בעיות במידות גדולות: רשת מתאים לי נקלעה למצוקה פיננסית
עוד רשת אופנה בצרות: דן אנד ברדסטריט מתריעה מפני סיכונים מהותיים בחברת מתאים לי וממליצה לספקיה לעבוד עם החברה במזומן בלבד
View this post on Instagram
רשת מתאים לי (ml) נקלעה לבעיות פיננסיות, שבעקבותיהן הוגבל חשבונה עד סוף 2019. הרשת נמצאת בסכנת פינוי סניפים בקניוני עזריאלי ובקניון סביונים.
דו"ח שהוציאה דן אנד ברדסטריט ניהול סיכונים ומידע עסקי, מתריע בפני סיכונים מהותיים בחברת גלובל ריטייל גרופ, הבעלים של ml, וממליץ לספקיה לעבוד עם החברה במזומן בלבד. בדו"ח מצוין כי "אותר מידע הכולל ספק המדווח על פיגורים בתשלומים והפסקת קשרי מסחר".
View this post on Instagram
ml היא חברת אופנה למידות גדולות, שנפתחה בשנות ה-90, וכיום יש לה 28 סניפים ברחבי ישראל. מנכ"ל החברה הוא שאול מור.
זו אינה הפעם הראשונה שהחברה נקלעה לצרות פיננסיות – ב-2013 הורה בית המשפט על מתן צו פירוק זמני ל-ml, שהיתה אז בבעלותו של אבי מלכה. היא נמכרה לחברת גלובל ריטייל, המוחזקת על ידי חברה סינית.
View this post on Instagram
ענף במשבר
ענף האופנה עובר בשנים האחרונות תקופה קשה עם ירידה במכירות, פשיטות רגל והקפאת הליכים של רשתות אופנה שונות. בשבוע שעבר הוגשה בקשה להקפאת הליכים לרשת אופנת הדיסקאונט זברה, שבבעלותו של פיני פרטוק.
בסוף נובמבר האחרון נכנסה רשת ספורט ורטהיימר להקפאת הליכים בשל חובות של כ-125 מיליון שקל. כך גם רשתות אחרות, ובהן קבוצת הוניגמן, סליו ורשת בגדי הילדים מיש מיש. גם רשתות אחרות, כמו פול אנד בר, פוראבר 21 וקסטרו סוגרות סניפים, ומותגים בינלאומיים מוכרים מצמצמים את נוכחותם בישראל.
View this post on Instagram
במקביל, על פי נתוני ריס, 2018 נסגרת בירידה של 1% בפדיונות למ"ר של שטחי מסחר, בהשוואה ל-2017. כמו כן, ב-2017 הפדיונות למ"ר ב-30 הקניונים הגדולים היו נמוכים בכ-3% לעומת הפדיונות למ"ר ב-2016. אלה הן ירידות משמעותיות, אם לוקחים בחשבון כי בכל שנה מתקיים גידול של כ-2% באוכלוסייה וחלה עלייה בהוצאה לצריכה פרטית.
ההסבר לירידות הוא שינוי דפוסי הצריכה בישראל – הסחר המקוון גדל, כך שיותר ויותר אנשים קונים באתרי אינטרנט. בנוסף, מדיניות השמים הפתוחים הביאה עמה טיולי שופינג – ישראלים היוצאים לחופשה בחו"ל וחוזרים עם מזוודות מלאות במוצרים. לפי נתוני חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, ב–2017 הוציאו הישראלים 2.5–3 מיליארד שקל על קניית מוצרי אופנה באינטרנט, בעיקר באתרים בינלאומיים. הירידה במחירי הטיסות הביאה לכך ש–1.1 מיליארד שקל נוספים הוצאו על קניות בחו"ל – מה שהותיר 15 מיליארד שקל בלבד לשוק האופנה הישראלי.
View this post on Instagram
>> הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker
>> מנכ"ל סלקום הודיע: נפטר כ-250 עובדים אם לא יסכימו לקיצוצים
>> הסיפור שלא ייאמן על דקטלון בישראל – ומה חייבים ללמוד ממנו
“ממש קורע לב”
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 22 בינואר 2019 | 12:03הגיע הזמן שתבינו שהלקוחות שלכם לא פרייארים!!!
מאת: ע | 22 בינואר 2019 | 11:57אני קונה ברשת עונות, סניף ליד הבית, לא בקניון
מאת: אשה | 22 בינואר 2019 | 09:18בס"ד.
מאת: ליאת | 21 בינואר 2019 | 19:29הסיבה, היא העלויות המטורפות של הבגדים. כשמוכרים חולצה בארבע מאות שקלים ובסוף עונה היא פתאום נמכרת במאה, אז אף אחת לא תרצה לקנות בסכומים כאלו.
הגיע הזמן שיורידו מחירים וימכרו את הבגדים במחיר שאנשים יכולים לאפשר לעצמם.
מסקנה: החזירות לא משתלמת
מאת: חזי | 21 בינואר 2019 | 18:52אי אפשר לבכות שהלקוחות לא נותנים לכם יותר ל**** אותם
אין מה לעשות
מאת: משה בן סימון | 21 בינואר 2019 | 18:16כמו שנעלמו אלו שהתקינו פרסות לסוסים
ואלו שבנו עגלות לסוסים.
היום הרכש באמצעות אתרים בינלאומיים קל פשוט
לכן היום לייבא מסין לקחת אחוזים ולמכור בארץ
כבר לא משתלם
כי כל אחד יכול לעשות את זה
צריך למצוא מוצרים חדשים אחרים שאנחנו מייצרים
בישראל שהם יחודיים לנו ואנחנו נוכל למכור
דרך אתרי המכירות
זה לא שהצרכן הישראלי מעדיף את האינטרנט, לישראלים תנו כל היום קניונים. אבל מה הבעיה? הבעיה היא הזלזול בצרכן הישראלי של אותן חנויות.. והגיע הזמן להפסיק להיות פרייארים.
לא יכול להיות, שאני נכנס לרשת בינלואמית ואני רואה שבטעות השאירו מספר תוויות מחיר על הבגדים שרשום 20 יורו ובהמרה לשקלים זה 350 שקל. על מה ולמה? אני עוד לא הולך עם יהלומים על כל הגוף…
אם אותן רשתות המצוינות בכתבה והרשתות הבינלאומיות שנמצאות כאן, רוצות לא לפשוט את הרגל ורוצות שאנחנו בתור צרכנים נקנה אצלהם – הגיע הזמן להוריד מחירים.
לא יכול להיות שחולצה עולה 200 שקל, גינסים עולים 400 שקל. הצרכן הישראלי הצעיר – הבין שאפשר לרכוש דרך האינטרנט את אותה סחורה בזול.
אז, לפני שמגיעים למצב של פשיטה וכל המתואר לעיל.. תעשו חושבים אצלכם, בדק בית, למה אני צריך לרכוש גינס של זארה שעולה 300 שקל.. שאותו גינס אני רואה באינטרנט ב80 שקל\ בחנות בחו"ל הגינס עולה 20 דולר.
מאת: מתי יפול האסימון | 21 בינואר 2019 | 18:04