המולטי-מיליונרים של הודיס: חברי ילדות מדימונה ששווים 370 מיליון שקל

עסקת המיזוג בין קסטרו להודיס הולידה קבוצה של מולטי-מיליונרים ומיליונרים. יוסי גביזון, העומד בראש קבוצת הודיס, יקבל מניות בשווי של 80 מיליון שקל: "אף אחד לא ירצה למכור מניות בזמן הקרוב. אלה לא אנשים שחסר להם"

מאת  | ‏ 26 יוני 2018

מולטי מיליונרים חדשים (צילום: שוקה כהן מתוך TheMarker)

מולטי מיליונרים חדשים (צילום: שוקה כהן מתוך TheMarker)

יוסי גביזון, עמית שוק, אלי גבי, אורן בר גיל, ניצן ישראלי, יובל שני, מרינו קרפ, יאיר אוחיון ומורדי שבת – זו היא רשימה חלקית של קבוצת המולטי-מיליונרים והמיליונרים, שעסקת המיזוג בין קסטרו לקבוצת הודיס הולידה. חברי הקבוצה, שכוללת את המייסדים-מנהלים של הודיס, יקבלו לידיהם נכסים בשווי כולל של 370 מיליון שקל.

אתמול (ב') דיווחה קסטרו כי תתמזג עם קבוצת הודיס בעסקה של החלפת מניות. המיזוג נעשה כשנתיים לאחר שקסטרו כבר רכשה כ-26% ממניות קבוצת הודיס, הכוללת את מותגי האופנה הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, אקססורייז וטופ-טן ו-50% מרשת אורבניקה. לאחר העסקה, בעלת השליטה בקסטרו, משפחת רוטר, תחזיק ב-45% מהמניות, בעוד 38% יוחזקו בידי מייסדי הודיס. המניות יהיו חסומות למימוש בשוק לתקופה של שנה וחצי.

עסקת ענק (צילום: אייל נבו)

עסקת ענק (צילום: אייל נבו)

עם השלמת עסקת המיזוג בין קסטרו להודיס, בעלי קבוצת הודיס צפויים לקבל כ-2.9 מיליון מניות קסטרו (כ-33% מההון המונפק), בשווי כולל של כ-267 מיליון שקל, לפי מחיר הבסיס הבוקר של מניית קסטרו (92 שקל). לאחר עלייה של 9% היום בבורסה, שווי המניות כבר מסתכם בכ-290 מיליון שקל.

המניות שיקבלו בעסקה הנוכחית מצטרפות לתמורה בסך של כ-80 מיליון שקל שקיבלו מייסדי הודיס בעסקה הקודמת, שבה נכנסה קסטרו כשותפה בקבוצת הודיס (26%). באותה עסקה קיבלו מייסדי הודיס כ-53 מיליון שקל במזומן, והקצאה של 4.99% מהון המניות של קסטרו, בשווי של כ-27 מיליון שקל – כלומר, תמורה כוללת של כ-370 מיליון שקל בשתי העסקות.

עלייה של 9% היום בבורסה (צילום: שי יחזקאל)

עלייה של 9% היום בבורסה (צילום: שי יחזקאל)

"לא נממש בשנים הקרובות"

מרבית בעלי קבוצת הודיס הם חברי ילדות מהעיר דימונה. גביזון, שנחשב לדמות המובילה בקבוצה, צפוי לקבל כ-11% ממניות קסטרו – בשווי כולל של כ-80 מיליון שקל. גביזון החל את דרכו בתחום האופנה ב-1995, כשפתח בגרמניה דוכן משקפיים בסיוע אשתו, המעצבת קרולינה למקה, שהכיר בטיול באוסטרליה. ב-2008 חזר גביזון לישראל והקים את רשת טופ טן. שנתיים לאחר מכן רכש את רשת הודיס, וב-2011 הקים את קרולינה למקה.

האם תממש את המניות בקסטרו עם תום תקופת החסימה?
גביזון: "אני לא יודע מה יהיה עוד שנה וחצי. אתה הולך רחוק. אני לא יודע מה יהיה מצבי הכלכלי האישי, הילדים, האישה. זה הרבה זמן. אני לא חושב שמישהו רוצה לממש, אנחנו חושבים שמחיר המניה יעלה ב-100%-50%. מניית קסטרו אמנם נמצאת מעט נמוך ביחס למחיר שבו היתה לפני חודשיים, אבל היא בטוח תעלה. הרעיון הוא שנאחד כוחות ורווחים. זו חברה טובה, יציבה. אנחנו מאמינים בה.

"אף אחד לא ירצה למכור בזמן הקרוב. זה לא אנשים שחסר להם. אלה אנשים עם כמה דירות, יש להם עוד קצת כסף מהעסקה הקודמת. כל אחד יממש מתישהו, אבל לא בשנים הקרובות. אם היינו רוצים, היינו מוכרים מניות כבר לפני כן. אני מעריך שהמניה בחצי ממה שהיא שווה. אני מאמין שהשווי של קסטרו הוא 2 מיליארד שקל. זו חברה שעושה 200 מיליון שקל EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) בשנה".

"אף אחד לא ירצה למכור בזמן הקרוב" (צילום: אייל נבו)

"אף אחד לא ירצה למכור בזמן הקרוב" (צילום: אייל נבו)

קבוצת המייסדים של הודיס כבר התרגלה לפוזיציה של להיות מיליונרים?
"אלה אנשים פשוטים. לפני שנתיים כל אחד קיבל 7-8 מיליון שקל. זה הרבה כסף. חלקם היו אנשי עסקים לפני כן, אז הם כבר עשו כסף. זה לא אנשים שישנו את אורח החיים שלהם מחר בבוקר. זו גם קבוצה גדולה. חוץ מזה, הם נמצאים תחת השגחתי – יש לי זכות וטו על כל החלטה למכור (מניות קסטרו; ע"א). מתוך 38% מקסטרו – הם יכולים למכור עד 8% אחרי שנה וחצי. אסור לרדת מ-30% בלי אישור שלי".

חלמת שהודיס תהפוך לחברה ששווה 400 מיליון שקל ותהיו חלק מקסטרו?
"כשהייתי ילד קניתי בקסטרו בגדים. זה נראה לי קצת חלום. עשיתי כל כך הרבה דברים בחיים – אבל החיים עצמם יותר חשובים וחזקים מהכל. כשמישהו אומר לי שהוא טייס, אני יותר מתרגש ממה שעשיתי".

גבי (מימין) ואתי רוטר עם יוסי גביזון (צילום: אביב חופי מתוך TheMarker)

גבי (מימין) ואתי רוטר עם יוסי גביזון (צילום: אביב חופי מתוך TheMarker)

ללא חוב פרטי

האחזקה בתתי-רשתות של קבוצת הודיס מתחלקת באופן שונה בין קבוצת המייסדים ובעלי המניות. במסגרת העסקה עם קסטרו, בוצעו הערכות שווי לכל אחת מחברות קבוצת הודיס, ועל בסיסן יוקצו לכל אחד מניות בקסטרו. ככל הידוע, לבעלי המניות בהודיס אין חוב פרטי כנגד האחזקות בקבוצה, שהתרחבה על בסיס תזרימי המזומנים הפנימיים, ואם יש חוב – הרי שהוא לא בהיקף משמעותי.

רשימה המיליונרים של הודיס כוללת גם את הדוגמנית המולטי-מיליונרית בר רפאלי, שלה אחזקות מיעוט בקבוצה. רפאלי צפויה להחזיק בכ-1% מהונה המונפק של קסטרו לאחר השלמת העסקה, מניות בשווי כולל של כ-5 מיליון שקל. מניות אלה מצטרפות ל"אקזיט" מוערך של 2-4 מיליון שקל שעשתה רפאלי בעסקה הקודמת עם קסטרו, בגין אחזקותיה ברשת משקפי השמש קרולינה למקה.

גם לה לא חסר (צילום: אייל נבו)

גם לה לא חסר (צילום: אייל נבו)

>> הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker

>> אמזון ממשיכה לפזול לשוק הישראלי: תיפגש עם נציגי בוקסיט לבחינת השירות
>> ארבע מבין חמש הערים היקרות ביותר בעולם נמצאות באסיה

השאירו תגובה