בכל מחיר: מעריצים נלחמים על המזכרת האחרונה מקובי בראיינט

מותו המפתיע של שחקן הכדורסל יצר, בין היתר, בהלת קניות. מעריצים שרצו לשים את ידם על דגמי הנעליים שיצר בשיתוף עם נייקי חיסלו את הפריטים מהמלאי, וכעת הם מוצעים לקנייה באתרי מכירה חוזרת תמורת סכומי עתק

מאת  | ‏ 29 ינואר 2020

פיסה אחרונה מאגדת כדורסל (צילום: Doug Pensinger/Getty Images)

פיסה אחרונה מאגדת כדורסל (צילום: Doug Pensinger/Getty Images)

מותו המפתיע של קובי בראיינט תפס את העולם המום. לצד דרכים שונות להתמודד עם הבשורה ולעבד את האינפורמציה, ישנה גם הדרך הקמעונאית. הצורך לאחוז ביד במשהו שנושא עליו את שמו הוביל אלפים לאתר נייקי, שם המרצ'נדייז של אגדת הכדורסל הפכו לסולד אאוט במהרה.

הפריט הנחשק ביותר הוא ליין של נעלי סניקרס שבראיינט לקח חלק בעיצובן. עם הידיעה על מותו שקלו בנייקי, כך דווח ברשת ESPN, להוריד את כל הסחורה מהמדפים ולקחת נשימה לפני שמחליטים מה הצעד הבא לגביה. הם לא הספיקו לעשות זאת, כי הכל נחטף במהרה. בימים הקרובים יחליטו בנייקי מה לעשות הלאה וכיצד להתקדם עם הזיכיון והנצחת זכרו של קובי.

התחסלו מהאתר של נייקי (צילום: Amazon)

התחסלו מהאתר של נייקי (צילום: Amazon)

בינתיים גורמים שעוסקים במכירה חוזרת החלו להעלות את המחירים על הפריטים הללו לגבהים חדשים. הנעליים, שבמקור נמכרו ב-620 שקלים, קיבלו לפתע תווית מחיר משודרגת של 3,500 שקלים, ויש מי שדורשים עבורם גם סכומים בלתי נתפסים של 100,000 שקלים.

העלאת המחירים הזו יצרה מהומה קטנה בתוך עולם מכירת הסניקרס, כשג'ייסי לופז, בעל אתר "אורבן נססיטיז", קורת גג למכירת פריטים מסוג זה המגלגלת מיליונים, גילה את הרווח החדש שמנסים הסוחרים לגלגל על גב הטרגדיה והוציא מיד הודעה שכל מוכר שיקפיץ מחירים על סחורה של בראיינט יושעה מהאתר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by gilzila (@gilzila) on

גם לנייקי חשוב לא להצטייר כמי שמנסים להרוויח מהאירועים. "אנו מביעים צער עמוק ומציעים תנחומים לכל הקרובים לקובי, במיוחד לחבריו ובני משפחתו", הצהירו בחברה. "הוא היה אחד האתלטים הגדולים של דורו והייתה לו השפעה בלתי נפסת על עולם הספורט. הוא היה חבר אהוב במשפחת נייקי. נתגעגע אליו מאוד. מאמבה לנצח".

עשרות אלפי שקלים באתרי מכירה חוזרת (צילום: fight club)

עשרות אלפי שקלים באתרי מכירה חוזרת (צילום: fight club)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by The Noble Veterinary Surgeons (@thenobleveterinarysurgeons) on

השאירו תגובה