בלי חיוכים והפסקות: עובדי פריימרק חושפים את הצד האפל של הרשת

הישראלים מטורפים על המותג הבריטי הזול, אבל עובדיו לשעבר קצת פחות. "הלקוחות חצופים, המנהלים חסרי תועלת, התפקיד כולל ניקיון נוזלי גוף מתאי ההלבשה ואפילו לא מקבלים הנחה"

מאת  | ‏ 3 פברואר 2020
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miss Magic Brush (@missmagicbrush) on

פריימרק לא מפסיקה לספק לנו כותרות – החל מדבק לציפורניים שממיס את עורן של המשתמשות בו, דרך משפחה של ג'וקים שהקימה קומונה בתוך פיג'מת ילדים, ועד לאותו פתק הקריאה לעזרה הידוע לשמצה שהשאיר אסיר סיני בזוג גרביים. מה שנקרא, מחיר הקפיטליזם.

אבל כל זה לא יעצור את הרשת הפופולרית, שממשיכה לפעול בכל הכוח. עכשיו, בנוסף ללקוחות, גם עובדים לשעבר של הרשת חושפים את הצדדים הפחות נעימים של העבודה, ואת הווידויים שלהם אסף ופרסם אחד העיתונים המקומיים של ליברפול.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Primark (@primark) on

"הלקוחות חצופים מאוד, ולדעתי גם חסרי השכלה, ידע ואנושיות", אמר עובד אחד, והוסיף: "גם המנהלים לחלוטין חסרי תועלת. אם אתם רוצים לעבוד בפריימרק, קחו בחשבון שתצטרכו לקבל בגדים ולדבר עם אנשים מאותגרים אקדמית במשך שבע שעות וחצי ביום, עם חצי שעה של הפסקה שלא משלמים לכם עליה".

עובד אחר חיזק את הטענה על המנהלים והמנהלות ברשת. "נותנים לך אזור מסוים לעבוד בו וזהו, הוא שלך, האחריות עליו היא רק שלך", הוא אמר. "בימים הראשונים שלי שם אף אחד מהמנהלים לא דיבר איתי, לא התעניין איך הולך לי או אם יש לי שאלות".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Primark (@primark) on

ממש כמו הלקוחות, גם העובדים בפריימרק נתקלים לפעמים במחזות לא נעימים. עובד שהיה אחראי על תאי ההלבשה באחת מחנויות הרשת סיפר: "הפעילויות היומיומיות הן פחות או יותר מה שהייתם מצפים מעבודה בשכר מינימום. זו סביבת עבודה לא נעימה, גם אם לא מחשיבים את נוזלי הגוף שנתקלתי בהם מדי פעם בתאי המדידה". 

אבל אחת התלונות שהכי זעזעו אותנו, היא העובדה שעובדי פריימרק אפילו לא מקבלים הנחה בחנות. "היינו צריכים לשלם על מסיבות חג המולד שלנו בחנות בעצמנו, ולא קיבלנו הנחה על המוצרים", סיפר אחד העובדים. "אני יודע שפריימרק קמצנים אבל בכל את, אתה רוצה להרגיש כאילו כל העבודה הקשה שלך שווה לפחות משהו".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Primark (@primark) on

בגדול, העובדים לשעבר לא המליצו על פריימרק כמקום עבודה, בעיקר עבור מי שמחפשים משרה מלאה, שכן המשמרות משתנות והיחס מהלקוחות מזלזל. אחד העובדים סיכם את החוויה שלו ברשת כך: "היא מוצצת ממך את החיים. אסור ליהנות שם. אחד המנהלים שלי אפילו אמר לי פעם שאסור לחייך".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Primark (@primark) on

השאירו תגובה