שרוולים תפוחים ומחשוף לב: ככה נראית השמלה הבאה שלכן

האחיות מאחורי Sample רקחו את מלתחת המסיבות המושלמת, הדוגמנית והאיט גירל אניה מרטירוסוב בקולקציית קפסולה נוסטלגית לאתא, מעין פז עמוק בצבע החום הטרנדי, אליאן סטולרו חולמת על מלניה טראמפ, במאסימו דוטי חוגגים את החורף ומייקל קורס מציף את ישראל באווירת כריסמס. כל מה שחשבנו על הקולקציות החדשות שמחכות לכן בחנויות

מאת  | ‏ 19 דצמבר 2018

הכי אייטיז גלאם שיש. קולקציית החורף של Sample (צילום: רייצ'ל רביבו)

הכי אייטיז שיש. קולקציית החורף של Sample (צילום: רייצ'ל רביבו)

Sample 

לא פשוט להצליח בשוק האופנה הישראלי. התחרות מול מותגי ענק בינלאומיים ומול השוק הסיני, שבמרחב האינטרנטי קרוב אלינו מתמיד, הופכים למלחמה הישרדותית עבור מעצבים רבים בארץ – אבל נראה שסמפל פיצחו את הנוסחה. המותג חגג לא מזמן עשר שנים עם ספר המאגד את עבודתן של האחיות עינב זיני ונופר מחלוף לאורך התקופה המכובדת הזו, בה הצליחו למצב את הלייבל שלהן כאהוד במיוחד על הסלבס והאיט-גירלס המקומיות.

קולקציית החורף החדשה של המותג, Shapes & Silhouettes, שמה דגש על גוף האישה וקווי המתאר שלו, ואם הקיץ האחרון של סמפל היה מלא בפרינטים וצבעים, הפעם הגוונים השולטים מונוכרומטיים וסולידיים יותר, עם הרבה שחור ולבן. אלה לוקחים את הפריטים למחוזות קלאסיים, מחויטים אבל גם סקסיים מתמיד.

בגדים שחוגגים את הגוף הנשי (צילום: רייצ'ל רביבו)

בגדים שחוגגים את הגוף הנשי (צילום: רייצ'ל רביבו)

הגזרות מדגישות את הקימורים הטבעיים, ויחד עם בדים המשלבים לורקס, עור, ויסקוזה וטקסטורות דמויות פרווה, התוצאה דרמטית ומלאת נוכחות. האחיות לא מתפשרות על חומרי הגלם, וכדי שיתאימו בדיוק לרוח הקו הן מייצרות חלק גדול מהבדים באיטליה לפי עיצובן.

הקולקציה טרנדית אבל לבישה, מושלמת לאירועי החורף הישראליים אבל כוללת גם לא מעט פריטים שיכולים לעבור אדפטציה ליומיום. אהבנו במיוחד חולצה מחמיאה בעלת מחשוף לב ושרוולים תפוחים, ז'קט עור בגזרת בומבר שלו חגורה שמדגישה את קו המותן, שמלה מלאת כיווצים בניחוח אייטיזי וחליפת אוברסייז בעלת מכנסיים ארוכים נשפכים.

ניתן להשיג באבא אחימאיר 17 (מרכז שוסטר), תל אביב
טווח מחירים: 450-5,500 שקלים

קולקציה שמושלמת לאירועי החורף (צילום: רייצ'ל רביבו)

קולקציה שמושלמת לאירועי החורף (צילום: רייצ'ל רביבו)

גלאם אפ (צילום: רייצ'ל רביבו)

גלאם אפ (צילום: רייצ'ל רביבו)

לא מתפשרות על חומרי הגלם (צילום: רייצ'ל רביבו)

לא מתפשרות על חומרי הגלם (צילום: רייצ'ל רביבו)

סקסי ברמות (צילום: רייצ'ל רביבו)

סקסי ברמות (צילום: רייצ'ל רביבו)

אתא 1991

1991, השנה בה הדוגמנית ואושיית האינסטגרם אניה מרטירוסוב עלתה לארץ מאוזבקיסטן, הוא תאריך שמגדיר אותה. השוק הראשוני, הבדל התרבויות והחיפוש אחר קול אישי במקום החדש והמוזר שנחתה בו, הם ההשראה לקולקציית קפסולה חדשה שיצרה יחד עם המותג הכל-ישראלי, אתא.

12 דגמים מגוונים למדי עוצבו על ידי יעל שנברגר, מעצבת אתא, בשיתוף עם מרטירוסוב – כולם נוגעים באותו כור היתוך ניינטיזי שישראל הייתה אז בעיצומו, אבל באינטרפרטציה מדויקת לשנת 2019. מכנסי ג'ינס רחבים, חליפה כסופה צמודה, חצאית מידי עשויה ניילון ומכנסי טרנינג קצרים בעלי השם "סרגיי" – פריטים שיידברו לא רק לליבם של חובבי אופנה, אלא גם לחולמים ונוסטלגיים.

אניה מרטירוסוב בקולקציית 1991 לאתא (צילום: דודי חסון)

אניה מרטירוסוב בקולקציית 1991 לאתא (צילום: דודי חסון)

המספר 1991 מלווה לא רק את רעיון המסגרת של הקולקציה, אלא גם כמה מפריטי המפתח שלה – טי-שירט קצרה וסווטשירט ארוך, במראה שמרפרר את הדפס 1970 המפורסם של בלה פרויד. בגרפיקה שנראית כמו משהו שמרטירוסוב שרבטה במחברת בית ספר ישנה, היא נוסכת על הקולקציה את אותו ווייב קולי ולא מתנצל המשותף לה ולאתא.

הפריטים עצמם נמכרים במהדורה מוגבלת, ולכן רצוי לסור לאחת מחנויות אתא (או לאתר) במהירות המרבית.

טווח מחירים: 250-690 שקלים
להשיג בחנויות המותג או 
באתר

בין ישראל לאוזבקיסטן (צילום: דודי חסון)

בין ישראל לאוזבקיסטן (צילום: דודי חסון)

לחובבות הנוסטלגיה (צילום: דודי חסון)

לחובבות הנוסטלגיה (צילום: דודי חסון)

ווייב קולי לא מתנצל (צילום: דודי חסון)

ווייב קולי לא מתנצל (צילום: דודי חסון)

שימו לב - מדובר במהדורה מוגבלת (צילום: דודי חסון)

שימו לב – מדובר במהדורה מוגבלת (צילום: דודי חסון)

 

מעין פז

לפני חמישה חודשים פתחה המעצבת מעין פז את החנות השנייה שלה, והפעם בחרה דווקא בצפון העיר בשכונת בזל. הפתיחה של החנות גרמה לפז להגדיל את הקולקציה שלה ולהוסיף גם פרטי בייסיק אחרים. "אני לא עובדת עם לוח השראה ספציפי, אלא יותר עם הרגשה פנימית שבאה מתוכי. אבל דווקא אז איכשהו יוצא משהו הרבה יותר מדויק", מסבירה פז.

ניכר כי פז מושפעת מאד מגזרות יפניות תוך שימוש בפלטת צבעי אדמה. "מאד התחברתי לצבעי החום והחמרה שגם באמת מאד שולטים היום בעולם האופנה וגם מאד מתאימים לגזרות שבחרתי". הגזרות שפז מדברת עליהן מורכבות בעיקר ממכנסיים רחבים, שמלות עם כיסים גדולים ומעילים קלילים שלגמרי יכולים לעבור כשמלות.

בלי לוח השראה, אלא מתוך הרגשה פנימית. הקולקציה החדשה של מעין פז (צילום: מירב בן לולו)

בלי לוח השראה, אלא מתוך הרגשה פנימית. הקולקציה החדשה של מעין פז (צילום: מרב בן לולו)

"אני מאד אוהבת את ז'אנר בגדי העבודה הגבריים אבל מהמקום של הגזרות הנשיות – כאלה שמגיעים עם כיווץ במותן, או שמלות מעטפת רכות במיוחד", היא מבהירה, "גם בחולצות המכופתרות שמאד מזוהות איתי, ניסיתי לעדן ולהפוך אותן לשמלות מעטפת עם צווארון".

מבחינת הבדים גם פה בחרה פז שילוב של בדים מחוספסים כמו דנים, לצד בדים רכים יותר כמו קורדרוי ונשפכים יותר כמו טנסל. הפריטים של פז מאד וורסטיליים, ולקוחה שבוחרת שלושה או ארבעה פריטים יכולה לצאת עם כמה לוקים שונים.

גזרות יפניות (צילום: מרב בן לולו)

גזרות יפניות (צילום: מרב בן לולו)

יש תחושה כי השמלות של פז הן גולן הכותרת של הקולקציה. הן קלאסיות שיתאימו גם לחורף הזה וללא ספק לחורפים הבאים. הן מחמיאות, נטולות מאמץ אבל עם לוק איכותי של מעצבת שיודעת מה היא עושה.

מבחינת המידות פז מציעה מידות מ-36-44 אבל מספרת בגאווה כי נשים רבות מגיעות אליה, בוחרות שמלה, והיא מעצבת אותה לפי מידת הלקוחה.

טווח מחירים: 190-1190 שקלים
להשיג ביהודה מרגוזה 30, בזל 33 תל אביב

השמלות הן גולת הכותרת (צילום: מרב בן לולו)

השמלות הן גולת הכותרת (צילום: מרב בן לולו)

ניחותא (צילום: מרב בן לולו)

ניחותא (צילום: מרב בן לולו)

חום הוא הצבע החם ביותר (צילום: מרב בן לולו)

חום הוא הצבע החם ביותר (צילום: מרב בן לולו)

אליאן סטולרו

מלניה טראמפ, אם את שומעת אותנו – מצאנו את המקום המושלם לבחור בו את האאוטפיט הבא שלך. הסגנון העדין והמדויק של אליאן סטולרו נשפך ממנה הלאה אל הבגדים אותם היא יוצרת, והיא לגמרי לא פוסלת אפשרות להלביש יום אחד את הגברת הראשונה של ארה"ב. "היא גם ראתה אותם מקרוב, כששרה נתניהו לבשה שמלה וז'קט שלי לפגישה איתה", אומרת המעצבת, "כך שיש סיכוי שזה עוד יקרה בעתיד".

סטולרו מתמחה בפריטים מלוטשים מאוד – שמלות תה וערב, חליפות חצאית ומכנסיים, חולצות אריג אלגנטיות וז'קטים מחויטים, אבל מכניסה אליהם תמיד טוויסטים עדכניים ומרעננים. העונה משתלבים בקולקציה הדפסי קמופלאז' ואלמנטים מטאליים עתידניים, קשירות, קליעות וחיתוכים מעניינים, שמוסיפים עניין לקלאסיקות האלה.

מלניה טראמפ - שימי לב. קולקציית החורף של אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

מלניה טראמפ – שימי לב. קולקציית החורף של אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

יש שם שמלת מיני שחורה מקושטת בצמת משי א-סימטרית שתתאים לכל אירוע כמעט, חצאית מנצנצת עשויה פאייטים מתהפכים, ז'קט טוויד עם רוכסנים אלכסוניים, מעיל מתפרק בשילוב מש וחולצה מנומרת שתשרוד עוד הרבה גלים של הטרנד החייתי.

כל הפריטים מיוצרים בסטודיו הצמוד לחנות, שחלונותיה משקיפים על רחוב דיזינגוף, ושם גם נמצאים הבדים – פרוסים לעיני הלקוחות והמעצבת ומעוררים השראה ללא הפסקה. "אני נמצאת בסטודיו רוב הזמן", מספרת סטולרו, "גם בגלל שכאן העבודה נעשית וגם בגלל שחשוב לי להיות קרובה ללקוחות שלי".

תמיד קרובה ללקוחות שלה (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

תמיד קרובה ללקוחות שלה (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

את הקמפיין הנוכחי מובילה רונית יודקביץ', שגם דגמנה את הקולקציה הראשונה של סטולרו לפני שנים. "אני עוקבת אחריה מאז, היא תמיד הייתה מוזה ומודל ליופי נשי מלא סטייל", היא מסבירה. "עם השנים היא רק הפכה יפה יותר, וזה רק חלק קטן ממה שהיא היום. היא אשת עסקים, מעצבת פנים, מרצה ומובילת דעה".

"אני אוהבת להלביש את כולן, ובעיקר נשים חזקות", מסכמת סטולרו, "חשוב שנשים כאלה, נשים בכירות ובעלות השפעה בארץ, ילבשו עיצובים ישראלים. אם הן לא יתמכו ויעודדו את המעצבים המקומיים, מי יעשה את זה?".

ניתן להשיג בדיזינגוף 253, תל אביב
טווח מחירים: 300-8,250

לא פוסחת על הטרנד המנומר (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

לא פוסחת על הטרנד המנומר (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

ככה תעודדו עיצוב ישראלי (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

ככה תעודדו עיצוב ישראלי (צילום: מרינה מוסקוביץ'-קריס)

Massimo Dutti

ברגע שנכנסים לחנות של מאסימו דוטי, משהו משתנה. ההליכה מזדקפת, היד נעה באלגנטיות על הקולבים והמבט בוחן בקפדנות, אבל ברוגע. זו לא עוד חנות בקניון שאפשר להעמיס, למדוד ולזרוק בצד לקיפול מחדש. הפריטים מבקשים כבוד, ובתמורה – מספקים ניחוח חו"לי מתוחכם, שקט ולא מתיימר.

לעומת אחותה הגדולה זארה, מאסימו דוטי לא מנסה לרדוף אחרי טרנדים, הם באים אליה. גל החליפות הגבריות ששוטף את העולם תמיד היה נוכח במאסימו, פשוט כעת הוא מקבל את הבמה שהיה ראוי לה. שמלות המידי שקייט מידלטון כל כך אוהבת גם הן תמיד היו בתמהיל הקבוע של המותג, וכעת הן מודגשות ונחגגות.

קפיצה קטנה לחו"ל. מאסימו דוטי (צילום: יח"צ)

קפיצה קטנה לחו"ל. מאסימו דוטי (צילום: יח"צ)

החורף עושה רק טוב למאסימו. הרי זו העונה בה אפשר להתנסות – כל יום מזמן אאוטפיט חדש ומורכב. פעם נשי ומעודן, פעם מחויט עם טאץ' של קאנטרי-סייד אנגלי. כל עוד אתן בעניין של קלאסיקה עשויה היטב ובמחיר הוגן, תוכלנה למצוא פה את פריטי המפתח שילוו אתכן שנים.

ואם אתן חוששות שהפריטים מעט "מבוגרים", רק הביטו בסופיה מצ'טנר בת ה-18 מדגמנת את הקולקציה החדשה – כמויות השיק והקול הן כמעט לא חוקיות.

טווח מחירים: 99-1,895 שקלים
להשיג בחנויות המותג

סופיה מצ'טנר בלוקבוק. הורסת כל כך (צילום: יח"צ)

סופיה מצ'טנר בלוקבוק. הורסת כל כך (צילום: יח"צ)

כדאי להתעכב באיזור החליפות של מאסימו (צילום: יח"צ)

כדאי להתעכב באיזור החליפות של מאסימו (צילום: יח"צ)

טו קול (צילום: יח"צ)

טו קול (צילום: יח"צ)

לעשות קופי פייסט ללוק הזה (צילום: יח"צ)

לעשות קופי פייסט ללוק הזה (צילום: יח"צ)

Michael Kors

כמו כל חורף דואג המעצב מייקל קורס לקולקציית חורף חגיגית (ומאד כריסמסית). החורף הזה יש לא מעט פריטים שהמגיעים בהשפעת האר-דקו כמו בדיטיילים נוצצים שיוצרים טוטאל לוק זוהר המתאים כמו כפפה לעונה הזו מלאת המסיבות והאירועים.

אחד הפריטים הבולטים לעין זה חצאית וחולצת פאייטים שחורים בגזרות שמרפרפות לגזרות משנות העשרים. עוד אלמנט שחובה לדבר עליו בחורף 2019 זה הפרוות המלאכותיות שמגיעות העונה בשחור ובוורד.

לזהור כל הדרך לשנה החדשה. מייקל קורס (צילום: יח"צ)

לזהור כל הדרך לשנה החדשה. מייקל קורס (צילום: יח"צ)

עוד טרנד בולט אצל קורס הוא הצבע החום – או יותר נכון פלטה הנעה בין חום לקאמל בשילוב פרינטים פרחוניים. הקבוצה הזו הולכת לצד מגפונים עם ניחוח מהניינטיז ג'ינסים ומעילי טרנץ'.

אבל הפריטים הכי מזוהים בקולקציה הזו (שכבר הפכו לבסט סלרים היסטריים) מגיעים ישירות מניו יורק של שנות התשעים עם פריטים בשחור ולבן שעליהם מתנוסס הלוגו "קורס" והמילה "קול". מדובר בתיקי גב, פאוצ'ים, תיקי צד ונעליים.

טווח מחירים: 399- 3290 שקלים
להשיג בחנות הדגל בקניון רמת אביב וברשת פקטורי 54

חגיגיות גראנג'ית (צילום: יח"צ)

חגיגיות גראנג'ית (צילום: יח"צ)

מהמשרד למסיבה של המשרד (צילום: יח"צ)

מהמשרד למסיבה של המשרד (צילום: יח"צ)

תרימו (צילום: יח"צ)

תרימו (צילום: יח"צ)

הפייבוריטים שלנו (צילום: יח"צ)

הפייבוריטים שלנו (צילום: יח"צ)

השאירו תגובה