שוקינג: שמלה של הנסיכה דיאנה התגלתה בחנות יד שניה במחיר מגוחך

מדובר בסיפור מהאגדות – מוכרת בחנות יד שניה רכשה לעצמה שמלת נשף לא יקרה מדי כדי ללבוש למסיבה, אבל בסוף התחרטה ואחסנה אותה עמוק בארון. שנים לאחר מכן נתקלה בתמונה של הנסיכה דיאנה באותה השמלה בדיוק והבינה שיש לה אוצר מטורף בארון. השבוע היא נמכרה במכירה פומבית ביותר מ-700 אלף שקלים

מאת  | ‏ 13 דצמבר 2018
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Princess Diana’s Fanpage (@princess_diana_remember) on

קרנה של דיאנה הנסיכה מוויילס לא מפסיקה לעלות, ונדמה שכל עלייה באובססיה הקולקטיבית כלפי נשות הבנים שלה רק מגבירה את הגעגוע לאישה ולסטייל החד פעמי שהיה ואיננו.

בעוד הדוכסיות קייט ומייגן עושות לחמות המנוחה מחוות ללא הרף, הפריטים האמיתיים הפכו כבר למוצגים מוזיאליים. שמלה אחת חמקה בדרך פלא מהגורל הזה, וכעת מגיעה לכותרות.

בהחלט שמלה מטריפה (צילום: GettyImages-Anwar Hussein  Contributor)

בהחלט שמלה מטריפה (צילום: GettyImages-Anwar Hussein Contributor)

השמלה, של הלייבל הבריטי עמנואל, היא שמלת נשף לבנה ממשי-קרפ, שנלבשה על ידי הנסיכה בביקור בנסיכות בחריין בנובמבר של שנת 1986, והיא אכן מופת של אייטיז.

ביולי 1996, עשור מאוחר יותר, החליטה אחת מהעובדות של דיאנה למסור מספר פריטים מהמלתחה לחנות יד שניה בהרפורד, מקום שבסביבתו, באחוזת מיינד פארק המפוארת, היה לדיאנה קוטג' בו הייתה שוהה לא מעט.

אוצר בארון. השמלה במכירה הפומבית (צילום: kerrytaylorauctions)

אוצר בארון. השמלה במכירה הפומבית (צילום: kerrytaylorauctions)

ארבעה חודשים לאחר מסירת הפריטים, נמכרה השמלה המאוד מפוארת למוכרת החנות, שהתכוונה ללבוש אותה למסיבת ציידים מקומית. היא קנתה אותה ב-950 שקלים, בארבעה תשלומים. ברגע האחרון החליטה המוכרת ששמלת הנשף מוגזמת ומפוארת מדי לאירוע, ואחסנה אותה בארון. לפני כמה שנים נתקלה פתאום בתמונה של דיאנה בשמלה, והבינה שלפריט שדחפה לאחורי ארונה יש משמעות, היסטורית וכלכלית. משם ההתגלגלות למכירה פומבית הייתה קצרה.

"זו שמלה אייקונית" מסבירה מומחית העתיקות קרי טיילור. "השמלה הזו יצרה ענייןגדול בנסיכה דיאנה בעולם הערבי, והיא אחת היפות שהיו לה". טיילור, שליוותה את המכירה הפומבית שהתקיימה השבוע, מספרת שאפשר היה לחתוך את המתח בחדר בסכין. "זה היה נורא אינטנסיבי. ערבוביה של קונים פרטיים ומוזיאונים, אספנים מכל מיני סוגים. מפתיע שבסוף השמלה נמכרה למוזיאון מעבר לים שנותר אנונימי בשלב זה". המוכר אולי לא ידוע, אבל הסכום ששילם כן: 733,458 שקלים.

דיאנה האייטיזית. איקונית (צילום: AP)

דיאנה האייטיזית. איקונית (צילום: AP)

המוכרת ברת המזל מחנות היד השניה ההיא קנתה באותה התקופה גם בלייזר של דיאנה של המותג צ'לסי דיזיין, ז'קט שלבשה הנסיכה לא מעט בין אירועים נוצצים. גם הז'קט הזה הגיע למכירה הפומבית, אבל נמכר במחיר נמוך בהרבה, ועדיין מרשים: 10,790 שקלים.

בבית המכירות נשאו דברים מסכמים ואמרו: "העובדת שמסרה את השמלות לחנות היד שניה ההיא נתנה פריטים רבים, ביניהם שמלה של ברוס אולדפילד. אנחנו סוברים כי לאנשי הרפורד יש הרבה מציאות של דיאנה בארונות שלהם, ואין להם מושג מכך". מדהים.

מעניין למי עוד יש בגדים של דיאנה שקנו סתם ככה בחנות יד שנייה (צילום: AP)

מעניין למי עוד יש בגדים של דיאנה שקנו סתם ככה בחנות יד שניה (צילום: AP)

השאירו תגובה