האינטרנט משתגע: המעיל של המלכה כחול או ירוק?

מאז סיפור "השמלה" הוויראלית משנת 2015, הרשת הפכה רגישה במיוחד לסוגיות אופטיות וצבעים של פריטי לבוש - אז כשזה מגיע למלכת אנגליה בכבודה ובעצמה, ואף מלווה במשמעוית פוליטיות כבדות משקל, אין פלא שטוויטר מתחרפן כאילו מעולם לא שמע על טורקיז

מאת  | ‏ 22 דצמבר 2019

ירוק, כחול, או שמא בכלל... טורקיז? (צילום:  WPA Pool/Getty Images)

ירוק, כחול, או שמא בכלל… טורקיז? (צילום: WPA Pool/Getty Images)

המלכה אליזבת אמנם בת 93, אבל לשמחתם של כולם (חוץ מצ׳ארלס, אולי), היא לגמרי בשיאה – חיה, בועטת, ועכשיו גם אחראית לסקנדל האופנתי שמסעיר את הרשת ומחלק את העולם לשניים: האם השמלה שלבשה לאירוע פתיחת מושב הפרלמנט ירוקה, או שמא היא כחולה?

הנסיך צ׳ארלס, מסור וסמוק לחיים כהרגלו, ליווה את אמא שלו לנאום באירוע, כשהיא מלווה את מעיל השמלה עטור הסיכה הכסופה בכובע תואם, כמובן, ובעוד המלכה עמדה ונשאה דברים, טוויטר התחיל להעלות עשן. האם המלכה החליטה ללבוש כחול על מנת להפגין תמיכה בברקזיט? האם היא לובשת ירוק על מנת לתמוך במפלגה הירוקה, המתחזקת בימים אלה בבריטניה באפקט גרטה תונברג?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by The Royal Family (@theroyalfamily) on

הקולות התחזקו והחרבות נשלפו כשהדיון עבר מהעיסוק בתמיכה פוליטית כזו או אחרת של המלכה לסוגיה אופטית לוהטת, ואי אפשר היה שלא להזכר בשמלה הוויראלית משנת 2015 שהטריפה את העולם כשחלקו נשבע בילדיו שהיא לבנה-זהובה, בעוד החלק השני הסכים להמר על סבתו שהיא שחורה-כחולה. אנשים משווים צילומים בתאורות שונות, מייצרים רפרנסים לגוונים של חברת פנטון, ובעיקר מתחפרים בעמדותיהם כאילו שמדובר בעניין מהותי של שחור ולבן.

הצבע המקורי של השמלה, אגב, הוא teal בהיר, מה שבעברית מתורגם לירוק-כחלחל, וממוסס את הדרמה. כשסיימו להתווכח על גוון השמלה, הסכימו ביניהם אנשים משני צדי המתרס שמדובר באאוטפיט מאוד קז׳ואלי למעמד, ושיש להניח שהמלכה, שכבר ראתה מנהיגים רבים, מרשימים יותר ופחות, לוקחים את מושכות ארצה – אינה מתרגשת מבחירתו של בוריס ג׳ונסון לתפקיד. היה תירוץ לעניין: הטקס הוכרז מראש כ׳מופחת בהדרו׳, המלכה הגיעה בכובע ולא בכתר ולא לבשה לבוש מפואר, זאת בשל הקרבה לחג המולד. נותר רק לצפות, אם כך, ולראות מה הכינה לנו אליזבת לחג.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@queenelizabethiiuk) on

תומכת בברקזיט או במפלגה הירוקה? (צילום:  WPA Pool/Getty Images)

תומכת בברקזיט או במפלגה הירוקה? (צילום: WPA Pool/Getty Images)

העיקר שתהיי לנו בריאה (צילום:  WPA Pool/Getty Images)

העיקר שתהיי לנו בריאה (צילום: WPA Pool/Getty Images)

פה

השאירו תגובה