"הרסתם לנו את הסניף": מאות לקוחות בפתיחה של RESERVED

זארה הפולנית פתחה את שערי הסניף הראשון בקניון איילון עם הבטחה ש-200 הקונים הראשונים יקבלו כרטיסי טיסה. התוצאה: מאות קונים וכאוס מוחלט

מאת  | ‏ 15 אוגוסט 2018

הבהלה לקופה (צילום: מיכל רז חיימוביץ')

הבהלה לקופה (צילום: מיכל רז חיימוביץ')

כשרשת האופנה RESERVED, המכונה זארה הפולנית, תכננה לפתוח את הסניף הראשון שלה בארץ, היא לא יכלה לצפות לתור ולמהומה, שזוכים לה כמו פתיחות של רשתות מוכרת יותר דוגמת H&M. אבל בהנהלת הרשת הפולנית ידעו שתור והסתערות של קונים מייצרים באזז מעולה, ומצטלמים נהדר. אז הם החליטו ללכת על סוכריה שווה: 200 הקונים הראשונים בסכום של 200 שקל יקבלו שוברים לכרטיסי טיסה דרך ארקיע, כלומר טיסה סדירה.

הזוכים יוכלו לבחור יעד מבין שלושה: בודפשט, בלגרד או בוקרשט ולממש את השוברים באוקטובר-דצמבר (לא בחנוכה ולא בסופ"ש). המבצע הזה תוקשר ברשתות החברתיות בלבד ואירוע פתיחת החנות היום (ד') ב-17:00, סיפק את הסחורה. מה לא היה שם? הסתערות על הקופות, דחיפות וצעקות, מאבטחים, מנהלים חסרי אונים, עשרה פולנים המומים, בגדים מושלכים על הרצפה, סטנדים שבורים וצלמים. ומנהל אחד חמוש במיקרופון שבמהרה הפך להיות הגננת.

ב-17:05 הצטופפו סביב עמדות הקופה מאות קונים והבלגן החל. מאבטחים נקראו לעשות סדר, "אבל איך אפשר לעשות סדר מבלי להדוף פיזית את הקונים?", שואל אחד המאבטחים אחרי שלקול תחינות אמיר משה, מנכ"ל הרשת, לזוז צעד לאחור, אף איש ואישה לא נענו. הקריאות של משה הפכו לתחנונים ולאחר מכן לאיומים להפסקת המבצע – "אם לא תתרחקו מקו הקופות -נסגור עכשיו את החנות", כי מה שחסר להנהלת הרשת ולקבוצת H&O, שהביאה את רזרב לישראל, זה מעבר לאלימות שהיה במרחק פסע משם.

הבטיחו כרטיסי טיסה (צילום: מיכל רז חיימוביץ')

הבטיחו כרטיסי טיסה (צילום: מיכל רז חיימוביץ')

מבין המהומה שסבבה את הקופות, היו גם כאלו שהצליחו במשימה. וכך,חמושים בשקית, בחיוך ובשובר למימוש הטיסה יצאו מרוצים מהמהומה. "הגעתי לכאן ב-16:00 והייתי בין הראשונים בתור", סיפרה ט' החיילת. "איך הספקת בחמש דקות לבחור בגדים וגם לקנות?", אני שואלת. "שטויות", היא עונה "לקחתי מהר כמה פריטים ועפתי לקופה. למזלי הייתי נחושה והצלחתי. באנו שלוש חברות, שתיים הצלחנו והשלישית עכשיו תקועה כאן בתור. אנחנו מתכננות לטוס לבודפשט". אישה אחרת נראתה חסרת אונים: "אני מחפשת את הבת שלי, שרק יתנו לי לצאת מפה". דלתות החנות נסגרו. אין יוצא ואין בא. המהומה כנראה לא הייתה מתרחשת, אם היו מכניסים טיפין טיפין, קבוצות של 20-30 בכל פעם. אבל זה לא היה מצטלם כל כך יפה.

ב17:25 המהומה לא שוככת. משה נוטל את המיקרופון ומכריז. "המבצע הסתיים. הרסתם לי את החנות. אני מבקשת מכולם שתלכו מפה". מהקופאיות הוא מבקש לפנות את העמדות ומהמאבטחים לפנות את הקונים. זה לא עזר, הקונים נותרו לעמוד במקומם. לעבור לפינוי אגריסיבי יותר, בהחלט שלא רצו, ובצדק. הפולנים שעמדו בצד היו שמוטי לסת ודיון של אנשי ההנהלה הגיע למסקנה שאי אפשר לעצור את המבצע. גם הקריאות שזה "לא פיייר" כנראה סייעו.

חמש דקות לאחר מכן, מכריז משה: "הקופות יפתחו. המבצע מתרחש, רק תזוזו בבקשה מעט לאחור". בינתיים הזיזו המוכרים בחנות סטנד שעמד ליד הקופות כדי שלא יתרסק מחדש. במהרה המהומה חזרה. משה עבר למנגנון מרוכך: "הרי אין פה בחנות יותר מ-200 איש. יש להניח שכולכם תקבלו כרטיסי טיסה. בבקשה תייצרו תור מסודר". גם זה לא עוזר. מתחילות דחיפות. אני הייתי קודם, אני מחכה פה יותר זמן, אני באתי מרחוק. אני אישה מבוגרת, אני עם ילדים – זה לא עוזר. הדחיפות ממשיכות. הקופות נסגרות מחדש. משה הנואש במיקרופון מכריז "די". אבל כנראה שאי אפשר לעצור באמת, יש גם תקנון מחייב. ובכל זאת יש פה קונים שבאו במיוחד. ואף אחד מאנשי הרשת לא ירצה להתחיל ברגל שמאל. "יש גבול", הוא אומר במיקרופון. "עד שלא תסדרו פה קו נקי לא נמשיך. גם את, הבלונדה, לכי לאחור". הבלונדה לא הולכת ולא האחרים.

המבצע התחדש (צילום: מיכל רז חיימוביץ')

המבצע התחדש (צילום: מיכל רז חיימוביץ')

השעה 18:05. משה מבין שכדאי לעלות מדרגה. "כל מי שבחנות ויקנה ב-200 שקל יקבל טיסה!", הוא מכריז וזוכה לתשואות של מחיאות כפיים. והתור לפתע מסתדר, כמעט. "אני אחליט מי יגיע לקופה וזה לא יהיה בהכרח לפי הסדר", הוא אומר בטון של מפעילה בימי הולדת בגן. "יכול להיות שדווקא מי שעומד מאחור יהיה הראשון. רק תעשו בבקשה תור אחד ארוך ומסודר. מי שחכם שילך לסוף התור", מציע משה.

עיקר המהומה התרחש כאמור ליד הקופות, והבגדים והקולקציה שהושקה הייתה שולית בסיפור בחלקה השני החנות הייתה ריקה למדי. כולם אספו פריטים ב-200 שקל רק כדי לטוס בחינם. ואז – תפנית בעלילה, יש טריק.

התברר שמי שכבר קיבל שובר ועוד נותר בחנות, יכול לאסוף פריטים בעוד 200 שקל ולקבל כרטיס טיסה שני – אפשר לנצל את המהומה לטובת הלקוח. כי מי ישים לב. אז, זהו שאחרי כמה טריקים כאלה – שמו לב. שוב המבצע נפסק. שוב הכרזות במיקרופון. "מי שיקבל שובר ילווה על ידי נציג שלנו החוצה. מי שייצא כעת מהחנות – לא יוכל לחזור". "אבל יש לי פיפי", פנה אחד הקונים. "אז תחליט – או פיפי או טיסה". אימא אחרת שביקשה להניק את התינוק שלה – קיבלה אישור מיוחד לצאת ולחזור, והאיש עם הפיפי בחר להתאפק. "זה יהיה הפיפי הכי יקר בחיים שלי", הוא אמר. חזר לתור וחיכה.

הלקוחות החלו להאסף שעות לפני הפתיחה (צילום: מיכל רז חיימוביץ')

הלקוחות החלו להאסף שעות לפני הפתיחה (צילום: מיכל רז חיימוביץ')


 

A post shared by reserved (@reserved) on

 

A post shared by reserved (@reserved) on

 

A post shared by reserved (@reserved) on

הכתבה התפרסמה במקור באתר גלובס

השאירו תגובה

 

  • איזה בהמיות נוראה. חיות אדם.
    לא פלא שלא סובלים את הישראלים בשום מקום בעולם.

    מאת: ס |‏ 18 באוגוסט 2018 | 21:32
  • 21/9/2018 תיפתח חנות מטבחים בנהריה. 200 הקונים הראשונים יקבלו על כל רגישה קיסם שיניים מחודד. בואו בהמוניכם.

    מאת: alonjes |‏ 17 באוגוסט 2018 | 16:00
  • קופים ישראלים חסרי נימוס
    מה ציפיתם מעם שלא יפספס לעקוץ משהו בחינם שיתנהג יפה?
    הם ימכרו את הילדים שלהם כדי לקבל חינם עם מסריח

    מאת: אנה |‏ 17 באוגוסט 2018 | 11:17
  • מתנהגים כמו ברברים בשביל כרטיס שאפשר לקנות ב150 דולר !!!

    מאת: ברברים |‏ 16 באוגוסט 2018 | 13:54
  • תמשיכו להצביע ביבי, קופים.

    מאת: להקיא |‏ 16 באוגוסט 2018 | 11:04
  • אני מעריך ש 80% מהם בוחרי ביבי, עם ישראל בהחלט חי…ובועט ודוחף

    מאת: ניני |‏ 16 באוגוסט 2018 | 09:09
  • חחח נראה כמה ידרשו מחר החזר כספי…. אחרי שקיבלו את הכרטיס טיסה

    מאת: סבטלנה |‏ 16 באוגוסט 2018 | 00:05
  • נו מה הם לא מכירים את הלקוח הישראלי הטיפוסי?אגרסיבי נירגן עם עיניים גדולות

    מאת: מאות בא בלובה |‏ 15 באוגוסט 2018 | 23:21
  • זה ממש לא זלזול באנשים תלמדו להתנהג.ברברים

    מאת: אירית |‏ 15 באוגוסט 2018 | 21:56
  • הם לא חשבו שככה זה יהיה קודם ? טיפשים!

    מאת: שירה |‏ 15 באוגוסט 2018 | 21:55
  • מי שלא מכיר את השוק המקומי שלא יכנס כאן לעסקים. זו ישראל ואלו האנשים ואם אנשי המכירות והשיווק לא ידעו לצפות זאת מראש תחליפו אותם לאחרים. התגובה של מר אמיר מזלזלת בקהל הלקוחות. בפעם הבאה תעשו סקרי שוק ותערכו בהתאם.

    מאת: מנהל עסקים בסיסי |‏ 15 באוגוסט 2018 | 21:47
  • חבל שהבטיחו כרטיסי טיסה. למה אי-אפשר סתם לפתוח חנות בצורה שקטה ומכובדת?

    מאת: מישי |‏ 15 באוגוסט 2018 | 21:13