החרם עבד: איוונקה טראמפ נפרדת מתעשיית האופנה

אחרי 17 חודשים בבית הלבן הודיעה הבת הראשונה על סגירת מותג האופנה שלה, הקרוי על שמה. איוונקה הצהירה בתקשורת כי היא מתכוונת להקדיש את כל מרצה לחייה בוושינגטון, ובכך רמזה כי המשפחה מתכננת להישאר בבית הלבן עוד תקופה

מאת  | ‏ 25 יולי 2018

נפרדת מהתעשייה (צילום: Sean Gallup/Getty Images)

נפרדת מהתעשייה (צילום: Sean Gallup/Getty Images)

לפני שצעדה בעקבות אביה, ויד ביד עם בעלה לתוך הבית הלבן, הייתה איוונקה טראמפ מוכרת בעיקר בזכות מותג האופנה הפופולרי שלה הקרוי על שמה, שנתמך בבלוג לייפסטייל וכל כולו מסרי העצמה לאישה המודרנית והמתוחכמת, שמצליחה לכדרר בין המשפחה לילדים ולהיראות כמו מיליון דולר. עכשיו התבשרה התקשורת שהמותג, שספג מהלומות רבות מאז שאביה השערורייתי של איוונקה החל להנהיג את העולם החופשי, יסגור את שעריו בקרוב.

לעומת אביה, שלא סגר את מרבית עסקיו על מנת לנהל מדינה, איוונקה החליטה להפנות את כל האנרגיה שלה לוושינגטון. מדובר, ככל הנראה, בסימן לכך שמשפחת טראמפ מאמינה שתשהה בבית הלבן 4 שנים נוספות לפחות, שלבעלה של איוונקה יש מסלול קריירה ארוך שהוא רואה לפניו, ומי יודע? אולי גם לה יש תכניות מעניינות ונרחבות יותר לבית הלבן.

תתרכז בוושינגטון (צילום: Mark Wilson/Getty Images)

תתרכז בוושינגטון (צילום: Mark Wilson/Getty Images)

המותג נוסד בשנת 2014, זכה להצלחה רבה ושווק במיטב בתי הכל-בו בארה"ב, כשהוא מציע קולקציה רחבה של בגדים מחויטים, תיקים ולא מעט נעליים. היו גם משקפי שמש, תכשיטים ובשמים, עם השניים האחרונים למעשה נכנסה לשוק לראשונה בשנת 2007. החברה סבלה מחרמות רבים בתקופת הבחירות, בעיקר לנוכח שתיקתה של הבת הראשונה אל מול התבטאויותיו השוביניסטיות של אביה וההאשמות בהטרדות מיניות. מסתמן כי העסק לא באמת הצליח להתאושש מאלה, אחרי שחנויות שונות כמו "נורדסטרום" ורשת הענק הקנדית "האדסונס ביי" הצהירו כי לא יחזיקו אותו עוד.

ניגוד האינטרסים הזה אליו נקלעה איוונקה תסכל אותה, ככל הנראה. ההודעה שיצאה מדובריה מצהירה: "להחלטה הזו אין שום קשר להצלחת המותג והיא מושתתת אך ורק על כוונתה של איוונקה לעבור לוושינגטון ולהישאר שם באופן קבוע". כן, אחרי 17 חודשים בבית הלבן, אמרה איוונקה טראמפ לתקשורת כי אין היא יודעת האם אי פעם תחזור לעסק שלה.

החרם עבד (צילום: Saul Loeb - Pool/Getty Images)

החרם עבד (צילום: Saul Loeb – Pool/Getty Images)

"אני יודעת שהמיקוד שלי בעתיד הנראה לעין הוא בעבודתי פה בוושינגטון", הצהירה בתקשורת, "לכן אני עושה את ההחלטה הזאת עכשיו. זו ההחלטה ההוגנת ביותר עבור הצוות שלי והשותפים העסקיים. אני מלאת רגשות תודה והוקרה על כל העובדים והעבודה שעשינו, שנתנה להמוני נשים השראה, אני אחת מהן. למרות שלא נמשיך בעבודתנו המשותפת, ברור לי שכל אחד מאנשי הצוות שלי יצליח בפרק הבא בחייו".

מדובר בצוות של 18 אנשים שהולכים עכשיו הביתה. זהו, כמובן, רק כוח האדם הראשוני והעיקרי שהמהלך הזה ישפיע עליו, ואיוונקה קיימה פגישות אישיות עם כל אחד מאנשיה במגדל טראמפ בניו יורק, לאחר שנפלה ההחלטה.

נפגש באופן אישי עם אנשי הצוות הקרוב (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

נפגש באופן אישי עם אנשי הצוות הקרוב (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

אמנם איווקה מתנהגת כאילו הסגירה קשורה רק בשינוי מסלול ומיקוד מחודש של חייה, אבל המספרים אומרים אחרת. ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם מחקר בו נחשף כי מכירות החברה צנחו ב-45 אחוזים מיוני 2017.

הסוף, אם כך, היה צפוי, ולטראמפ יש את האפשרות לעשות זאת באלגנטיות ונחת, ובלי פשיטות רגל. עכשיו יהיה לה יותר פנאי להשקיע במלחמה הכושלת שלה מול הסטייל של מלניה.

עוזבת באלגנטיות ונוחות (צילום: Mark Wilson/Getty Images)

עוזבת באלגנטיות ונוחות (צילום: Mark Wilson/Getty Images)

השאירו תגובה

 

  • תפנימו שהוא נבחר ע"י הרב ולמען האמת הוא המנהיג הכי שפוי כיום בעולם

    מאת: צבי |‏ 26 ביולי 2018 | 14:18
  • מעשה חרם הזוי וצבוע- לפגוע באישה מצליחה , עצמאית וחכמה זאת לא דרך לקדם ערכים פמניסטיים , במיוחד לאור העובדה שאביה נבחר בבחירות הדמוקרטיות,.

    מאת: רות |‏ 26 ביולי 2018 | 08:02