אסוס משנה מדיניות: אתם יכולים להחזיר גם אחרי 45 יום – אבל תיזהרו

אתר האופנה הבריטי הודיע על הרחבת מדיניות ההחזרה מתקופה של 28 יום כפי שהיה נהוג עד היום - ל-45 יום. לצד הבשורה לחובבי הקניות אונליין, באסוס מזהירים לקוחות שירצו לנצל את ההטבה לרעה

מאת  | ‏ 28 אפריל 2019
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

בשורה לחובבי אסוס: אתר האופנה הבריטי הודיע ללקוחותיו כי הרחיב את מדיניות ההחזרה של האתר. בהודעה ששלח האתר נמסר כי זמן ההחזרה עלה מ-28 יום שהיה נהוג עד כה, ל-45 יום מעתה והלאה.

"אנחנו יודעים עד כמה יכולת ההחזרה היא אחת הסיבות שאתם קונים אצלנו. לכן החלטנו להרחיב את זמן ההחזרה מ-28 ל-45 יום. עד 28 יום תוכלו להחזיר כל מוצר ולקבל החזר כספי מלא. אחרי התקופה הזו ועד 45 יום ניתן לקבל גיפט קארד של אסוס על הסכום שהוצאתם".

לצד ההודעה המשמחת, באסוס מוסיפים אזהרה ללקוחות שאולי ירצו לנצל את ההטבה לרעה וכותבים: "כדי שהשירות יתאפשר, נעקוב אחר ההחזרות כדי לראות שאין דפוסים חריגים. אם נמצא כאלה, ננקוט פעולות כלפי הלקוחות המפרים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

הפעולה של אסוס נועדה מצד אחד להגדיל מכירות, שכן החברה סובלת מירידה בהן, ומצד שני לנסות למגר את תופעת המחזירים הסדרתיים – אלו שקונים מוצרים, משתמשים בהם תקופה קצרה או רק מצטלמים איתם (לרשתות חברתיות כגון אינסטגרם), ומחזירים.

ב-10 באפריל פירסמה אסוס את תוצאותיה למחצית הראשונה של שנת הכספים, ואלה הצביעו על צניחה של 87% ברווח לפני מס של החברה. לפי אסוס, הירידה נגרמה בשל מכירות חלשות מהמצופה לפני חג המולד, ובשל קשיים לוגיסטיים בניסיון החדירה שלה לארה"ב.

ואולם בתגובה לפרסום הדו"חות עלתה מניית אסוס בכמעט 8%, אחרי שהחברה העלתה את תחזית ההכנסות ושולי הרווח שלה לכל השנה. החברה היתה מהראשונות ששיווקו באינטרנט ביגוד זול יחסית, אך בשנים האחרונות גוברת התחרות מצד שחקניות חדשות כמו בוהו ומיסגיידד.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

הרווח של החברה לפני מס הסתכם ב-4 מיליון ליש"ט בלבד במחצית שהסתיימה ב-28 בפברואר. במקביל, הרשת דיווחה גם על עלייה של 14% במכירות, שהגיעו ל-1.314 מיליארד ליש"ט.

"זו היתה ללא ספק מחצית מאתגרת עבורנו – אחת מהמאתגרות ביותר שחוונו זה שנים רבות", אמר מנכ"ל החברה, ניק בייטון, אחרי פרסום הדו"חות. "האי-ודאות הכלכלית פגעה בביטחון הצרכנים, ובמהלך התקופה הזו הצענו הנחות גדולות. המכירות שלנו צמחו ב-14% למרות השוק התחרותי. אסוס מסוגלת לעשות הרבה יותר. זיהינו כמה דברים שאנחנו יכולים להשתפר בהם, ואנו פועלים בהתאם", אמר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

האתר של אסוס הוא אחד מחמשת אתרי הקניות הפופולריים בישראל יחד עם עלי אקספרס, איביי, נקסט ואמזון. ב-2018 הודיעו בכירי אסוס כי ישראל עלתה למקום התשיעי בעולם בכמות ההזמנות מהאתר במספרים מוחלטים, ועקפה מדינות גדולות ממנה בהרבה.

עם זאת, שיעור ההחזרות בישראל הוא נמוך יחסית לעולם ומסתכם בכ-15%-10%, כשבעולם נתון זה מגיע ל-30%-25%. הסיבה לפער הזה נובעת מהקלות היחסית בביצוע פעולת ההחזרה עבור לקוחות בחו"ל — לעומת הסרבול והחסמים בביצוע הפעולה עבור לקוחות בישראל.

הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker
>> חכו רגע עם ההלוואה: 8 דברים שכדאי לדעת על מאגר נתוני האשראי החדש
>> אפל מעיפה מהחנות שלה אפליקציות שנועדו לגרום לכם להיגמל מהאייפון

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

השאירו תגובה

 

  • דווקא אלה שקונים מצטלמים לאינסטגרם ומחזירים עושים שירות טוב לחברה, פירסום בעלות נמוכה.

    מאת: G |‏ 28 באפריל 2019 | 21:06