תתמקד במותגי הליבה: קסטרו סוגרת את המותג לאדילה ואת רשת אקססורייז

חלק מחנויות רשת אקססורייז יהפכו לסניפים חדשים של מותג האיפור קיקו מילנו • רון רוטר, המשנה למנכ"ל קסטרו-הודיס: "המטרה - להתמקד בפעילויות הליבה של הקבוצה ולהתנתק מפעילויות שאינן רווחיות מספיק"

מאת  | ‏ 30 דצמבר 2019
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Accessorize_Israel (@accessorize_israel) on

קבוצת קסטרו מגיבה למשבר בחברה ובענף האופנה בכלל ונפרדת מפעילויות שאינן רווחיות מספיק כהגדרתה. הבוקר (ב') דיווחה קסטרו כי תסגור את מותג האונליין לאדילה שרכשה ב-2018 ואת רשת אקססורייז אותה רכשה ב-2015. חלק מחנויות אקססורייז יהפכו לחנויות של המותג האיטלקי קיקו מילנו, שלפי המשנה למנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס, רון רוטר, "מהווה היום את אחד ממנועי הצמיחה המצליחים של הקבוצה". 

עוד לדברי רוטר, מטרת המהלך היא להתמקד בפעילויות הליבה של הקבוצה ולהתנתק מפעילויות שאינן רווחיות מספיק.  עוד נמסר מקסטרו כי "החברה אינה צופה כי לכל אחד מבין מהאירועים כאמור תהיה השפעה מהותית על פעילותה ו/או תוצאותיה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CASTRO (@castrofashion) on

הפסדים כבדים ופרידה מקים

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הפסדיה של קסטרו, הנמצאת בשליטת משפחת רוטר, העמיקו ב-15% והגיעו ל-68 מיליון שקל (לעומת 59 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד) אחרי הפסד תפעולי מצטבר של 36 מיליון שקל. בדוחות הרבעון השלישי של 2019 שפרסמה הקבוצה בחודש שעבר היא הציגה הפסד של 31 מיליון שקל. את הרבעון המקביל אשתקד סיכמה קסטרו בהפסד עצום של 75 מיליון שקל, בעקבות הפחתת ערך ההשקעה בהודיס שהושלמה באוגוסט 2018.

אחת המכות הקשות שספגה הקבוצה הגיעה מכיוון מותג המשקפיים קרולינה למקה. קסטרו-הודיס נאלצה לבטל את חוזה ההתקשרות עם המגה-סלב קים קרדשיאן אחרי שנה, בטונים צורמים. קרדשיאן ביטלה ברגע האחרון ביקור בישראל כחלק מהקמפיין, והקולקציה שהיא יצרה (בעיצובו של בעלה קניה ווסט) נחלה אכזבה והובילה למלאי עצום של משקפיים שלא יימכרו ברשת ולהפסד של עשרות מיליוני שקלים. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Accessorize_Israel (@accessorize_israel) on

תחרות גוברת עם האונליין

אלא שהסיפור הגדול נמצא בשינוי בהרגלי הצריכה של הישראלים – בשעה שהקמעונאים בישראל תלו תקוות בכך שהקניות באונליין הן טרנד חולף, הצרכן הישראלי הוכיח להם שהוא ממש לא מתכוון לזנוח את הרעיון – לקנות שפע של מותגים בפטור ממע"מ עד לקנייה של 75 דולר, במחירים נגישים יותר. את עיקר הקניות הישראלים מעדיפים לבצע באתרים הבינלאומיים.

חברות ישראליות, ובהן גם קסטרו, שהייתה אומנם מהראשונות להשיק אתר משלה, לא השכילו להבין שלא מספיק להשיק אתר "כי צריך", אלא יש לטפח ולפתח אותו כערוץ מכירה שיכול להפיק לרשתות מחזורים גבוהים יותר גם מסניף החזק ביותר או מכמה סניפים גם יחד (בתחום החשמל, למשל, אתר מחסני חשמל מוכיח שזה אפשרי).

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LADiLA (@ladila.co.il) on

בל נטעה – האונליין לא מחליף את האופליין, וגם לחנויות הפיזיות יש מקום בזירה הקמעונאית והצרכנית, אלא שהחברות שרוצות לשרוד בג'ונגל האינסופי של המוצרים, צריכות לדעת לשלב בין באונליין והאופליין דרך חוויית לקוח בלתי מתפשרת, כזו שהצרכנים כבר גילו בחו"ל, באופן מקוון ופיזי (8.5 מיליון ישראלים טסו לחו"ל השנה).

החיבה של הישראלים למותגים הבינלאומיים מגיעה על חשבון המותגים המקומיים, וגם במרכזי הקניות מבינים את זה (כשאלה מחזרים אחר המותגים המובילים בעולם). למשוואה הזו נוסיף את העונתיות המשתנה במזג-האוויר הישראלי (חורף סמלי שמשאיר מלאים רבים מיותמים), כשמעל לכל מרחפת לה חוויה אחרת שהצרכן הישראלי מצפה, ובצדק, לקבל – חוויית השירות. גם אליה נחשפנו בעיקר בשדות זרים, והיא מתחילה בכל הנוגע להליך האפטר סייל, החזרות, החלפות, תיקונים וכדומה. וכאן לשחקנים הישראלים יש עוד עבודה רבה – גם בנושא הזה הם נרדמו בשמירה.  

הכתבה פורסמה במקור באתר גלובס

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CAROLINA LEMKE (@carolinalemkeberlin.il) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CASTRO (@castrofashion) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Accessorize_Israel (@accessorize_israel) on

השאירו תגובה

 

  • קסטרו לא מציאה גדולה. גם לא פוקס. זארה סבירה.

    מאת: שימישי |‏ 1 בינואר 2020 | 07:59
  • הרוב קונות בזארה!!
    ביגוד יפה,איכותי ובמחיר סביר!!!
    למה לשלם מחירים חזירים????
    הרי,הכל מיוצר בבנגלה דש!!

    מאת: איה |‏ 31 בדצמבר 2019 | 15:48
  • בעלי קסטרו היקרים!
    לא הכל היום באינטרנט אני ורבים מחבריי לא קונים כלל באינטרנט אבל כשאנו מגיעים לחנות קסטרו רוב הפעמים אנחנו יוצאים בידיים ריקות כי לא כל אחד יכול להוציא על מכנס אלגנט 300 שקל ועל מעיל פשוט 350 שקל שלא נדבר על שאר הדברים. אנשי המכירות בארץ לא הבינו שזה לא רק האינטרנט שמוריד להם את המכירות אלא המחירים המוגזמים שלהם שלא מתאימים לאזרח הפשוט.

    מאת: נתנאל קוקו |‏ 30 בדצמבר 2019 | 21:04
  • ואף מילה על העיצובים והגזרות המזעזעות של בתי האופנה הישראליים?? זו הסיבה האמיתית שקסטרו קורסת!
    מעילים מנופחים וקצרים מדי, קרדיגנים בלי צווארון גבוה (לא צופים שם בסרטי ג׳יימס בונד?!), ג׳ינסים בגזרות מיושנות וכו׳
    שלא לדבר על המוכרים המציקים שלא נותנים לך מנוח ואתה בורח מהחנות רק בגללם! לא למדו כלום מזארה?

    בקיצור, מספיק לחפש תירוצים, אופנה לא מצליחה אם היא לא אופנתית, זה הכל, נקודה.

    מאת: אחד |‏ 30 בדצמבר 2019 | 15:23
  • מגיע לכם!
    עם כל הכבוד, קסטרו זה לא אופנה ישראלית. קסטרו זה לא מעצב צעיר שעובד קשה ומייצר בישראל. בדים זולים, ייצור זול, איכות זולה, מחירים מוגזמים, אין טווח מידות ואין פנייה הולמת לנשים מלאות.
    החנויות מתות (עדיין לא מתות, די גוססות) יחי האונליין!

    מאת: אמה |‏ 30 בדצמבר 2019 | 14:42