"למה, לנוון, למה?": התיק החדש של מותג העל השאיר את העוקבים בשוק

הרומן המוזר של עולם אופנת העילית עם האסתטיקה המפוקפקת של נעלי הקרוקס נמשך כבר כמה שנים, ועדיין לא באמת הצליח להפוך את כפכף הגומי המחורר לטרנד האירוני שהוא מקווה להיות. האם היציאה התמוהה של מותג העל לנוון סוף סוף תגרום לזה לקרות?

מאת  | ‏ 21 אפריל 2020
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LANVIN (@lanvinofficial) on

כבר כמה שנים שעולם האופנה מנהל יחסי גומלין מורכבים ומרתקים עם רעיון הכיעור. לא מעט מותגים ומעצבים נהנו למתוח את גבולות ההשפעה שלהם וכמו לבחון כמה רחוק יוכלו לקחת את הכוח האופנתי שגורם לנו לרצות פתאום פריטים שעד לפני שניה לא היינו לובשות גם לקבר. 

זה עבד מדהים, למשל, עם "סניקרס אבא" הכעורות והמגושמות שהפכו כבר מזמן לטרנד המשמעותי של התקופה במחלקת נעלי הספורט, אבל נדמה כי שיאו של האקספרימנט הזה תמיד מגיע איכשהו לפשע האופנתי האולטימטיבי, סמל הכיעור המובהק והמעוור – נעלי הקרוקס הישנות והרעות. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Balenciagacrocs (@balenciaga.crocs) on

וכאן, מוכיח ציבור קורבנות האופנה בכל פעם מחדש, באמת עובר הגבול. לא מעט שיתופי פעולה מפתיעים נרשמו לאורך השנים עם המותג הידוע לשמצה, ובראשם זה המוגזם במיוחד של בלנסיאגה, אבל אף אחד מהם לא באמת הצליח לחולל את הנס שיהפוך את כפכפי הגומי המחוררים לטרנד בר-קיימא, אפילו לא בקטע אירוני.

לכן היה מפתיע במיוחד להיתקל בקמפיין התמוה שמתנהל בימים האחרונים בעמוד האינסטגרם של מותג העל לנוון: "תיק חוף 'באקט' חדש, ה'טוי'", מכריזים שם לצד לא פחות מארבעה פוסטים. "הוא מעוטר ברצועות עור וצדדיו מנוקבים, כך שניתן להוסיף סיכות של לנוון". מה שהטקסט לא אומר הוא את מה שפשוט אי אפשר לפספס במבט ראשון על הפריט החדש: מדובר בכפכף קרוקס בצורת תיק – מהגומי הקשיח דרך החורים המזוהים ועד התחתית שנראית לגמרי כמו סוליה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LANVIN (@lanvinofficial) on

כאמור, מה שמוזר הוא שבית האופנה לא מתייחס בשום צורה לדמיון המצמרר, ומשאיר זאת לעוקבים הנדהמים. "מה לעזאזל? זה פאקינג קרוקס", הגיבו רבים, וחלקם אף מיהרו לתייג את "דיאט פראדה", החשבון שעוסק בחשיפת העתקות אופנתיות. אחרים התמקדו במה שנדמה כהתרסה מכוונת מצד המותג: "למה, לנוון, למה?", "תסבירו את הדבר הזה" "פשוט לא" ו"איכס" הם רק חלק מהתגובות המייצגות. גולשת נוספת ציינה, בהתייחסות למנהל האמנותי לשעבר המזוהה עם תור הזהב של לנוון: "איפשהו, אלבר אלבז צוחק צחוק היסטרי". 

כך או כך, נדמה שהמטרה המפוקפקת הושגה: בקרוב כולם ידברו על התיק המשונה הזה, מה שעוד עלול להפוך אותו, איכשהו ל"איט באג" מבוקש. או כפי שסיכמה אחת המגיבות: "זה יהיה בפריימרק באוגוסט". ובכן, אם זה אומר שסניפי פריימרק אכן יהיו פתוחים באוגוסט, זו עסקה שאנחנו בהחלט מוכנות לחתום עליה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LANVIN (@lanvinofficial) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Crocs Shoes (@crocs) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LANVIN (@lanvinofficial) on

השאירו תגובה

 

  • לפי דעתי שני תיקים מאוד יפים, מתאים לים ליציאה ובכלל.

    מאת: ניל |‏ 22 באפריל 2020 | 10:03
  • שקורבנות האופנה ימשיכו לבזבז כסף ולהגחיך את עצמם ואז כשיש תקופה קשה שאין פרנסה ימשיכו לצעוק.

    מאת: עופרה |‏ 22 באפריל 2020 | 07:26
  • אם אהבתן את הקולקציה החדשה של זארה ולא את זה, אין לכן ולו שמץ קטן באופנה. מה נסגר איתכן

    מאת: טאי |‏ 22 באפריל 2020 | 01:30
  • כתבה מטומטמת, אין על קרוקס, המותג הכי נוח שיש. מוכיח שלנו הישראלים הכי חשוב נוחות!

    מאת: אמי |‏ 21 באפריל 2020 | 22:15
  • העגול דווקא ממש יפה. השני מכוער בצורה יוצאת מן הכלל

    מאת: שש |‏ 21 באפריל 2020 | 16:39