השינוי הקטן הזה צפוי להוזיל את מחירי האופנה הישראלית

משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן הודיעו היום (ד') על ביטול חובת תפירת תווית סימון על ביגוד. מבחינתם מדובר במהלך שמהווה הקלה ברגולציה, הורדת חסמי יבוא והפחתת יוקר המחיה בתקווה להורדה במחירים

מאת  | ‏ 20 יוני 2018

בקרוב המחירים ירדו? (צילום: דודי חסון)

בקרוב המחירים ירדו? (צילום: דודי חסון לקסטרו)

משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן הודיעו היום (ד') על ביטול חובת תפירת תווית סימון על ביגוד. מבחינתם מדובר במהלך שמהווה הקלה ברגולציה, הורדת חסמי יבוא והפחתת יוקר המחיה בתקווה להורדה במחירים – השאלה היא אם אכן מהלך כזה יבוא לידי ביטוי במחיר לצרכן.

מדובר בביטול חובת תפירת תווית סימון בעברית למוצרי הלבשה, כך שבמקום לתפור את תווית הסימון בעברית (עם הוראות הכביסה וכו'), החברות יוכלו מעתה לסמן את פרטי הלבוש בעברית על גבי מדבקה או תג, ולא בתפירה לבגד, כשהוראות הסימון המקובלות יישארו – אך לא בעברית.

לא חייבים לתפור לבגד (צילום: איל נבו ל-HOODIES)

לא חייבים לתפור לבגד (צילום: אייל נבו ל-HOODIES)

כשמדובר במוצר שנמכר באינטרנט, תבוטל החובה לסמן בעברית, והמידע יופיע באתר של החברה.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, התייחס להקלה בזווית התפעולית כ"דבר שיוביל להוזלה במחירי הביגוד, בעיקר הבסיסי לצרכנים". כיום תפירת התווית בעברית צריכה להיעשות לפני הגעת הפריטים למכס, כלומר בארץ הייצור (שהיא בדרך-כלל סין). החוק קובע כי תוויות סימון, לרבות מידות, הוראות כביסה וגיהוץ – נותרים בעינם כסימונים מקובלים בכל השפות, אך כאמור לא בעברית.

"דבר שיוביל להוזלה במחירי הביגוד, בעיקר הבסיסי לצרכנים" (צילום: דניאל קמינסקי לגולף)

"דבר שיוביל להוזלה במחירי הביגוד, בעיקר הבסיסי לצרכנים" (צילום: דניאל קמינסקי לגולף)

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הוסיף כי "ההקלה הנוכחית לעסקים אינה מפחיתה מהותית במידע שבידי הצרכן טרם התיקון לצו".

הצו ייכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות הצפוי להיות בעוד כחודש. 

צפוי להיכנס לתוקף בעוד חודש (צילום: מלודי ישעיהו ל-Adika)

צפוי להיכנס לתוקף בעוד חודש (צילום: מלודי ישעיהו ל-Adika)

הכתבה התפרסמה במקור באתר גלובס

השאירו תגובה

 

  • כמה שקרים וחוסר הבנה בכתבה אחת, מר אטלן שאמור לשמור על הצרכן ומידר קו עם השר המושחת מר אלי אקספרס. בלי תוית אוכלוסיות רבות לא ידעו למי לפנות עקב נזק גופני או פגם לאחר כביסה. עלות תוית עם ההצמדה שלה מגיע ל-40 אגורות במחיר הגבוה ביותר( מי שלא יודע אנגלית- זה כבר אזרח סוג ב). עכשיו יביאו לארץ זבל בכמויות שאנשים יקנו יכבסו ואז יבינו מה קנו למי הם יפנו למושחט אטלן או למושחט מעליו אלי אקספרס. ויד תעשיה שתפטר כמה אלפים זה הכי פחות חשוב מבחינת המושחתים. הוזלה של ביגוד: היחיד שיהנה זה היבואן הגדול שיחסוך לעצמו כסף. מפלגת כולנו והאנשים שבה חייבים להעלם מעולם הפוליטיקה שלנו ומהר. כולי תקווה שהאופוזיציה תדע לעצור את האסון הזה

    מאת: חיים |‏ 22 ביוני 2018 | 11:54