מקדימה את אמזון: שופרסל השיקה אתר קניות אונליין למוצרים מארה"ב

אתר "אמריקן אאוטלטס" של שופרסל יאפשר לישראלים להזמין 2.5 מיליון פריטים מארה"ב עם פטור ממסים בקנייה של עד 75 דולר ושליח שיביא את המוצרים עד לבית הלקוח בתוך 7-14 ימים בעלות משלוח של 15 דולר

מאת  | ‏ 4 נובמבר 2018
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by UNIQLO (@uniqlo) on

שופרסל מקדימה את אמזון בישראל ומקימה אתר מסחר מקוון בינלאומי שיאפשר לישראלים להזמין 2.5 מיליון פריטים מארה"ב עם פטור ממסים בקנייה של עד 75 דולר ושליח שיביא את המוצרים עד לבית הלקוח בעלות משלוח של 15 דולר לחבילות בגודל של עד 3 קילו.

שנה וחצי לאחר שהתוכנית של שופרסל להקים אתר סחר מקוון ממחסנים בארה"ב נחשפה בראיון ל"גלובס", ובאיחור של שנה ביחס לתוכנית המקורית שלווה בפיילוטים מתמשכים, היום (א') שופרסל מוציאה לדרך את אחד משלושת המהלכים המשמעותיים עבורה השנה: עלייתו לאוויר של אתר המסחר המקוון החדש שלה, שנקרא "אמריקן אאוטלטס" (American outlets).

רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, בניהולו של איציק אברכהן, עולה היום לאוויר באופן רשמי, כאשר במסגרת האתר מאפשרת שופרסל לרכוש מוצרים ביבוא אישי, ללא מע"מ ומכס, ממחסני ענק בארה"ב, באמצעות שירות השליחים של חברת UPS ללא צורך בדואר ישראל. באתר החדש ניתן יהיה לרכוש מגוון רחב של פריטים, החל ממותגי אופנה מוכרים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וגם מוצרים לבית. המחירים באתר יוצגו בדולרים, אך התשלום הסופי באתר יוצג בשקלים.

ומה לגבי המשלוח? המשלוח יובא לבית הלקוח בתוך 7-14 יום, כאמור בעלות יקרה יחסית של 15 דולר – 55 שקל עבור חבילה בגודל של קופסת נעליים, ובמשקל של 3 קילו. כדי לרכוש מוצר כבד או גדול יותר, הצרכן יידרש לשאת בעלויות "כבדות" יותר תרתי-משמע.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Michael Kors (@michaelkors) on

בגלל מגבלות משפטיות, כיום שופרסל איננה הבעלים של חברת היבוא שעומדת מאחורי אמריקן אאוטלטס, והיא משמשת רק כגוף מתווך ומשווק למחסני הענק ממחסנים לוגיסטיים שממוקמים בארה"ב המשלחים מוצרים לישראל, כשהמטה שלה ממוקם במיאמי.

הבעלים של חברת היבוא בפועל היא חברת לב-קרגו (Lev Cargo) שהוקמה ב-2016 בהובלתו של גיל אליאס, אשר משרדיה ממוקמים בהוליווד. מדובר בחברה של שירותים לוגיסטיים ושרשרת אספקה. אז כיצד שופרסל תרוויח מהפעילות הזו? שופרסל תהנה למעשה מגזירת עמלות משתנות על כל עסקה שתתבצע באתר, כשעבור כל קטגוריה תגבה עמלה בגובה שונה.

מהסיבה הזו, אם תרצו להשיג את שירות הלקוחות של האתר החדש, תצטרכו לפנות למוקד בארה"ב, ואולם שופרסל פועלת במרץ כדי לשנות את המגבלה המשפטית הזו. "אנחנו לא יכולים להיות היום בעלים של חברת יבוא אישי, אך אנחנו עובדים מול גורמי רגולציה וממשל על-מנת שזה ישתנה", אמר היום אברכהן.

אז מה תוכלו למצוא באתר החדש של שופרסל? מחשבים ואוזניות של אפל, דל או לנובו, מעילים של יוניקלו, פריטים של בתי אופנה מוכרים דוגמת ראלף לורן, לאקוסט או הוגו בוס, צעצועים של לגו, נעליים של אדידס, נייקי וניו באלנס, כמו גם תיקים של לאקוסט, איפור של מאק, אסתי לאודר ומותגים נוספים, לצד שעוני יוקרה ותכשיטים. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by New Balance (@newbalance) on

מנסה להיות אמזון

"אנחנו לא מחליפים את אמזון, את הבנקים או את חברת הביטוח, אלא מייצרים משהו שהוא שלם יותר ללקוחות שלנו", אמר היום אברכהן במסיבת העיתונאים בנושא. על אף האמירה הזו, הצעד הזה מקנה לשופרסל יתרון משמעותי מול שחקנים מקומיים במכירה של מוצרים ללא מע"מ, ומאפשר לה לשחק בחוקי משחק דומים לשל אמזון או קמעונאיות מסחר מקוון אחרות מחוץ לישראל.

במה מדובר? השותפות של שופרסל באתר המסחר המקוון האמריקאי שמחסניו ממוקמים בארה"ב, מאפשרת לה "לדלג" מעל הקושי איתו מתמודדים היום הקמעונאים המקומיים באונליין: מכירת מוצרים פטורים ממכס ומע"מ בהזמנות של עד 75 דולר לקנייה. ואולם העלות היקרה תאתגר את שופרסל בתחרות מול פלטפורמות האונליין בינלאומיות שחביבות על הישראלים דוגמת אמזון, אסוס או נקסט.

כיום מכירות האונליין של הקבוצה ברשת שופרסל מהוות למעלה מ-13%, השיעור הגבוה ביותר בארץ עבור רשת מזון, מתוך סך מכירות כולל של כ-12 מיליארד שקל בשנה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CALVIN KLEIN (@calvinklein) on

במקביל, בעוד כ-4 שבועות צפויה שופרסל להוציא לדרך אתר אונליין חדש לרשת שופרסל שיאפשר לה ללמוד את ההתנהגות של הצרכן, ולהציע עבורו מוצרים בהתאמה אישית. במה מדובר? כיום 86% מהרכישות בשופרסל הן רכישות מזוהות (באמצעות אשראי או כרטיס מועדון), ומעתה הרשת תציג את המוצרים לפי היררכיית ההעדפות של הצרכנים, כמו גם התאמת המבצעים. כך, צרכנית שמזמינה באופן קבוע תזונה ללא גלוטן תקבל תצוגה של המוצרים שרלוונטיים עבור התזונה שלה, וצרכן שצורך תזונה צמחונית יקבל תצוגה של מוצרים שרלוונטיים עבורו. האתר יעלה לאוויר רק בחודש דצמבר וייכנס בהדרגתיות לשימוש לקוחות הרשת עד סוף הרבעון הראשון של 2019.

כך או כך, הכניסה של שופרסל למכירה באמצעות "אמריקן אאוטלס" והאתר המותאם פרסונלית, מצטרפת לכמה צעדים משמעותיים נוספים שמבצעת הקבוצה. בחודש הקרוב צפויה שופרסל לחנוך את רשת הדראגסטורים החדשה שלה, ניו-פארם, שרכישתה הושלמה בסוף 2017 ומונה כ-60 סניפים. הרשת החדשה, כפי שנחשף ב"גלובס", תושק תחת השם "Be". ואולם הדרך לשיקום שלה לאחר שנרכשה מידי קבוצת המשביר כרשת הפסדית, צפויה להיות ארוכה. לאחרונה אמר מנכ"ל שופרסל כי ניו-פארם תגיע לאיזון תפעולי רק בשנת 2020.

>> הכתבה התפרסמה במקור באתר גלובס

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by UNIQLO (@uniqlo) on

השאירו תגובה