משפחה לא מודדים: מפת המותגים השלמה כנראה תפתיע גם אתכם

תמיד תהיתם למה ברשקה ופול אנד מזכירות כל כך אחת את השנייה? ידעתם שלואי ויטון הוא האח החורג של מארק ג'ייקובס? בעולם האופנה שולטים כמה תאגידים שיוצרים בין המותגים רשת סבוכה, ואנחנו החלטנו לעשות סדר ולמפות את כל הקשרים בתעשייה

מאת  | ‏ 8 ספטמבר 2018

משפחה לא מודדים (צילום: הנס מוריץ, מתוך האתר הרשמי של H&M)

משפחה לא מודדים (צילום: הנס מוריץ, מתוך האתר הרשמי של H&M)

אין ספק שמדובר בתקופה די מרגשת בכל הנוגע להגעת מותגים מחו"ל לארץ. COS הפציע כאן השנה עם חנות ראשונה, אחרי שנים רבות בהן פאשניסטות מקומיות היו מזמינות כרטיסי טיסה לאירופה בעיקר בשביל לחזור עם מלתחה לעונה שלמה מהרשת המצוינת. גם אורבן אאוטפיטרס נכנסו לשוק הישראלי בסערה, ואנחנו כבר כוססים ציפורניים לקראת בואם המצופה של אנתרופולוג'י, Oysho וקיקו מילאנו. אז איך תדעו אם אחת הרשתות האהובות עליכם גם היא בדרכה לישראל? למעט הפתעות פה ושם, הנוסחה די פשוטה – אם היא שייכת לאחת הקבוצות שכבר תקעו דגל בארץ, הסיכוי שהיא תגיע לכאן גבוה. 

ניקח את הדוגמה של COS, ששייכת לקבוצת המותגים של H&M. מלבד שתי אלה, תמצאו ברשימה את וויקדיי, צ'יפ מאנדיי, מונקי, Other Stories &, ארקט והרשת החדשה שרק לאחרונה הושקה – Nyden. חלקן רשתות שהוקמו על ידי קבוצת H&M ואחרות (כמו צ'יפ מאנדיי ומונקי), החלו כמותגים עצמאיים עד שנרכשו על ידי ענקית האופנה.

ניכר שב-H&M שמים חשיבות רבה על התדמית הייחודית של המותגים, כשכל אחד מהם מציע סגנון לבוש שונה, רמות מחירים שונות וחוויית קנייה שונה, וכך תחת קבוצה אחת מצליחים להגיע למגוון רחב של קהלים. העיצוב המוקפד והמינימליסטי של COS לא דומה לחנויות עמוסות הטרנדים של H&M, והמגוון הבוהמייני של Other Stories & שונה בתכלית מהבייסיק הצעיר של מאנקי.

H&M

H&M

בדומה, גם רשת ההלבשה התחתונה Oysho מגיעה לכאן בעקבות האמא – זארה. למרות שמדובר בשם שמזוהה ביותר עם קבוצת המותגים הספרדית, זארה למעשה שייכת לחברה עם השם הפחות סקסי – אינדיטקס. תחתיה תוכלו למצוא גם את זארה הום (כמובן), פול אנד בר, ברשקה, מאסימו דוטי, סטראדיווריוס ו-Uterque, מותג הלבשה ואקססוריז שהוא היחיד ברשימה שטרם הגיע לישראל ולא הודיעו על בואו. אבל זו לא תהיה הפתעה אם גם הוא יצטרף למשפחה ויעשה עלייה.

רשת ספרדית אחרת שמוכרת פה היטב היא מנגו, שנכון להיום מתחזקת משפחה קטנטנה עם אחות אחת בלבד – ויולטה, רשת לאופנה במידות גדולות.

אינדיטקס

אינדיטקס

שיוך משפחתי שיתכן שתמצאו מפתיע הוא זה של ספורה. ענקית הביוטי הוקמה בצרפת ב-1969 אבל מאז 1997 שייכת, כמו מותגי יוקרה רבים וטובים, לתאגיד הענק LVMH שכולל בתוכו מותגי אופנה כמו לואי ויטון, דיור, סלין, פנדי, לואבה, ז'יבנשי וקנזו, וכן מותגי אלכוהול, בשמים, תכשיטים ושעונים.

אם תהיתם למה מותג האיפור החדש של ריהאנה, פנטי ביוטי, הושק בספורה, גם לכך יש סיבה – האיפור של פנטי ביוטי מיוצר על ידי Kendo, שהוא תת-מחלקה של תאגיד LVMH, שכולל בתוכו מלבד פנטי גם את מותג האיפור של מארק ג'ייקובס, את זה של קאט וון די, את גרלן ואת בנפיט.

LVMH

LVMH

השנה אורבן אאוטפיטרס נוחתים אצלנו בעוצמה משולשת ומביאים גם את המותגים אנתרופולוג'י ופרי פיפל שבבעלותם. אבל המשפחה לא נגמרת שם. לאורבן אאוטפיטרס יש את מותג שמלות הכלה BHLDN, מותג פריטים לגינה בשם Terrain, ואפילו רשת מסעדות שנקראת Verti.

URBN

URBN

מי שעדיין לא כיבדו אותנו בנוכחותם הם Fast Retailing היפנים, שהמותג המוכר (והנחשק ביותר על ידי ישראלים) ביותר שלהם הוא יוניקלו. כיאה ליפנים, הם מתגאים בעוד מותגים שמצביעים על טעם טוב. ב-2012 הם רכשו את מותג הג'ינס הקליפורני J Brand ובמשפחה הגרעינית תמצאו גם את מותג ההלבשה התחתונה הנהדר Princesse Tam-Tam, המותג הניו יורקי הנחשב Theory, מותג הקז'ואל הצרפתי Comptoir des Cotonniers וגם רשת אופנה מוזלת בשם GU. 

בעוד על יוניקלו וספורה נוכל רק לפנטז בשלב הזה, המגמה של השנה האחרונה מראה שיש למה לצפות, ויתכן ולא רחוק היום בו נוכל לרכוש במאנקי או Other Stories & האהובות מבלי להחתים את הדרכון. באותו ההקשר אך בעולם הביוטי, כדאי לשים לב ולעקוב אחרי הרכישות של קבוצת אסתי לאודר, שכידוע כבר ממוקמת היטב בלב השוק הישראלי וצפויה להשיק כאן עוד שני מותגים השנה. מי הם יהיו? לא ברור, אבל תחת המטריה של אסתי לאודר תוכלו למצוא עכשיו שני מותגי איפור לוהטים – Too Faced ו-Becca, ולאחרונה הם גם השקיעו כסף ב-The Ordinary הלוהטת על מנת לעזור להם לעמוד בקצב אספקת המוצרים המבוקשים. בקיצור, יש למה להחזיק אצבעות. 

משפחות האופנה בישראל

בעולם האופנה המקומי, הבשורה הגדולה של השנה הייתה הרכישה של רשת הודיס על ידי קסטרו, שכוללת גם את המותגים אורבניקה, קרולינה למקה, טופ טן ואקססורייז. קסטרו גם זכו להיות הזכיינים של רשת האיפור קיקו מילאנו בישראל, שצפויה להיות הצלחה מסחררת.

קסטרו+הודיס

קסטרו+הודיס

קבוצת פוקס, שאחראית על הבאת אורבן אאוטפיטרס, אנתרופולוג'י ופרי פיפל לארץ, מאגדת גם היא תחתיה מותגים מקומיים שרכשה עם השנים לצד זכיינות של מותגי על בינלאומיים. הרשימה המפוארת שלהם כוללת, מלבד פוקס ופוקס הום, גם את אמריקן איגל, ללין, בילבונג, סאקס, טרמינל x, יאנגה, מנגו, נייקי, פוט לוקר ושילב.

פוקס

פוקס

כשמדברים על קבוצות האופנה הישראליות הגדולות, אי אפשר להשמיט מהרשימה את גולף. בנוסף לגולף, גולף אנד קו וגולף קידס, הקבוצה עשתה רעש עם הרכישה המדוברת של אתר האופנה המצליח עדיקה, ותחת השרביט שלהם תמצאו גם את טופשופ ישראל, כיתן, פולגת ואינטימה.

לצד שלוש הרשתות הגדולות, תמצאו בארץ גם משפחות מצומצמות יותר כמו הוניגמן שהיא אמא להוניגמן קידס ו-TNT וקבוצת רנואר שפתחה גם את המותג הצעיר twentyfourseven. אבל היד עוד נטויה.

גולף

גולף


 

A post shared by Bershka (@bershkacollection) on

השאירו תגובה

 

  • שכחתם את איב רושה לבית קסטרו

    מאת: פיצ |‏ 10 בספטמבר 2018 | 13:00
  • הוניגמן פשטה את הרגל ממזמן

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 10 בספטמבר 2018 | 00:58
  • כל הכבוד על המיפוי. הכתבה הבאה – מיפוי של עולם הביוטי והטיפוח.
    ואגב, הוניגמן עברה לבעלות של בעלי רשת קיווי. כבר אין הוניגמן נשים, רק ילדים.

    מאת: איפי |‏ 8 בספטמבר 2018 | 22:57