בעיות במידות גדולות: רשת מתאים לי נקלעה למצוקה פיננסית

עוד רשת אופנה בצרות: דן אנד ברדסטריט מתריעה מפני סיכונים מהותיים בחברת מתאים לי וממליצה לספקיה לעבוד עם החברה במזומן בלבד

מאת  | ‏ 21 ינואר 2019
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by matim li (@ml_matim_li) on

רשת מתאים לי (ml) נקלעה לבעיות פיננסיות, שבעקבותיהן הוגבל חשבונה עד סוף 2019. הרשת נמצאת בסכנת פינוי סניפים בקניוני עזריאלי ובקניון סביונים.

דו"ח שהוציאה דן אנד ברדסטריט ניהול סיכונים ומידע עסקי, מתריע בפני סיכונים מהותיים בחברת גלובל ריטייל גרופ, הבעלים של ml, וממליץ לספקיה לעבוד עם החברה במזומן בלבד. בדו"ח מצוין כי "אותר מידע הכולל ספק המדווח על פיגורים בתשלומים והפסקת קשרי מסחר".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by matim li (@ml_matim_li) on

ml היא חברת אופנה למידות גדולות, שנפתחה בשנות ה-90, וכיום יש לה 28 סניפים ברחבי ישראל. מנכ"ל החברה הוא שאול מור.

זו אינה הפעם הראשונה שהחברה נקלעה לצרות פיננסיות – ב-2013 הורה בית המשפט על מתן צו פירוק זמני ל-ml, שהיתה אז בבעלותו של אבי מלכה. היא נמכרה לחברת גלובל ריטייל, המוחזקת על ידי חברה סינית.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by matim li (@ml_matim_li) on

ענף במשבר

ענף האופנה עובר בשנים האחרונות תקופה קשה עם ירידה במכירות, פשיטות רגל והקפאת הליכים של רשתות אופנה שונות. בשבוע שעבר הוגשה בקשה להקפאת הליכים לרשת אופנת הדיסקאונט זברה, שבבעלותו של פיני פרטוק.

בסוף נובמבר האחרון נכנסה רשת ספורט ורטהיימר להקפאת הליכים בשל חובות של כ-125 מיליון שקל. כך גם רשתות אחרות, ובהן קבוצת הוניגמן, סליו ורשת בגדי הילדים מיש מיש. גם רשתות אחרות, כמו פול אנד בר, פוראבר 21 וקסטרו סוגרות סניפים, ומותגים בינלאומיים מוכרים מצמצמים את נוכחותם בישראל.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by matim li (@ml_matim_li) on

במקביל, על פי נתוני ריס, 2018 נסגרת בירידה של 1% בפדיונות למ"ר של שטחי מסחר, בהשוואה ל-2017. כמו כן, ב-2017 הפדיונות למ"ר ב-30 הקניונים הגדולים היו נמוכים בכ-3% לעומת הפדיונות למ"ר ב-2016. אלה הן ירידות משמעותיות, אם לוקחים בחשבון כי בכל שנה מתקיים גידול של כ-2% באוכלוסייה וחלה עלייה בהוצאה לצריכה פרטית.

ההסבר לירידות הוא שינוי דפוסי הצריכה בישראל – הסחר המקוון גדל, כך שיותר ויותר אנשים קונים באתרי אינטרנט. בנוסף, מדיניות השמים הפתוחים הביאה עמה טיולי שופינג – ישראלים היוצאים לחופשה בחו"ל וחוזרים עם מזוודות מלאות במוצרים. לפי נתוני חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, ב–2017 הוציאו הישראלים 2.5–3 מיליארד שקל על קניית מוצרי אופנה באינטרנט, בעיקר באתרים בינלאומיים. הירידה במחירי הטיסות הביאה לכך ש–1.1 מיליארד שקל נוספים הוצאו על קניות בחו"ל – מה שהותיר 15 מיליארד שקל בלבד לשוק האופנה הישראלי.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by matim li (@ml_matim_li) on

>> הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker
>> מנכ"ל סלקום הודיע: נפטר כ-250 עובדים אם לא יסכימו לקיצוצים
>> הסיפור שלא ייאמן על דקטלון בישראל – ומה חייבים ללמוד ממנו

  • “ממש קורע לב”

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 22 בינואר 2019 | 12:03
  • הגיע הזמן שתבינו שהלקוחות שלכם לא פרייארים!!!

    מאת: ע |‏ 22 בינואר 2019 | 11:57
  • אני קונה ברשת עונות, סניף ליד הבית, לא בקניון

    מאת: אשה |‏ 22 בינואר 2019 | 09:18
  • בס"ד.
    הסיבה, היא העלויות המטורפות של הבגדים. כשמוכרים חולצה בארבע מאות שקלים ובסוף עונה היא פתאום נמכרת במאה, אז אף אחת לא תרצה לקנות בסכומים כאלו.
    הגיע הזמן שיורידו מחירים וימכרו את הבגדים במחיר שאנשים יכולים לאפשר לעצמם.

    מאת: ליאת |‏ 21 בינואר 2019 | 19:29
  • מסקנה: החזירות לא משתלמת
    אי אפשר לבכות שהלקוחות לא נותנים לכם יותר ל**** אותם

    מאת: חזי |‏ 21 בינואר 2019 | 18:52
  • אין מה לעשות
    כמו שנעלמו אלו שהתקינו פרסות לסוסים
    ואלו שבנו עגלות לסוסים.
    היום הרכש באמצעות אתרים בינלאומיים קל פשוט
    לכן היום לייבא מסין לקחת אחוזים ולמכור בארץ
    כבר לא משתלם
    כי כל אחד יכול לעשות את זה
    צריך למצוא מוצרים חדשים אחרים שאנחנו מייצרים
    בישראל שהם יחודיים לנו ואנחנו נוכל למכור
    דרך אתרי המכירות

    מאת: משה בן סימון |‏ 21 בינואר 2019 | 18:16
  • זה לא שהצרכן הישראלי מעדיף את האינטרנט, לישראלים תנו כל היום קניונים. אבל מה הבעיה? הבעיה היא הזלזול בצרכן הישראלי של אותן חנויות.. והגיע הזמן להפסיק להיות פרייארים.

    לא יכול להיות, שאני נכנס לרשת בינלואמית ואני רואה שבטעות השאירו מספר תוויות מחיר על הבגדים שרשום 20 יורו ובהמרה לשקלים זה 350 שקל. על מה ולמה? אני עוד לא הולך עם יהלומים על כל הגוף…

    אם אותן רשתות המצוינות בכתבה והרשתות הבינלאומיות שנמצאות כאן, רוצות לא לפשוט את הרגל ורוצות שאנחנו בתור צרכנים נקנה אצלהם – הגיע הזמן להוריד מחירים.

    לא יכול להיות שחולצה עולה 200 שקל, גינסים עולים 400 שקל. הצרכן הישראלי הצעיר – הבין שאפשר לרכוש דרך האינטרנט את אותה סחורה בזול.

    אז, לפני שמגיעים למצב של פשיטה וכל המתואר לעיל.. תעשו חושבים אצלכם, בדק בית, למה אני צריך לרכוש גינס של זארה שעולה 300 שקל.. שאותו גינס אני רואה באינטרנט ב80 שקל\ בחנות בחו"ל הגינס עולה 20 דולר.

    מאת: מתי יפול האסימון |‏ 21 בינואר 2019 | 18:04

השאירו תגובה