באים לקראתנו: פריימרק בצעד שיקל על הקונים הישראלים

אם עד עכשיו חיבבתם את הרשת אבל התקשיתם בפיענוח התוויות, תשמחו לשמוע שפריימרק משנה את שיטת המידות ועובר לאותיות המוכרות והאהובות. תודה על זה, עכשיו רק נותר להמתין שהסניפים יגיעו גם לארץ

מאת  | ‏ 3 יולי 2018

תודה (צילום: Peter Macdiarmid/Getty Images)

תודה (צילום: Peter Macdiarmid/Getty Images)

המילה פריימרק מעוררת בישראלים רבים תחושה נעימה של התרגשות ועליצות, שמדגדגת באצבעות ובארנק, ויש בנו לא מעט כאלה שבוחרים יעדי חופשה על פי קיומו של סניף של הסופרמרקט האופנתי בעל המחירים הנוחים. אבל יש דבר אחד שתמיד הקשה על השופינג: התעקשותה של פריימרק להיצמד למידות שממוספרות באופן שאנחנו פשוט לא מבינים. מעכשיו יהיה הרבה יותר קל לערום בגדים לתוך תא המדידה, בזכות מעבר של הרשת לאותיות. להתראות מידה 10, שלום לאות S.

הלייבל זונח את המספרים, שנעו מ-4 ועד 26, ועובר ל-2XS ועד 2XL – שבע מידות ברורות שאמורות לשרת את רוב קהל הקונות. השינוי נעשה בינתיים רק במחלקת הנשים, אבל הלייבל מבטיח שגם אל הגברים הוא יגיע, אחרי שיעבור במחלקות ההלבשה התחתונה ובגדי הים.

 

A post shared by Primark (@primark) on

השינוי מגיע אחרי שבוע סוער בתקשורת הבריטית, לאחר שד"ר מרים סטופארד, אשת תקשורת בריטית ידועה, התבטאה נגד חברות האופנה המרכזיות ובראשן פריימרק, והאשימה אותן בכך שהן מעודדות השמנת יתר. ד"ר סטופארד מאמינה שהגלוריפיקציה שעושות החברות למידות הגדולות מסכנת את הציבור ומנרמלת את התופעה. "החשש שלי כרופאה הוא שמשבר השמנת היתר, תופעה מסוכנת מאוד, מחובק על ידי חברות הביגוד, שגורמות לנשים לחשוב שזה בריא להיות שמנה. זה לא בריא. זה מסוכן".

רבים השמיעו את קולם בתגובה לדבריה של סטופארד, ביקשו להוריד את האצבע המאשימה מעולם האופנה ולהפנות אותה לעולם המזון והמסעדנות, וביקשו להדגיש כי נשים גדולות שרוצות להיות בריאות גם הן צריכות בגדים. הם שיבחו את אותן רשתות כל כך שאלו מקלות על מציאת בגדים אופנתיים וזמינים בכל הגדלים. "לא צריך להעניש אנשים על כך שיש להם משקל עודף", כתבה מגיבה נסערת. "לכל אחת מגיע להיכנס לחנות ולקחת מהמתלה משהו נחמד שהיא תרגיש בו יפה". אנחנו לגמרי מסכימות.

 

A post shared by Primark (@primark) on

 

 

A post shared by Primark (@primark) on

 

 

A post shared by Primark (@primark) on

 

 

A post shared by Primark (@primark) on

השאירו תגובה

 

  • איזו רופאה סתומה. נכון, ממש לא בריא להיות שמן אבל אדם שמן שמרגיש מסכן, מכוער ומאויים ירזה? בחיים לא. כדי לעשות שינוי ולחיות בריא יותר אדם צריך לאהוב את עצמו ולהיות שמח, מתוך מחשבות אומללות אי אפשר להתקדם לשום מקום. אז כן, (א)נשים שמנות חייבות בגדים יפים, צבעונים ומשמחים ולא שקים שחורים.

    מאת: מיקי |‏ 3 ביולי 2018 | 21:49
  • מתי הרשת עושה עלייה לישראל?

    מאת: עידו |‏ 3 ביולי 2018 | 20:48
  • חשבתי כבר ש"בשורה לישראלים" כוללת סניף שיגיע סופסוף לארץ, או לפחות אפשרות להזמין לפה אונליין.
    סתם כתבה מבאסת.

    מאת: אני |‏ 3 ביולי 2018 | 17:53