.
לגביי ההמתנה בתור, המתנת פעם בקסטרו??? אחוז ההמתנה, אצלי לפחות, הרבה יותר גבוה שם. כיוון שהקופאי עסוק בלדחוף באגרסיביות לכל לקוח את כרטיס המועדון הלא מועיל ולא יעיל שלהם. |(עלות ראשונית 80 ש"ח וחידוש כל שנה ב-50 ש"ח !! גניבה של ממש). חברה ישראלית אומנם, אבל לחלוטין לא קשובה דיה לצרכן הישראלי.
פעם זו הייתה הרשת האהובה עליי וכבר תקופה ארוכה שאני פשוט לא קונה שם. לאחר כמה פעמים בהן קניתי בגדים במחירים מופקעים ממיטב כספי, שהתגלו לאחר מכן כבעלי איכות ירודה, החלטתי שלא עוד! גם כרטיס המועדון שערורייתי ואין בכוונתי לחדש אותו שוב.
מאת: גל | 28 בינואר 2012 | 12:34עיצובים אפנתיים, אבל לא חדשניים ומקוריים. האיכות ממש לא גבוהה, כמו שכתבה פה מגיבה "לא הולכת איתם הרבה שלא יתבלו" וגם מכבסת ביד, במים פושרים עם טקסטיל שמפו נוזלי ומניחה על מגבת ליבוש. מזה? אני עובדת אצל הבגד? רכשתי בגד או אימצתי תינוק, אולי גור קטן?
מאת: אכן בלה בלה. | 28 בינואר 2012 | 00:04אבל הרי אף אחד לא יתייחס, כי תמיד יש מי שתפוצץ משכורת על פריט שלהם והם בשלהם.
כמו שאמרו לפני: ZARA, H&M FOREVER21 כבר כאן עם מחירים יותר שפויים ואנו נצביע ברגליים ובארנק.
עד שלא תורידו מחירים תמשיכו לדשדש בשולי ענף האופנה בארץ. כל הקשקושים לא מחפים על זה שהמחירים אצלכם שערורייתים ביחס לאיכות המוצר והעיצובים (לרוב) סתמיים.
מאת: אלה | 27 בינואר 2012 | 16:01כבר כולנו שכחנו מה הכי חשוב,
מאת: ליטל :) | 26 בינואר 2012 | 19:38לקדם את עצמנו במדינה
אז לעמוד שעה בh&m ממש לא בא לי
בקסטרו יש ג'ינסים מדהימים ויש להם מעצבים שחושבים אחרת,
עדיין מעדיפה לקנות ישראלי ולא את המסחרה שעושים פה על הגב שלנו
אני לקוחה מאוד מרוצה, שמחה על התוספת.
מאת: יפעת | 26 בינואר 2012 | 18:43לצערי גם אני מתבגרת והצרכים שלי משתנים
שלום לכם יקירים
אני לא יודע עם עדיין אתם זוכרים אותי( אני הייתי מנהל הפרוייקטים שלכם עד שנת 1999 ),כיום אני חיי בארה"ב כבר 12 שנה ועוסק עדיין במקצוע שלי ,עובד לחברה בין לאומית לבניה כמנהל פרוייקטים ראשי , ואני גם נציג של החברה במיזרח התיכון
אני מאחל לכם המשך הצלחה וגידול
ד"ש חמה לכל אלה שעדיין זוכרים אותי ,ואני מקווה שלטובה
אם אפשרי תעבירו את האיחולים באופן אישי ל.. אהרון ללינה ,לגבי , ולאתי
בברכה
מאת: josef levi | 26 בינואר 2012 | 18:05יוסי לוי
חצאית עור- מזעזע! שיפון- לא פרקטי לחורף. תעשו גזרות שמחמיאות למותניים ולא רק לגל גדות. גם לבנות שהן 1.60 מ' אה עוד משהו אנא הוזילו מחירים -זה ממש לא שפוי וחסר הצדקה לשלם 200 ש"ח לסריג שנמצא עכשיו בחניות ב85 ש"ח !! . ולגבי כרטיס המועדון שלכם… אני השנה לא חידשתי בגלל שלא נותנים להזדכות על נקודות אם הפריט לא בדיוק בדיוק באותו סכום נקודות. למשל יש לי 90 נקודות ופריט עולה 100 לא נתנו לי להשתמש ב90נקודות ולהוסיף עוד 10 ש"ח… זה ממש מעצבן ולא כדאי!! אז בבקשה לשנות את זה.
מאת: לקסטרו | 26 בינואר 2012 | 12:17הבעייה שלהם זה המכנסיים בחנות אני מודדת את המכנסיים יושבות פרפקט , מגיעה הביתה גדל במידה , אני שומעת את זה מהמון בנות לכן החלטתי מכנסיים מחויטות לא קונה בקסטרו!! לתשומת ליבכם/ן.
מאת: סיון | 26 בינואר 2012 | 12:05רק האיכות עדיין לא משו. הכל נפרם בדים שאחרי כביסה שינו צבע. ומחיר לא שפוי לפריטים רגילים ולא מיוחדים.
מאת: קליינטית קבועה | 26 בינואר 2012 | 11:42שאיכות התפירה והגימור יהיו טובים, כי נכון להיום-אני משתדלת לא ללבוש את הבגדים שלהם יותר מדי, כדי שלא יתבלו לי מהר.
מאת: עדי | 26 בינואר 2012 | 10:57והנה שוב קסטרו, טרחניים להפליא ברעיונות תלושים מהקהל הישראלי.
מאת: פפר | 26 בינואר 2012 | 10:46יקיריי (תרתי משמע), השתדלו להתמקד במחירים אטרקטיביים ובשיפור האיכות.
המחירים יקרים עד כדי גיחוך, למעט כמה מוצרי פרומו זניחים במחירים ידידותיים.
להזכירם, אתם אינכם מותג יוקרה.
אפילו ב H&M, ZARA ושאר ירקות כבר השכילו "לרדת אל העם". כל שכן, הגיע הזמן שגם אתם בהיותכם נציגות ישראלית מכובדת תאמצו זאת.
ראו זאת כהמלצה מהקונה הפשוט, שכבר אינו מוצא בכם כל עניין של ממש.
נקווה לטוב.
מאת: חצאית מיני | 25 בינואר 2012 | 22:26