הפסד ענק של 74 מיליון שקל לקסטרו ברבעון בשל המיזוג עם הודיס; המניה נופלת

קבוצת האופנה, שבשליטת משפחת רוטר, ביצעה הפרשה חד-פעמית של 60 מיליון שקל בגין רכישת מלוא הבעלות על קבוצת הודיס. ההפרשה בוצעה בשל הפער בין מחיר המניה בבורסה למחיר שנקבע בעסקת המיזוג. ההפסד התפעולי ברבעון עמד על 13.7 מיליון שקל

מאת  | ‏ 29 נובמבר 2018
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CASTRO (@castrofashion) on

קבוצת האופנה קסטרו (8,838 -5.6%) , שבשליטת משפחת רוטר, רשמה ברבעון השלישי הפסד ענקי של כ-74 מיליון שקל. ההפסד נבע בעיקרו מהפרשה חד-פעמית של 60 מיליון שקל שביצעה קסטרו בגין רכישת מלוא הבעלות על קבוצת הודיס; לצד הפסד תפעולי של 13.7 מיליון שקל שנרשם ברבעון, בין היתר על רקע ביצועים חלשים וסגירת חנויות. המניה מגיבה בירידה של 8%.

במהלך הרבעון קסטרו רשמה הפרשה חשבונאית חד-פעמית של 60 מיליון שקל בשל יישום התקן החשבונאי לצירוף עסקים (IFRS 3). זהו תקן המחייב את קסטרו למדוד מחדש את השקעתה בכל אחת מהחברות בקבוצת הודיס עם השלמת העסקה. המדידה נעשית לפי השווי הוגן – כלומר, בהתאם לשווי מניית קסטרו במועד השלמת העסקה, שעמד על 102.5 שקל.

מדובר במחיר מניה נמוך ביחס לעבודה הכלכלית שעמדה בבסיס עסקת המיזוג בין קסטרו להודיס (עסקה של הקצאת מניות). בעבודה מחיר המניה נקבע על 124 שקל עד 153 שקל. בעקבות הפער, קסטרו נאלצה לבצע את ההפרשה, המגלמת את ההפרש בין השקעותיה בקבוצת הודיס, לבין השווי שנגזר ממחיר המניה במועד השלמת העסקה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CASTRO (@castrofashion) on

הכנסותיה של קסטרו ברבעון הסתכמו בכ-320 מיליון שקל, לעומת כ-245 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מאיחוד תוצאות הודיס, שקיזזה חולשה בפעילות המסורתית של קסטרו. במהלך הרבעון נרשמה ירידה של 3.5% במכירות בחנויות זהות בתחום ההלבשה. במקביל, הרווח הגולמי הסתכם ברבעון בכ-185 מיליון שקל, לעומת כ-145 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נתוני פורפורמה, המשקפים מיזוג מלא של הודיס ברבעון השלישי של 2018 וברבעון השלישי של 2017 מלמדים כי נרשמה ירידה בהכנסות הקבוצה וברווחים. ההכנסות ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ-434 מיליון שקל לעומת כ-436 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; הרווח הגולמי הסתכם ברבעון בכ-240 מיליון ש"ח (55.2% מהמכירות) לעומת כ-253 מיליון ש"ח (58.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Hoodies (@hoodiesil) on

עודף של 85 מיליון שקל השנה

בשורה התחתונה, ההפסד הנקי של קסטרו (לפי פורפורמה) הסתכם ברבעון בכ-9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-14 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד הושפע בין היתר, מהוצאות תפעול גבוהות יותר, בעיקר עקב העלייה בשכר עבודה בגין עליית שכר המינימום וכן עיבוי כוח האדם בתחום הדיגיטל וסחר מקוון ובתחום הפעילות הבינלאומית. להפסד תרמה עלייה בהוצאות הפחת בגין פחת מואץ עקב סגירת חנויות וצפי לסגירת חנויות בעתיד, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה למקד את פעילותה לחנויות עם תרומה חיובית מינימלית לתוצאות.

פעילותה השוטפת הניבה לקסטרו עודף של 25 מיליון שקל בתזרים המזומנים, ובסך הכול עודף של 85 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

גבי רוטר, מנכ"ל משותף, מסר: "לאחר המיזוג עם קסטרו, מחזור המכירות השנתי (2017) של הקבוצה עומד על כ-1.8 מיליארד שקל עם תזרים מזומנים חזק וחוב פיננסי נטו אפסי, שמציב את החברה בנקודת זינוק טובה המאפשרת השקעות במנועי הצמיחה שלה. המיזוג מאפשר גמישות וסינרגיה בין החברות בקבוצה שיאפשרו גם לשפר את היעילות התפעולית. אני משוכנע כי המהלך האסטרטגי של המיזוג הוא מהלך נכון בהתייחס לתנאי השוק, ומאמין שיישא פרי ויביא לשיפור בביצועי החברה הן מבחינת המכירות והן ברווחים בשנים הבאות".

הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker
>> מניות האופנה יורדות אחרי הדו"חות הלא מוצלחים; מימושים בבנקים ובביטוח
>> הרווחים בעדיקה וגולף אנד קו לא קיזזו ההפסד בפעילות המסורתית; מניית גולף צוללת

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CASTRO (@castrofashion) on

השאירו תגובה

 

  • עושות כסף על בגדים שבעצמן לא לובשות.
    כנ"ל לרשת משקפי שמש (באיכות זבל) שרפאלי פרזנטורית שלה.אה שלא לדבר על חורבניקה…בגדים באיכות ירודה..אשכרה מקסטוק הדברים שהיא מביאה לישראל.
    ואי ממש נמאס מרותם הזאת, חסרים פרוזנטורים או מה?

    מאת: רותם&בר |‏ 2 בדצמבר 2018 | 12:31
  • חחח הבועה מתפוצצת .. הודיס ששווה כמו פוקס, דוכן בשוק הכרמל.

    קסטרו ששווה כמו …. משהו לא רלוונטי.

    ביחד, לא שוות כלום.

    מאת: SmarTR2.0 |‏ 1 בדצמבר 2018 | 16:43
  • לא יכולה לומר שאני בוכה…. חברות נצלניות שמוכרות לנו ביוקר בגדים זולים ולא איכותיים. בואו נפסיק כולנו עם המותגים וקניית יתר. נהיה חסכנים וירוקים ולא נקשיב לכל "אופנה" ולא נהיה חלק בתופעת העדר.

    מאת: נועה |‏ 30 בנובמבר 2018 | 08:08
  • לא צריך ניתוח כלכלי מעמיק כזה כדי להסביר את ההפסדים של קסטרו. . צריך להיכנס לחנות קסטרו לראות את הבגדים המוצעים ולהבין מדוע יש הפסדים. צריך להחליף את מעצבי הבגדים של קסטרו…צריך לתת את הדעת לייצור בגדים מבדים איכותיים ולא כפי שמוצע ע"י קסטרו. בדים סינטטיים. לא נעימים ולא מחמיאים לגוף…..ושוב…עיצוב וקו אופנה שחייבים רענון ושינוי מיידי.. והדוגמנית שמציגה את הקולקציה….די . די להציג אותה. א. אינה מייצגת את המראה החם והאקזוטי של המקום. .

    מאת: מאיה |‏ 30 בנובמבר 2018 | 08:07
  • סיפורי סבתא קסטרו עלק 1.8מיליארד מי קונה שם בכלל

    מאת: אמיר |‏ 29 בנובמבר 2018 | 20:42
  • נותנת לקסטרו מקסימום עשור לשרוד בשוק האופנה הישראלי

    מאת: טלי |‏ 29 בנובמבר 2018 | 19:27
  • מגיע להם, חלאות.

    מה חשבתם, ששכחנו את פרשת הפרוות?
    או ששכחנו שבר רפאלי אוהבת להצטלם עם פרוות.

    אינשאללה תפשטו רגל.

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 29 בנובמבר 2018 | 18:14
  • 2 הסיבות העיקריות:
    א.הבגדים שלהם לא יפים ועשויים ברובם מבדים נחותים וזולים
    ב.רותם סלע יצאה לנו כבר מכל החורים!!!

    מאת: סחורה מיושנת ויקרה |‏ 29 בנובמבר 2018 | 17:34
  • שישקיעו באיכות הבגדים בקסטרו פרט לאיכות האסטרטגיה השיווקית והניהולית.

    מאת: s |‏ 29 בנובמבר 2018 | 17:16