"אומרים שילד צריך לשחק בגיל הזה, אבל עם כל הכבוד, לה יש פוטנציאל"

היא חתומה בסוכנות של עדן פינס ויעל שלביה, מובילה קמפיין לבגדי הים של פלפל ומתמרנת בין אודישנים ללימודים בכיתה א'. אדל שילמן היא דוגמנית בת 6, אבל כבר עובדת קשה על הקריירה שלה. אם תשאלו את אמא שלה, שגם מנהלת אותה, אין אופציה אחרת. "העבודה שלה כדוגמנית מכינה אותה לחיים. ברקע שאני באה ממנו, לא מפסיקים משהו כי זה קשה"

מאת  | ‏ 24 ינואר 2019
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

המפגש עם אדל שילמן ואמא שלה, אחר צהריים אחד בקניון, מפרק ברגע את כל מה שחושבים על העסקת דוגמניות ילדות. אדל מגיעה אחרי עוד יום בכיתה א', היא מתקשה לשבת במקומה, מתלהבת להדגים שפגט בין שולחנות בית הקפה ומדי פעם קוטעת את רצף הדיבור של אמה. השוקו שלה מטפטף עליה, ובחיוך חסר כמה שיני חלב היא מזהירה מראש, "אני וכוסות לא חברות טובות כל כך, הכל נופל ונשפך לי". ובמילים אחרות, היא בדיוק כמו כל בת 6 שאתם מכירים. רק שכמו שאמא שלה אומרת, "מה לעשות שהיא קצת יותר יפה מכל השאר?".

כשמביטים בשילמן, עם השיער הבלונדיני, הפוני הארוך והעיניים הכחולות, צף מיד הדמיון לבר רפאלי בילדותה. גם לה יש אמא מנהלת, ריטה שילמן, שמניעה את קריירת הדוגמנות המתהווה שלה, ואפילו מכנה משותף מקצועי: קמפיין לבגדי הים של פלפל. רפאלי הייתה שם בגיל 15, שילמן מככבת כבר בגיל 6. אבל ככל שאדל הופכת לפנים מוכרות יותר, כך יותר אנשים תוהים למה ילדה בגיל שלה צריכה להתייבש שעות על סט הצילום במקום לבלות בגינה עם חברים, ובכלל, כמה השפעה יש לה על כל מה שקורה. כמו ציפי רפאלי, גם ריטה שילמן לא נשארת חייבת.

אי אפשר להכחיש את הדמיון לבר (צילום: שי פרנקו)

אי אפשר להכחיש את הדמיון לבר (צילום: שי פרנקו)

"התגובות שכותבים מגעילות, אני מוכנה לשבת עם הטוקבקיסטים אחד אחד ולהסביר להם שיש כאן ילדה קטנה עם חיים רגילים והורים שרוצים אך ורק בטובתה. אלוהים, מאיפה הרוע של אנשים לכתוב דברים כמו, 'מסרסרים בילדה', 'מנצלים אותה'".

מה הדבר שכתבו על אדל והכי פגע בך?
"שכתבו שהיא שמנמנה. מה שמן בה?".

מכל הדברים, דווקא מזה נעלבת?
"כן. כי אני ממש מאמינה בזה שהיא תפסה את הגנים הטובים ושהיא תהיה גבוהה ורזה. אז לשמוע דבר כזה? זה חצוף".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

"כשהיא באה ליום צילום עושים ממנה דיווה"

באינסטגרם על כל נטע אלחמיסטר, יש מיה אפללו (בת 5) ואנסטסיה אברבוך (בת 9). דוגמניות שמושכות תשומת לב אפילו שהדיי-ג'וב שלהן כולל שיעורי בית בחשבון או מפגש בגן, והן לא בדיוק סגורות על מה זה בכלל אינסטגרם. הן הפכו לאטרקציה בזכות מעצב השיער שגיא דהרי, שמזמין אותן לסטודיו שלו ויוצר תמונות שמשגעות את הרשת, בהן ילדות קטנות לבושות כמו מבוגרות, מעוטרות בשיער מנופח מתוספות ונראות אפילו קטנטנות יותר. תעלול הפרופורציות הזה משחק ברגשות, והוא הטריף גם את ה"ווג" וה"דיילי מייל", ששיתפו בעמודים שלהם את התמונות.

אדל התחילה לדגמן בגיל שלוש, ואת האינסטגרם שלה מפעילה הסוכנות ("בשבילי אינסטגרם הוא כמו אוניברסיטה, אין לי מושג על מה לוחצים", מודה אמא שלה). "אמרו לי, 'מה זה, היא קופי בר. אפילו יותר יפה'. עמדתי איתה בית מרקחת ומישהי עצרה אותי, 'סליחה שאני מפריעה, אבל את חייבת לעשות איתה משהו'".

מדובר במקצוענית (צילום: שי פרנקו)

מדובר במקצוענית (צילום: שי פרנקו)

הבנת מיד על מה מדברים?
"מהשנייה הראשונה ראיתי שיש לי ילדה שנועדה להיות דוגמנית. את אח שלה, בן שנה וחצי, אני אפילו לא מנסה לדחוף לעולם הזה, אבל היא זה משהו אחר, אומרים שילד צריך לשחק בגן שעשועים בגיל הזה ולא להיות במספרה, אבל עם כל הכבוד, לא כולם נולדו לשחק בגן שעשועים. לה יש פוטנציאל".

אז מה עשית? איך מרימים קריירה לילדה בת שלוש?
"מצאתי איזו סוכנות בפייסבוק ושלחתי להם תמונות שלה, אמרתי 'ננסה'. יתפוס יתפוס, ואם לא אז לא קרה כלום. הגיעו רק הצעות לאודישנים לסרטים, לתפקידים קטנים מאוד. בשביל איזו חצי סצנה שרואים אותה הולכת כמה צעדים היה צריך לנסוע לתל אביב מאשקלון, לעמוד בפקקים ואז עוד ארבע שעות בתור לאודישן. ממש שטויות, ויתרנו על זה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

מתי נכנסתם לעניינים?
"בגיל חמש הגיעה ההצעה לקמפיין לשילב ואדל הייתה על שלטי חוצות, משהו ענק. אבל אז החלטנו שאנחנו עוזבים את הסוכנות שמטפלת רק בילדים, כי האווירה שם הייתה לא אישית. לאותו אודישן שלחו ארבע מאות ילדים ואמרתי, או שלוקחים אותה ספציפית או שלא יקרה בכלל".

איך התגלגלתן לסוכנות שמייצגת דוגמניות כמו עדן פינס ויעל שלביה?
"השמות האלה לא אמרו לי כלום, כשהגעתי לפגישה עם עומרי יערי, הבעלים של סוכנות ITM, אפילו לא עשיתי גוגל לפני. הגענו אליו דרך חברים והצענו לו רק שיראה תמונות שלה. הוא לא ייצג ילדות קודם, אבל את אדל הוא רצה".

עם אמא. "" (צילום: שי פרנקו)

עם אמא, ריטה שילמן. "מהשניה הראשונה ידעתי שיש לי בת שנועדה להיות דוגמנית" (צילום: שי פרנקו)

וכמה חזק היא עובדת עכשיו?
"אני בוחרת בשבילה עבודות בפינצטה, רק מה ששווה להפסיד בשבילו יום לימודים. הלו"ז שלה מאוד עמוס ואני לא עושה לה הנחות. מבחינתי היא לא יכולה ללכת לישון בלי לסיים שיעורים".

היא רק בכיתה א', אפשר קצת לשחרר, לא?
"כשהיא באה ליום צילום עושים ממנה, איך נגיד, דיווה כזאת. שואלים אותה מה היא רוצה לאכול ומיד הולכים להביא לה. זה הופך אותה למפונקת וכשהיא חוזרת למסגרת הרגילה, לכיתה, פתאום אומרים לה שזה אסור וזה אסור. בגלל זה חשוב לי מאוד לשמור עליה בתוך המסגרת".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

עד כמה היא מבינה מה קורה פה? עשו עליה עכשיו כתבה בגיא פינס, היא התרגשה?
"היא לא ממש מבינה מה הולך. אם תשאלי אותה נניח מי זאת גל גדות היא לא תדע להגיד לך. היא מכירה את אסי עזר ורותם סלע מהנינג'ה, היא מכירה את בר רפאלי כי הראיתי לה אותה ואמרתי לה שכולם חושבים שהן דומות, ואת נועה קירל היא מכירה מהשירים. אבל זהו".

אדל, מה חשבת כשראית את עצמך בטלוויזיה?
"בהפסקה הבנות של כיתה ד' התנפלו עליי כאילו הן מצאו חילזון. הן מקנאות".

איך את יודעת שהן מקנאות?
"מישהי שאלה אותי אם אפשר שאני אהיה היא והיא תהיה אני. אני לא מסכימה. בעצם, אני מסכימה רק אם זה יגרום לי להיות יותר מהר בכיתה ד', כי אז כבר אין הכתבות".

מחכה לכיתה ד', כי אז אין הכתבות (צילום: שי פרנקו)

מחכה לכיתה ד', כי אז אין הכתבות (צילום: שי פרנקו)

"חושבים שאנחנו קונים ג'יפ על חשבון הילדה"

ריטה שילמן (27) עלתה עם הוריה לארץ כשהייתה בת שלוש. היא עובדת כמורה לריקוד, ואת אדל הבכורה היא ילדה בגיל 21. בעלה, בני שילמן, גם בן למשפחת עולים, הוא בעלים של עסק להקמת גני שעשועים לעיריות ("הוא מעורב בקריירה שלה לא פחות ממני") ולזוג גם פעוט בשם תום, בן שנה וחצי. הם מתגוררים באשקלון ולא ממהרים להישבות בקסם של תל אביב, למרות שזה היה מקל להם על ניהול העבודות של בתם.

כמי שהכישורים שלה ניתבו אותה לחיים לא פחות נוצצים, ריטה יודעת שלהגיע לשיא שלך זה לא מובן מאליו. כשהייתה ילדה התאמנה בהתעמלות אמנותית, אבל בשלב מוקדם אשקלון הייתה קטנה עליה ובשביל לעשות קפיצה מקצועית היא הייתה צריכה לעבור לסטודיו מתקדם יותר, שישלח אותה לתחרויות. להורים לא היה כסף לשלם על מסגרת חדשה ובהיעדר תנאים היא פרשה מהתחום ועברה לריקוד. שנים רקדה והדריכה, עד שנכנסה לריאליטי "נולד לרקוד". "לא עשיתי את זה בשביל הפרסום, ממש לא, זה היה פשוט בשביל להתקדם. אבל באודישן הגדול קרעתי רצועה בברך ואז שוב פעם, כמו בהתעמלות האמנותית, הייתי צריכה להפסיק רגע לפני השיא".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

עד כמה את אוהבת את הכיוון הזה שאדל תפסה?
"אני מאוד שמחה שמצליחים למנף אותה בסוכנות כי מבחינתי דוגמנות זה מקצוע לכל דבר. הרבה אומרים, 'בגיל שלושים עובר היופי, ומה היא תעשה אחר כך?'. אבל אני לא מסכימה, מבחינתי יש אנשים שנועדו להיות רופאים ויש אנשים שנועדו לדגמן. מישהו הרי צריך לעשות את העבודה הזאת, לא? אז מה זה מפריע שהיא מתחילה בגיל שש?".

מעצבן אותך שחושבים שזה מקצוע שטחי?
"מאוד. תמיד חושבים על בלונדינית שלא יודעת כלום חוץ מלעשות פוזות למצלמה, אבל זה לא נכון. רותם סלע למשל הוסמכה להיות עורכת דין. אין לי בעיה שאדל תהיה רק דוגמנית. זה לא נחות מבחינתי. הרי זה לא נגמר בזה שאלוהים נתן לה יופי, זאת עבודה קשה מאוד".

התחילה לדגמן בגיל 3 (צילום: שי פרנקו)

התחילה לדגמן בגיל 3 (צילום: שי פרנקו)

אולי בגלל זה יש ביקורת על זה שילדות קטנות כל כך מדגמנות.
"אני לא מכחישה שזאת עבודה קשה. ביום הצילום לפלפל רצו שהיא תחליף 15 לוקים, כשלכל לוק צריך לעשות כמעט מחדש איפור-שיער ושיישב בול. הייתי צריכה לדאוג שהיא תישאר במוד ולא תצא מריכוז. אבא שלה ואני תמיד הולכים איתה, אנחנו היחידים שמחליפים לה בגדים על הסט ומוודאים שמתנהגים אליה יפה. כשאני שם אני יודעת מתי היא יכולה עוד לסחוב ומתי היא באמת עייפה וצריכה הפסקה".

אדל, איך היו לך בצילומים לבגדי ים?
"היה כיף, הם היו נחמדים. אבל אז ביקשו שאשים עוד עשרה בגדי ים, ואמרתי די. אמא גם אמרה להם והפסקנו את הצילומים. עוד מעט ישלחו לי בדואר בגדי ים שבחרתי על הסט".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

איך היה להתראיין לטלוויזיה?
"נלחצתי קצת, אבל זה בכל זאת יותר כיף מבית ספר כי בצילומים לא לומדים מדעים. אני אוהבת שעושים אותי יפה אבל אחרי זה כשצריך להוריד את התוספות והאיפור זה כואב. לא אהבתי את השיער הנפוח".

ריטה, באמת לא הפריע לך שהופכים אותה בצילומים למבוגרת?
"זה לא כזה ביג דיל. בצילומים אחרים שעשינו, עם המעיל הגדול והעקבים הסטייליסטית הביאה בגדים על הפנים אז אלתרו מעיל של מישהי שהייתה על הסט, ובגלל זה אדל נראית שם מבוגרת. חוץ מזה, מבחינתי זה יצא הכי מהמם. כששגיא דהרי מעלה את התמונות של הילדות עם תוספות השיער תמיד נטפלים לזה, חושבים שככה הן הולכות לגן ולבית ספר ושהן יושבות שעות במספרה. אבל התוספות כבר מוכנות והוא רק שם את זה עליהן לצילום".

מתוך הקמפיין לפילפל מבית גוטקס (צילום: אמיר יהל)

מתוך הקמפיין לפלפל מבית גוטקס (צילום: אמיר יהל)

אפשר להבין אותם. הם רואים ילדה קטנה וסביבה אנשים, וחושבים שמדובר במבוגרים שרק רוצים לעשות כסף.
"זה הכי מעצבן, שאנשים חושבים שיש כסף בביזנס הזה. קראתי תגובות מזעזעות, שאנחנו מסרסרים בילדה כדי לקנות ג'יפ חדש. אני לא מיליונרית ואני בטח לא שולחת את הילדה לדגמן בשביל הכסף. אני גם ממש לא יכולה להפסיק לעבוד בגלל שאדל מדגמנת. אני לא יודעת אם אפשר להגיד כמה מקבלים, אבל זה באלפים ולא בעשרות אלפים".

אולי זה גם הפחד שיסתכלו על ילדה בגיל כזה כעל אובייקט.
"אני לא חושבת על הדברים ככה. זה לא שהיא מצטלמת בעירום, אלא בבגד ים כמו בחופשה משפחתית, וכשהיא תהיה בגיל המתאים, אני גם לא נגד צילומים כמו שבר רפאלי עשתה בעירום. זה אמנות וזאת עבודה לכל דבר, ואם אדל תרצה בגיל 17 או 18 להצטלם בעירום, אני לא אעצור אותה. אני אתמוך".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

הכל אודות אמא

שילמן מוכנה לחטוף את הביקורת ואפילו הכינה מראש תשובות. היא יודעת שהאג'נדה ההורית הלא מאוד פופולרית שלה, זאת שיוצאת נגד ההורים המגוננים מדי, יכולה לעלות לה בהרבה ביקורת. "העבודה שלה עכשיו כדוגמנית מכינה אותה הלאה לחיים. קצת קשה אז בוכים? גם בבית הספר יכול להיות קשה, ללמוד שמונה שעות זה קשה, אז מה? אי אפשר כל הזמן ללטף ילדים. ברקע שאני באה ממנו, לא מפסיקים משהו כי הוא קשה".

הילדות של אדל, שכוללת ימי צילום עמוסים, חוגים ולימודים בפול-גז, הם כלום לעומת הילדות שלה, היא מספרת. "גידלתי את עצמי, אמא שלי רוב הזמן לא הייתה בבית והייתי צריכה ללכת להתאמן גם עם שעורה בעין ואצבע שבורה, חולה מתה. אסור להבריז. לא בהכל הייתי משתפת את אמא שלי, הבעיות שלי הרגישו לא מספיק חשובות".

"אי אפשר כל הזמן ללטף ילדים" (צילום: שי פרנקו)

"אי אפשר כל הזמן ללטף ילדים" (צילום: שי פרנקו)

הילדות שעברה עלייך לא גרמה לך לסלוד מהחינוך הסובייטי?
"לא, אני גם לא מכירה משהו אחר. אבל להגיד שאנחנו נותנים לילדים חינוך רוסי-רוסי, שהילדה מנגנת כל היום בפסנתר? ממש לא, אני פשוט נגד לעטוף את הילד בצמר גפן. אני חברה בכל מיני קבוצות בפייסבוק של אימהות, ורואה שמספיק קצת גשם או סערה קטנה כדי שכולן יכתבו שהן לא שולחות את הילדים לבית ספר. 'אוי ממש קר, ממש רטוב'. אצלי, אם אין שלג שמכסה את דלת הכניסה ולא צריך מזחלת כדי להגיע, אפשר ללכת".

כמה באמת הקריירה המוקדמת שלה קשורה לרקע שלך, למוסר העבודה?
"זה הולך ביחד. כשהיא חוזרת מחוג התעמלות קרקע ואומרת שכואב לה לשבת בשפגט, אני אומרת לה טוב מאוד, ככה צריך. אם זה כואב לך סימן שזה עובד. קחי כיסא ושימי את הרגל יותר גבוה ככה שיכאב לך יותר. היא לא מבינה למה זה טוב, אבל אני כן".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

מעצבן אותך שההורים הישראלים לא ממש חושבים כמוך?
"כן. הם לא נותנים לילדים להתמודד עם כלום לבד, בראש שלהם ילד צריך רק שיעטפו אותו בצמר גפן, וזה למה הילדים שלהם נתקעים אצלם בבית עד גיל ארבעים, לא מוצאים עבודה, לא מתחתנים וכל היום מעשנים ג'וינטים. דווקא בגלל כל החידושים היום, צריך שהילדים יהיו ממושמעים, כי משמעת בונה את הבן אדם".

מי הקשוח בבית, את או אבא בני?
"אני הרכה יותר. מבחינתו לא זה לא, הוא לא נשבר מול הילדים אף פעם. חברות שלי הן גם רוסיות ומגדלות את הילדים שלהן באותה דרך, אנחנו לא לבד בזה וכמו כולם, אנחנו רוצים רק את טובת הילדים".

עוד נשמע עליה (צילום: שי פרנקו)

עוד נשמע עליה (צילום: שי פרנקו)

את לא מפחדת שיגידו שאת דוחפת אותה מדי, שאת מגשימה את החלומות שלך דרך הילדה?
"כל הזמן אומרים את זה על ציפי רפאלי ואני לא מבינה מה רע בזה. אם היה דוחף אותה סוכן ולא אמא שלה, היו מדברים על הסוכן. אבל ככה או ככה לא מעניין אותי מה חושבים, הייתי אפילו אומרת מילה יותר חזקה אבל יש לידינו ילדים".

מה תעשי אם פתאום בעוד כמה שנים היא תגיד לך שלא בא לה לדגמן יותר?
"אני אסביר לה שזה משבר חולף, אדחה את הצילומים כמה פעמים ואם אראה שהיא רצינית וזה לא מתוך עצלנות, פשוט אבטל. זה בסדר, אם בא לה קריירה של ספרנית, זאת בחירה שלה".

אדל, את רוצה להיות דוגמנית בעתיד?
"לא יודעת. בא לי שהריאיון הזה כבר יסתיים ואמא תיקח אותי לחנות לקנות צעצועים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

"תפסה את הגנים הטובים" (צילום: שי פרנקו)

"תפסה את הגנים הטובים" (צילום: שי פרנקו)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Adel Shilman (@adelshilman) on

עבודה קשה (צילום: שי פרנקו)

עבודה קשה (צילום: שי פרנקו)

סטיילינג: House of Style רנה גליקסמן ולימקה | עוזרות סטיילינג: מעיין תורג'מן ושני צוביירי | צילום: שי פרנקו | איפור: מעיין חוגג | שיער: אלמוג כהן | בגדים לפי לוקים: לוק 1 – שמלה: קסטרו קידס, נעליים: ברברי ל-Factory54. לוק 2 – ז'קט ומכנסיים: CK ל-Factory 54, נעליים: בלנסיאגה ל-Factory54. לוק 3 - שמלה: Flamingo Kids,  ז'קט: Zara Kids , נעליים: Zara Kids. לוק 4 - חולצה ושמלה: Flamingo Kids, נעליים: קסטרו קידס

השאירו תגובה

 

  • האמא דפוקה ממש!!
    נרטה שהמח שלה חלול לגמרי..ריקנות לשמה..
    לא אכפת לה שהבת שלה תהיה חפץ וותעסק רק בגוף כל חייה?!

    מאת: אומללות |‏ 6 בפברואר 2019 | 23:08
  • לרוע של אנשים אין גבול האמא יודעת מה טוב לילדה ונראית מאוזנת לחלוטין המשיכי והצליחי

    מאת: גק |‏ 6 בפברואר 2019 | 17:58
  • כל כך ארוך ומייגע!
    ישראלים פשוט אוהבים את סיפורי הרוסייה שחיה באשפתות ופתאום גילו שהיא בלונדינית יפהפיה. סופיה מצ'טנר זה אותו סיפור. מעייף וטחון

    מאת: פיצ |‏ 27 בינואר 2019 | 20:55
  • התחברתי רק לזה שההורים של היום לא מלמדים ילגים להתמודד עם קשיים ואתגרים. בימים גשומים חצי כיתה נשארת בבית. זאת הזיה. ממש.
    באמת מגדלים דור חסר חוט שדרה ויכולת להתמודד. זה עוול הרבה יותר גדול מאשר לשלוח ילד בגשם או לדרוש ממנו דברים מסויימים.
    עם זאת גם החינוך הסובייטי מגדל אנשים חזקים אך קשים. להגיד לילדה בת שש "תמתחי יותר שיכאב לך יותר" לא מלמד אותה שום דבר פרט לאדישות לכאבם של הזולת. גם זה עוול.
    בלי קשר כל העיניין של הדוגמנות, לגופו, זה באמת לא שייך.

    מאת: ליבי |‏ 26 בינואר 2019 | 20:22
  • מסכנה. הולך להיות לה עתיד קשה והרבה טיפולים פסיכולוגיים.

    מאת: טלי |‏ 26 בינואר 2019 | 19:29
  • ילדה חמודה, הילדים שלי יפים ממנה ותמיד אומרים לי "ילדים לפרסומות" אבל אני לא אהרוס להם את הילדות.

    מאת: מישהי |‏ 26 בינואר 2019 | 19:07
  • זה לא אמור לעצבן אותה כי הילדה לא שמנה, זה אמור לעצבן אותה כי מישהו בכלל מעז להגיד משהו על המשקל שלה!
    ומה זה "אחיה הקטן לא אמור להיות דוגמן"?
    כבר את עושה לילד תסביכים ומשווה אותו שהוא פחות יפה??
    פשוט שטחית, כמה שתנסי ליפיף את זה. עצוב ומדאיג.

    מאת: רוני |‏ 26 בינואר 2019 | 17:09
  • זאת הילדה שלך והחינוך שלך, רק אתן לך טיפ אחד – אל תתני לה לחשוב שכל מה שיש בה זה יופי. כמו שיש ילדות שחושבים שהן חכמות ונותנים להן תווית של חכמות. כל מה שאומרים להן כל הזמן זה שהן חכמות, וברגע שהולך להן לא טוב בלימודים הן נשברות.
    זה בסדר להיות יפה, אבל לא לתת לה את התווית של רק יפה. לשבח גם תכונות אחרות בה, חריצות, רגישות, חכמה, יצירתיות. פשוט לא לתת לה להרגיש שכל מה שיש בה זה יופי.

    מאת: דנה |‏ 26 בינואר 2019 | 12:53
  • תביאו דוגמניות שזופות שחומות. עליהם הבגד ים והבגדים נראים הרבה יותר יפים. הורודה הזו משעממת.

    מאת: יופי קר דוחה. גוף לבן ממש לא מתאים לבגד ים |‏ 26 בינואר 2019 | 08:05
  • ילדה מתוקה ויפה. האמא לא כל כך מחוברת, ואולי זו הבעיה של החינוך הסובייטי – ניתוק רגשי והיעדר שיח רגשי עם הילדים. המטרה לא מקדשת את האמצעים ופשוט חבל על הילדה. אני לא מאפשרת לילדים שלי כל מה שהם רוצים, הם הולכים לחוגים, מקשיבים לסיפור, ומתנהגים באדיבות. אבל, אני מתחשבת בהם, ומכירה בזה שהם בני אדם נפרדים עם רגשות, מחשבות,רצונות וחלומות משלהם. אגב,נכון שחלק מבוגרי החינוך מגיעים להשגים והצטיינות, אבל לא מעט נופלים להתמכרויות למיניהן, ולמה? בגלל הניתוק הרגשי הזה של ההורים.

    מאת: סיוו |‏ 26 בינואר 2019 | 01:55
  • אין סיכוי בחיים שהייתי נותן לילדים שלי להצטלם בשביל מה לחשוף תינוקות לפוזות וכו ?

    מאת: אסף |‏ 26 בינואר 2019 | 00:21
  • Sssss

    מאת: Zzz |‏ 25 בינואר 2019 | 20:26
  • ילדה חמודה, אבל יש הרבה חמודות כמוה. תגדל להיות בחורה רגילה ביותר

    מאת: לולה |‏ 25 בינואר 2019 | 20:06
  • ילדה יפה ומיוחדת

    מאת: סאני |‏ 25 בינואר 2019 | 16:39
  • לא מאמין שזה טוב לחשוף את התינוקות שלנו לעולם של פוזות ושיער ואיפור בגיל כזה , תנו לילדים להיות ילדים. הורים רעבים לכסף מקריבים את הילדות של הילדים שלהם

    מאת: הנועל את צעדיו |‏ 25 בינואר 2019 | 16:39
  • עצוב ביותר,הילדה צריכה להחליט לבד מה היא רוצה לעשות בחיים. אולי עוד 10 שנים דוגמנות כבר לא תהיה כזה דבר גדול כמו שזה עכשיו.
    אם בכלל, בני האדם מתפתחים ומבינים שיופי מגיע בהמון צורות מידות וצבעים, כמו כן אין משהו שמתעלה על מחשבים, כלומר דוגמניות וירטואליות כבר כאן והן לא מזדקנות והן גם עולות הרבה הרבה פחות, זה רק עיניין של זמן.
    עצוב שלילדה כזאת לא היו כישוריים חברתיים כי הזמן שהיא צריכה לשחק עם ילדים בגילה היא מצטלמת ובזמן שהיא אמורה לישון היא עושה שיעורים, וזה לא יהפוך לקל יותר עם השנים. עצוב.

    מאת: ויק |‏ 25 בינואר 2019 | 15:43
  • חבל שאתם מנציחים סטיגמות…. עלו מליון וחצי רוסים, לא כולם דוגלים ב"חינוך סובייטי" ולמען האמת, רובנו לא יודעים מה זה אומר בכלל….תתקדמו

    מאת: מ |‏ 25 בינואר 2019 | 13:27
  • בגיל 30 כשהיא תבכה שלא היתה לה ילדות נורמלית את תרגישי אשמה…

    מאת: ההוא |‏ 25 בינואר 2019 | 11:33
  • בהצלחה ילדה יפה , אנשים סתמים קנאים

    מאת: נסי |‏ 25 בינואר 2019 | 11:29
  • טעות דגולה …..

    מאת: טולי |‏ 25 בינואר 2019 | 09:04
  • לשמור על פרופורציות

    מאת: אז יהיה טוב, בהצלחה |‏ 25 בינואר 2019 | 08:44
  • להגיד את האמת,
    בתור ילדה שהיתה כזאת
    וזה רק גרם לי למרד בגיל העשרה מול ההורים שלי,
    מרד שפשוט הרס את הכל- גם את היחסים שלי עם ההורים וגם את ההתקדמות המקצועית שלי-
    אני יכולה להגיד להורים שרק יעזבו את הילדה. בטח ובטח שיש עוד אחים בתמונה שלא מקבלים את ה״דחיפה הזאת״. זה רק גורם לך לקנא באח/ ילדים ״רגילים״ אחרים ולרצות שיעזבו אותך.
    אני אימא לבת היום ואין סיכוי שאדחוף אותה למשהו בלי שהיא תרצה.

    מאת: הדר |‏ 24 בינואר 2019 | 21:25
  • הילדה יפה ברמות קשות!!

    מאת: מיה |‏ 24 בינואר 2019 | 21:17
  • אבל מה המטרה הנעלה כאן?
    לא מדובר על אמנות או על הישגים מדעיים. בסך הכול להיות קולב מהלך! בשביל מה זה טוב?!
    לצערי, האמא לא חושבת נכון. חבל מאוד.

    מאת: מישי |‏ 24 בינואר 2019 | 16:49