העולם מרכין ראשו בעקבות מותה של הדוגמנית המהפכנית מאמא קאקס

הדוגמנית המצליחה קאקסמי ברוטוס הידועה כמאמא קאקס הלכה לעולמה. הדוגמנית בת ה- 30 ניצחה בעבר את הסרטן והפכה לשם דבר אחרי שדגמנה למותגים הכי נחשבים בעולם כשהיא עם רגל אחת. עולם האופנה מתקשה לעכל את בשורת לכתה

מאת  | ‏ 22 דצמבר 2019

מאמא קאקס בשבוע האופנה ניו יורק. אחת ויחידה (צילום: JP Yim לגטי אימג'ס)

מאמא קאקס בשבוע האופנה ניו יורק. אחת ויחידה (צילום: JP Yim לגטי אימג'ס)

קאקסמי ברוטוס עלתה לתודעה העולמית בעקבות סרטן עצמות שתקף אותה כשהיתה בת 14. לאחר שהמוות התדפק על פתחה, ניצחה אותו הצעירה, ונשארה ללא רגל. את החסרון הזה הפכה, בדרך של נחישות ואומץ, ליתרון ענק, והיתה ל׳מאמא קאקס׳, הדוגמנית היפהפיה והמיוחדת, שפועלת ללא מנוח לטובת האחר, השונה והלא סטנדרטי. עכשיו, 16 שנים מאוחר יותר, חזר הסרטן והפעם ניצח אותה.

עולם האופנה והתקשורת בכלל מתקשה לעכל את בשורת לכתה של מאמא קאקס מעוררת ההשראה בגיל 30 בלבד. ״היא היתה לוחמת בלשון המעטה״, כתבה משפחתה הכואבת של הדוגמנית והאקטיביסטית. ״כשורדת סרטן, קאקס התרגלה להתמודד עם אתגרי החיים באופן ישיר, ובהצלחה. באותה רוח עזה התמודדה ונלחמה בימיה האחרונים על פני האדמה. אנו מודעים לאובדן המורגש ברחבי העולם, וזה עומד להיות קשה לרבים״.

ניצחה את הסרטן שתקף אותה בגיל 14 (צילום: cindy old לגטי אימג'ס)

ניצחה את הסרטן שתקף אותה בגיל 14 (צילום: cindy old לגטי אימג'ס)

את רוב משאביה ניצלה קאקס לטובת שילוב נשים עם מגבלויות ושחורות בעולם האופנה. דרכה לתהילה היתה פנימית: הנערה שמחביאה את הפרוטזה שלה כדי לא לנהל את שיחת ההסבר על הסרטן כמה פעמים ביום, החליטה יום אחד להביט ברגל המלאכותית בצורה חדשה ולהפוך אותה לאקססורי צבעוני ואופנתי, כשהלוק כולו מתנהל סביב הרגל הזו. פתאום השאלות לא הפריעו לה עוד, ועולם האופנה הגיב בהתאם. עלייתה לצמרת עולם הדוגמנות היתה מהירה, ולצידה ניהלה בלוג והרצתה על במות רבות.

בין עבודותיה המרכזיות אפשר למצוא קמפיינים לטומי הילפיגר, ספורה ועוד לייבלים שרצו קצת מהכח אותו היא משדרת, ושמחת החיים הנחושה שנובעת ממנה. אחד משיתופי הפעולה היפים שלה היו עם ריהאנה, בתצוגה של סוואג׳Xפנטי. ריהאנה העריכה מאוד את קאקס, וצייצה לכבודה: ״מלכה. כח טבע. מגדלור של יופי שהביאה עוצמה למסלול שלנו השנה, והעניקה השראה לרבים מסביב לגלובוס. נוחי בשלום, אחות חזקה״.

צעדה עם רגל אחת על המסלולים הכי נחשבים (צילום:  Noam Galai לגטי אימג'ס)

צעדה עם רגל אחת על המסלולים הכי נחשבים (צילום: Noam Galai לגטי אימג'ס)

גם טס הולידיי, בעצמה לוחמת בעולם האופנה, לטובת ניראות של נשים בכל המידות, כתבה: ״חברתי היפה, חברתי הנפלאה והיפה, לבי נשבר. אוהב אותך לנצח.״ ״נוחי בשלום, אגדה מושלמת שכמותך,״ כתבה הדוגמנית ג׳מילה ג׳מיל. ״זה היה כבוד גדול להכיר אותך, להיות עדה לכוחך ולאלגנטיות שלך.״ עמוד האינסטגרם של קאקס מלא בעדויות נוספות מקולגות מעולמות המשחק, המוזיקה והאופנה, וגם מחברות ענק כמו ספורה, פנטי, לואי ויטון ועוד, שמשתפות באופן המיוחד שבו נגעה בעולמן. עצוב מאוד.

פנים חזקות כל כך (צילום: Cindy Ord לגטי אימג'ס)

פנים חזקות כל כך (צילום: Cindy Ord לגטי אימג'ס)

עולם האופנה מרכין ראש (צילום: Bennett Raglin לגטי אימג'ס)

עולם האופנה מרכין ראש (צילום: Bennett Raglin לגטי אימג'ס)

אישה מיוחדת במינה (צילום: Brad Barket לגטי אימג'ס)

אישה מיוחדת במינה (צילום: Brad Barket לגטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • ת.נ.צ.ב.ה

    מאת: ר "ס |‏ 24 בדצמבר 2019 | 02:28
  • כותרת דרמטית ומוגזמת " העולם מרכין ראשו" יש אמפטיה לכל אדם שמתמודד עם מחלה קשה ונפטר . אבל לא צריך להגזים.אני לא שמעתי עליה מעולם. סביר להניח שהיה לה איזשהו אימפקט בעולם האופנה אולם מכאן להכליל לכל העולם באמת…

    מאת: Zoei |‏ 23 בדצמבר 2019 | 15:55
  • נכבד את זיכרונה..

    מאת: יונת |‏ 23 בדצמבר 2019 | 07:13
  • יופי ייחודי ושיקי.
    עצוב שבחורה בגיל כזה, הולכת לעולמה.
    יהא זכרה ברוך

    מאת: a1 |‏ 22 בדצמבר 2019 | 11:32