ספורה במרכז סערה בין גולשים ישראלים לפלסטינים

לקוחה פנתה לשירות הלקוחות של החברה הפופולרית באינסטגרם ושאלה אם הם מציעים משלוחים בישראל, גולש אחר שאל לגבי פלסטין וכך הוצת דיון סוער ברשת, שמהר מאוד התפוצץ והגיע לטונים צורמים

מאת  | ‏ 4 יוני 2019

ספורה הסתבכה (צילום: AP)

ספורה הסתבכה (צילום: AP)

שערוריית האינסטגרם הנוכחית התחילה באופן די תמים. בחשבון הרשמי של ענקית הביוטי ספורה הועלתה תמונה של הקונסילר החדש של פנטי ביוטי, מותג האיפור של ריהאנה, ואחת העוקבות הישראליות שאלה בפשטות: "האם אתם עושים משלוחים לישראל?". בספורה ענו בנוסח המנומס והרגיל שלהם ועל פי צילומי המסך של התגובות שלהם, שכבר הספיקו להימחק, הם כתבו: "אנחנו לא מבצעים משלוחים לישראל כרגע, מתנצלים על אי הנוחות". 

מיד לאחר מכן עוקב נוסף הגיב: "אין מדינה בשם ישראל, אתם שולחים לפלסטין?", ובספורה, ככל הנראה בתמימות, ענו באותו הניסוח בדיוק: "אנחנו לא מבצעים משלוחים לפלסטין כרגע, מתנצלים על אי הנוחות". גם התגובה הזאת נמחקה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי – היא הציתה דיון סוער בחשבון של ספורה, שהוציא מהמחילות את כל העוקבות והעוקבים הישראלים, הפלסטינים וגם אלה שחיים במדינות אחרות אבל יש להם דעה נחרצת לגבי הסכסוך הזה.

הכל התחילה משאלה תמימה (צילום: אינסטגרם, sephora)

הכל התחילה משאלה תמימה (צילום: אינסטגרם, sephora)

רוב המגיבים הסתפקו באימוג'ים, ועד מהרה הפוסט כולו הוצף בדגלי ישראל ופלסטין לסירוגין. מלבד אלה, היו גם מגיבים ישראלים שקראו להחרים את ספורה על התשובה הטעונה ועל הבעת העמדה הפוליטית הנחרצת. אפילו שהתגובה הבעייתית נעלמה, צילומי מסך כבר נעשו, וגם הציוץ של ספורה שניסה לעשות סדר בבלגן לא ממש עזר.

בחברת הענק ניסו לכבות את השריפה, וכתבו כך: "אתמול נשאלנו האם אנחנו עושים משלוחים לישראל, ואז נשאלנו אם אנחנו עושים משלוחים לפלסטין. האתר האמריקאי שלנו לא עושה משלוחים לישראל או לפלסטין, ולכן הגבנו כך. התגובה שלנו נגעה למשלוחים בלבד ולא צריכה להתפרש כמשהו מעבר לזה". ובכן, מאוחר מדי.

גם ההבהרה לא עזרה (צילום: טוויטר, sephora)

גם ההבהרה לא עזרה (צילום: טוויטר, sephora)

כאמור, מכיוון שספורה ככל הנראה נשאלה גם לגבי ישראל וגם לגבי פלסטין, ומכיוון שחלק מהתגובות נמחקו, אין, אין דרך לדעת למה הייתה כוונת המשורר והאם באמת מדובר בפליטת פה, בתום לב או בהערה מכוונת של העובד או העובדת שהיו אמונים על חשבון האינסטגרם באותה העת.

מלבד התגובות שנצמדו לעניין הרשמי ("תראו לי איפה פלסטין על המפה", "כמובן שהם לא יכולים לשלוח לפלסטין כי היא לא קיימת" וכדומה), היו גם מי שלא התאפקו לעקוץ את הקהל הישראלי. "כל הישראלים שאומרים שהם לא קונים בספורה יותר – איפה תקנו את האיפור שלכם, ב'הכל בדולר'?", כתבה מגיבה אחת, שכנראה לא מכירה את הסופר פארם, הדיוטי פרי או החיבה העזה של ישראלים לשופינג אונליין.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sephora (@sephora) on

גולש אחר טען שכל המגיבים הישראלים הם למעשה טרולים שקיבלנו כסף מהמדינה עבור הסברה – תיאוריה קונספירטיבית במיוחד, ואחרים הריעו לספורה על לקיחת עמדה למען זכויות אדם ואמרו שעכשיו הם דווקא יקנו ברשת יותר. ואנחנו? רק כאן כדי להזכיר שאיפור הוא עולם של פנטזיה, פאן ובריחה מהמציאות. בואו נשים איזה ליפסטיק ונניח לשנאה בצד?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sephora (@sephora) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sephora (@sephora) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sephora (@sephora) on

השאירו תגובה

 

  • רק דבר אחד לא הצלחתי להבין, מה זה "פלסטין"?

    מאת: יויו |‏ 4 ביוני 2019 | 18:21
  • רק תשאלו את הפלסטינים באיזה מטבע הם משלמים… התשובה היא שקל ישראלי חדש ! אז יש ישראל ??

    מאת: נו |‏ 4 ביוני 2019 | 16:30
  • ובכן למה לשים בצד? זה כל הפאן שהפלסטינים (שאין עם כזה אבל ניחא)חיים בפנטזיה. וכן אנחנו יודעים שכותבת הכתבה היא שמאלנית אחרת לא היתה מנסה לטאטא מתחת לשטיח

    מאת: א |‏ 4 ביוני 2019 | 15:17
  • בסך הכל תגובה של עובדת שלא מייצגת את החברה… דווקא ראיתי בחנות שלהם שהם מוכרים מוצרים תוצרת ישראל

    מאת: מישי |‏ 4 ביוני 2019 | 14:48