מחירון הפרזנטורים: כמה מרוויחות בר רפאלי, גל גדות וגלית גוטמן?

מהמספרים המנופחים של מאות אלפים לקמפיין ועד פליטי הריאליטי שמסתפקים בדמי כיס של 2,000 ש"ח | מראה מראה שעל הקיר מי הפרזנטור הכי שווה בעיר?

מאת  | ‏ 8 דצמבר 2011
בר רפאלי בקמפיין לבושם אסקדה | צילום: מארק סליגר

יציבה בפסגה. בר רפאלי בקמפיין לבושם אסקדה | צילום: מארק סליגר

אנחנו רואים אותם על שלטי חוצות, בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה ובקטלוגים עונתיים, אבל כמה באמת מרוויחים הפרזנטורים הישראלים עבור תפקידם כפנים של מותגי האופנה? אם נאמין למדורי הכלכלה, תעשיית הטקסטיל בארץ מגלגלת מיליוני דולרים ויש לה תקציבי עתק לשפוך על הסלבס המאושרים שזוכים בקמפיין נחשק. אבל המציאות בשטח, ממש כמו ההבדל בין תמונה לפני או אחרי פוטושופ, שונה לחלוטין.

"כמעט כל הודעה לעיתונות היא מופרזת", אומר ל-FF גורם בתעשייה. "עורך במדורי הכלכלה שמקבל הודעה על חוזה של 50 אלף ש"ח אומר – 'תוסיף לזה אפס או שתמיר לדולרים כדי להחזיק אייטם'". ניפוח הסכום משרת את כל הצדדים: "הסוכנים של הפרזנטורים רוצים להראות ללקוחות אחרים כמה הטאלנט שלהם שווה, וחברות האופנה עצמן שרוצות להראות כלפי חוץ שיש להן המון כסף. זה קוד של שתיקה שכולם מרוויחים ממנו", אומר הגורם.

| בר רפאלי היא לא ג'יזל |

אבל סכומים מנופחים או לא, אין ספק כי בתואר הדוגמנית המרוויחה ביותר בארץ מחזיקה כיום בר רפאלי ("פוקס") ולא הרחק מאחוריה גל גדות ("קסטרו"). גורמים בתעשייה סיפרו לנו כי כל אחת מהן מרוויחה עבור קמפיין כחצי מיליון שקל לעונה, כולל עמלת סוכן ששוויה כ-20% מהסכום. סכום מרשים מאוד במונחים ישראליים, אבל לא בהכרח הצלחה מסחררת ברמה בינלאומית. "למרות שהיא דוגמנית, היא לא באה מאופנה גבוהה", אומרת סוכנת הדוגמנים אלינור שחר על הסופר מודל הישראלית בר רפאלי. "היא לא מצטלמת למגזינים שווים באמת, לא עושה מסלול, וזה בדיוק ההבדל. לאחרונה היא קיבלה את הקמפיין של 'אסקדה', וזה הישג יפה ומכובד בשבילה, זו פעם ראשונה שהיא עושה קמפיין ברמה כזו. אבל גם אותו היא קיבלה בזכות הסלבריטאיות שלה".

גל גדות בקמפיין לקסטרו | צילום: דודי חסון

20% הולך לסוכן. גל גדות בקמפיין לקסטרו | צילום: דודי חסון

שחר עושה את ההקבלה הרגילה עם אקסית אחרת של ליאונרדו דיקפריו, שבמקרה דורגה השנה כדוגמנית המצליחה בעולם. "ג'יזל, למשל, כן באה מהעולם של ההיי פאשן, ומצטלמת ל-Numero ול-Vogue. היא מרוויחה 45 מיליון דולר בשנה, לעומת בר שעושה קמפיינים בחצי מיליון שקל בארץ, ו-200 אלף דולר בחו"ל".

| "אף אחת לא מרוויחה יותר מ-60 אלף שקל" |

רפאלי וגדות הן אמנם ליגה משלהן, אבל רמה אחת מתחת, עדיין באיי-ליסט של הפרזנטוריות, אפשר למצוא את רותם סלע (200 אלף ש"ח לעונה ל"לוצ'י" ע"פ הודעה לתקשורת), אסתי גינזבורג (65 אלף דולר ל"גו אנדר" על פי גלובס), גלית גוטמן (200 אלף ש"ח לעונה אצל "קרייזי ליין", שוב על פי הודעה לתקשורת), ונועה תשבי שמובילה יותר מקמפיין אחד בכל עונה. על פי פרסומים ברשת גם אור גרוסמן ל"רנואר" לא רחוקה מהן עם 60 אלף דולר לעונה. כל הסכומים הללו מקורם בהודעות לעיתונות של המותגים, אבל גורמים בתחום הפרסום אמרו לנו כי הסכומים שבאמת מגיעים לחשבון הבנק של הפרזנטוריות נמוכים בהרבה, וכדי להגיע לסכום האמיתי כדאי לחלק את המספר בארבע. "הפרזנטוריות בארץ מרוויחות בין 10,000 ל-60 אלף שקל", אמר לנו בכיר אחר בתעשייה. "כל מספר מעבר לזה לא רלוונטי אם לא קוראים לך בר רפאלי".

רותם סלע בקמפיין ללוצ'י | צילום: שי יחזקאל

כמה ג'ינסים צריך למכור בשביל המשכורת שלה? רותם סלע בקמפיין ללוצ'י | צילום: שי יחזקאל

הסכומים הלא גבוהים האלה הם תוצאה של המצב הכלכלי הקשה בו נתון שוק האופנה הישראלי. "בשנתיים האחרונות, המצב הכלכלי לא טוב ואין כסף בקמפיינים", אומר איש יחסי הציבור זאביק דרור. "אבל הסכומים לא מעידים על שווי הפרזנטורית אלא על כמה המותג מסוגל ורוצה לשלם. בסופו של יום הלקוח מתרגם את הסכום לכמה ג'ינסים הוא צריך למכור כדי לכסות את שכרה".

| יש ליגה א' ויש ליגה ב' |

אחרי נבחרת החלומות משתרכת שורה ארוכה של טאלנטים מכל סוג ורמת מחיר. נטע גרטי, למשל, קיבלה עבור הקמפיין ל"קאלה" כ-10,000 דולר על פי ההודעה לעיתונות. הודעה אחרת טענה כי הדוגמנית הוותיקה קיטי ממון ובתה מיקי פדו יחדיו צ'ק על סך 25 אלף ש"ח תמורת ההשתתפות בקמפיין של המעצבת אליאן סטולרו, ובמשרד יחסי הציבור של רינה צין מספרים כי עלות הקמפיין בכיכובה של קרן מור, שהצטלמה העונה לראשונה למותג, הגיעה ל-100 אלף ₪.

גלית גוטמן בקמפיין לקרייזי ליין | צילום: עידו לביא

ככה מביאים אופנה למדורי הרכילות. גלית גוטמן בקמפיין לקרייזי ליין | צילום: עידו לביא

"כל שחקנית או זמרת צריכה להתהדר בקמפיין לחברת אופנה", אומר דרור, "קמפיין אופנה טוב משליך על התדמית שלה בציבור ונותן לה ערך של רלוונטיות, של נחשקות. אבל כדי להשיג כזה קמפיין, הטאלנטיות צריכות לעבוד קשה". מבחינת החברות עצמן, היתרון בפרזנטורית מפורסמת הוא ערוצי החשיפה הנוספים, אלו שלא היו מתייחסים אל הקמפיין לולא השם המוכר. "כך מגיעים אל כל מדיית הבידור", מסביר דרור, "גיא פינס, שער בלאישה, אייטם רכילותי במאקו. אבל יש גם יתרון גדול בעבודה עם דוגמנית לא מוכרת שלא גונבת לבגדים את הפוקוס".

| לא כולם יכולים לשקר |

למרות היתרונות, על דוגמניות מקצועיות כבר כמעט אין על מה לדבר. בתעשיית האופנה הישראלית מדד הסלביות הוא שקובע את תג המחיר ומשרדי הפרסום עומדים עם סטופר שמודד את 15 דקות התהילה האוזלות. "פליטי ריאליטי, ואף הבכירים שבהם, עובדים גם תמורת 2,000 ₪", אומר גורם בתחום. "הם יודעים שיש להם זמן מוגבל לנצל את התהילה ובדרך כלל הם גם מיוצגים על ידי סוכנים לא רציניים".

נטע גרטי בקמפיין לקאלה | צילום: דודי חסון

כל שחקנית צריכה קמפיין. נטע גרטי בקמפיין לקאלה | צילום: דודי חסון

מרינה מקסימיליאן בלומין בקטלוג עונות | צילום: יח"צ

קמפיין יוצר לסלב תדמית נחשקת. מרינה מקסימיליאן בלומין בקטלוג עונות | צילום: יח"צ

יעל גולדמן בקמפיין לרונן חן | צילום: אלון שפרנסקי

לא נהיות מיליונריות. יעל גולדמן בקמפיין לרונן חן | צילום: אלון שפרנסקי

יש לציין שבשנים האחרונות לא כל הודעה לעיתונות מתפרסמת עם מספר אסטרונומי. "יש חברות שלא יכולות להרשות לעצמן לשקר", אומר דני לוי, בעל משרד יחסי ציבור, "חברות ציבוריות שנסחרות בבורסה כמו 'לי קופר' או 'קסטרו' לא רוצות לפרסם שקרים. זה שמור למעצבים ומעצבות קטנים שרוצים לשדר שהם אימפריה". גורם אחר בתחום הסביר שברגע שכולם עלו על הטריק, לא היה טעם להמשיך להוציא הודעות עם סכומים מוגזמים. "מה כל הקטע הרי? לחקות את חו"ל. לוריאל מוצאה קמפיין עולמי ומשלמת 3 מיליון דולר לפרזנטורית וזה מציף את כל העיתונים. אבל אף חברה ישראלית לא יכולה לשלם סכומים כאלה".

השאירו תגובה