פוקס נגד קניון TLV: "גבייה כפולה של דמי הניהול – שנעשתה במחשכים"

קבוצת פוקס הגישה תביעת ענק של 40 מיליון שקל נגד החברה שמפעילה את TLV Fashion mall. "קבוצת פוקס לא העלתה על דעתה כי יש בקניון חנויות המקבלות הנחות משמעותיות בדמי הניהול - בניגוד להתחייבות שנמסרה לה"

מאת  | ‏ 11 ספטמבר 2019

תביעת ענק (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

תביעת ענק (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

קבוצת פוקס הגישה תביעת ענק של יותר מ-40 מיליון שקל נגד חברת קניון העיר תל אביב, המפעילה את קניון TLV Fashion mall. פוקס טוענת כי בקניום מפרים את התחייבויות ואת הסכמי השכירות בינהם. הקבוצה טוענת, בין היתר, כי הקניון גובה ממנה גבייה יתר של דמי ניהול.

קבוצת פוקס (10,490 -0.1%) כוללת בתוכה את הרשתות ללין, פוקס-ויזל, בילי האוס ואחרות. קניון TLV מוחזק בשותפות בין רבוע כחול נדל"ן (16,390 -0.06%) , שבשליטת מוטי בן משה (50%); וגינדי השקעות, שהיא חברה משפחתית בשליטת גינדי קפיטל, המוחזקת בידי מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי (25%) והאחים משה ויגאל גינדי (25%).

סניף פוקס בקניון TLV (צילום: עופר וקנין מתוך TheMarker)

סניף פוקס בקניון TLV (צילום: עופר וקנין מתוך TheMarker)

בתביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עופר צור, שחר אייזנר ועומר גולדנברג ממשרד גורניצקי, טוענת פוקס כי ממועד פתיחת קניון TLV היא חויבה בדמי ניהול בסך של 95 שקל למ"ר, בתוספת הפרשי הצמדה, סכום שלמיטב ידיעתה נגבה מכל יתר שוכרי החנויות בקניון. על פי התביעה, "כך נמסר (לפוקס) במפורש על ידי מנור גנדי, שהבהיר כי בשלב פתיחת הקניון אין לשוכרי הקנון הנחות בדמי ניהול וכולם מחויבים לפי שיעור זהה למ"ר".

ואולם מאוחר יותר גילתה פוקס כי מדובר בהצהרה לא נכונה, לכאורה. "קבוצת פוקס לא העלתה על דעתה כי יש בקניון חנויות המקבלות הנחות משמעותיות בדמי הניהול, בניגוד להתחייבות שנמסרה לה, ובלי שחברת הקניון מבצעת את ההתאמה הנדרשת בדמי הניהול".

הראל ויזל, מנכ"ל פוקס (צילום: שוקה כהן מתוך TheMarker)

הראל ויזל, מנכ"ל פוקס (צילום: שוקה כהן מתוך TheMarker)

פוקס טוענת כי קיים שוכר אחד לפחות המקבל הנחה של 50% מדמי הניהול, וכי הדבר הוסתר ממנה. זאת בעוד שדמי הניהול שמשלמת פוקס לא עודכנו ולא הופחתו. על פי התביעה, "כך יצא שבמשך שנים גובה הנתבעת שלא כדין מקבוצת פוקס, ומתכוונת להמשיך לגבות מהן שלא כדין, דמי ניהול ביתר ובשיעור כפול לפחות מן המוסכם בין הצדדים". פוקס נוקטת מלים חריפות וטוענת כי "הגבייה העודפת של דמי הניהול נעשתה במחשכים, בלי הנתבעת דיוחה על כך לקבוצת פוקס, והתגלתה במקרה".

הקבוצה מציינת כי התריעה בפני הקניון שהדבר עומד בניגוד לדין והתחייבויות ביניהן, אבל הקניון המשיך בשלו, תוך שהוא מאיים על קבוצת פוקס שאם תעז להפסיק את התשלומים הוא "יגיש נגדה תביעת עתק". בשל כך, דורשת פוקס דורשת לבטל את הסכמי השכירות ולחייב את הקניון להחזיר לה את מלוא נזקיה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Fox (@fox_israel) on

תביעה זו מגיעה על רקע מצבו הלא מזהיר של קניון TLV, שנפתח לפני כשלוש שנים ומאז רושם הפסדים. במחצית הראשונה של 2019 הקניון הפסיד 22 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 110 מיליון שקל ב-2018. בשל כך ערך הקניון כמה שינויים, לרבות החלפת שוכרים שאמורה היתה לשנות את תמהיל החנויות ולכלול יותר עסקים שיוצרים תנועת לקוחות – ספורט, הנעלה, הסעדה, אופטיקה, קוסמטיקה ופנאי – על חשבון שוכרים חלשים מתחום האופנה.

מקניון TLV נמסר: "אנו מצרים על הגשת התביעה. לעצם העניין, התביעה הינה שקרית מיסודה ומנוגדת להסכמים החתומים בין הצדדים. אנו נוכיח את הדברים בבית המשפט".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Fox (@fox_israel) on

הכתבה התפרסמה במקום באתר TheMarker
>> יום אחרי הבחירות? אמזון מסמנת תאריך חדש לכניסה לישראל
>> עם הון של 42 מיליארד דולר: ג'ק מא מסיים את 20 שנות שלטונו בעליבאבא

השאירו תגובה