רוחות של שינוי: נסיכת סעודיה נחשפת בשער ווג

הנסיכה הייפה בינט אבדאללה על סעוד האלגנטית, אמנית במקצועה ואם לשלושה ילדים, מצולמת על שער היסטורי של "ווג ערביה" כשהיא מאחורי ההגה של מכונית פתוחה. השער המדובר חוגג את הסרת האיסור על נהיגת נשים שאמור להכנס לתוקפו בערב הסעודית בעוד כחודש מעכשיו

מאת  | ‏ 31 מאי 2018

ווג ערביה. שער מהפכני לכל דבר (צילום שער)

ווג ערביה. שער מהפכני לכל דבר (צילום מתוך המגזין)

לא כל אחת זוכה להתנוסס על שער ווג, ולרוב שמה של הנבחרת להופיע שם יתגלגל לנו מהלשון או לפחות ישמע מוכר. ווג ערב, שפרץ לעולמנו עם שער בלתי נשכח של ג׳יג׳י, אחר כך גם אחותה בלה זכתה לשער צנוע-לוהט, מכיר לנו עכשיו אישה ערביה נוספת מהסוג החדש והחזק, הנסיכה הייפה, אמנית במקצועה, שמצולמת כשהיא מאחורי ההגה של מכונית פתוחה, במדבר ערב הסעודית.

במבט ראשון, עבורנו כחלק מהעולם המערבי, הדימוי האסתטי בעיקר זועק שיק, עם השמלה הלבנה, עקבי המיולס התואמים (של סטיוארט ויצמן, למתעניינות), כיסוי הראש האקזוטי והכפפות השחורות, אלא שעבור האזור והקהל המקומי, מדובר בשער שמסמל קידמה. השער של גיליון יולי חוגג את הסרת האיסור על נהיגת נשים, שאמור להכנס לתוקפו בערב הסעודית בעוד כחודש מעכשיו. ״כח מניע״, חוגגת הכותרת המעצימה.

נחשפת לראשונה (צילום מתוך המגזין)

נחשפת לראשונה (צילום מתוך המגזין)

הייפה בינט אבדאללה על סעוד האלגנטית, אם לשלושה ילדים, אומרת בראיון איתה שהיא בעד שינוי, בחברה שמאוד מתנגדת לו. ״במדינה שלי, אנשים שמרניים מאוד חוששים מקדמה. עבור רבים, המוכר הוא הדבר היחיד שאי פעם ידעו, והם נאחזים בו. באופן אישי, אני תומכת בשינויים בהתלהבות גדולה. מאוד קל ונוח לבקר מדינות אחרות ולהאמין שהמדינה שלך היא הטובה יותר, אבל העולם המערבי חייב לזכור שכל מדינה היא מיוחדת במינה. יש לנו חוזקות וחולשות, אבל זו המדינה שלנו. על הרע והטוב. עדיף לנסות להבין אותנו מאשר לשפוט אותנו.״

הייפה היא אחת מ-30 ילדיו של המלך המנוח אבדאללה ממספר נשים שונות, ולמדה אמנות באוניברסיטת סן פרנסיסקו, אבל תמיד נשארה קרובה לשורשיה, וביצירתה היא חוקרת את התרבות הערבית. היא מציגה את יצירותיה בתערוכות שונות, הגדולה בהן נערכה בניו יורק בשנת 2016. לפני 13 שנים נישאה לנסיך עבדול עזיז בין נוואף וכאמור, הביאה 3 ילדים לעולם. ״במובנים מסוימים אבי היה כמו יתר האבות״, היא מספרת לווג. ״הוא אהב את כל ילדיו והרגיש קרוב מאוד אלינו. הייתי קרובה אליו והערכתי את תפקידו בבניית המדינה שלנו. הוא היה אומר: אנחנו חלק מהעם והעם חלק מאיתנו. ידענו שאנחנו נהנים מפרבילגיות שלאחרים אין, ובאותו הזמן תמיד נשארנו עם רגליים על הקרקע״.

אומנית ואם לשלושה (צילום מתוך המגזין)

אומנית ואם לשלושה (צילום מתוך המגזין)

עורך המגזין, מנואל ארנו, נרגש שזכו לאמון כה רב מבית המלוכה, שידוע בפרטיותו, וגם הבחירה הזו של הייפה להצטלם, להתראיין ולחלוק את עולמה עם הציבור מסמלת את השינוי הגדול שמתרחש שם ממש ברגעים אלה. ״היא אם לשלושה, והנסיכה הזו מקדישה את חייה למשפחתה ולאמנות שלה״, אומר העורך הנלהב. ״אנחנו מלאי גאווה על כך שבחרה לקבל את הזמנתנו ולעטר את השער שלנו״. להייפה יש אינסטגרם מעניין שמכיל בעיקר את אבא שלה ומבחר עובדות אומנות שלה שהיא נוהגת לקדם.

ג'יג'י חדיד. עוד שער של ווג ערביה שעשה רעש (צילום מתוך המגזין)

ג'יג'י חדיד. עוד שער של ווג ערביה שעשה רעש (צילום מתוך המגזין)

השאירו תגובה