אתם תרצו לדרוך על המסטיק הזה

חברה הולנדית מקורית הלכה עם המחשבה ש׳אם אי אפשר להביס את המסטיקים הדוחים שמרוחים על המדרכה, נצטרף אליהם׳, והחליטה לאסוף את חומר הגלם הייחודי מהרחובות ולהפוך אותו למשהו אחר: נעל שאפשר לדרוך בעזרתה על מסטיקים נוספים ולעשות את זה בסטייל

מאת  | ‏ 6 מאי 2018

הנעל העשויה ממסטיקים לעוסים (צילום: מתוך האתר הרשמי)

הנעל העשויה ממסטיקים לעוסים (צילום: מתוך האתר הרשמי)

מסטיק לעוס שהושלך על המדרכה הוא האויב מספר 2 של כל נעל, (ניתן לכן להבין לבד מהו הראשון), ומדרכות מרכזי ערים מרכזיות בכל העולם מרוצפים בחתיכות גומי הלעיסה שמהווה אתגר מעצבן למנקי הרחובות. כמו כן, מדובר בחומר לא ידידותי במיוחד לסביבה. חברה הולנדית מקורית הלכה עם המחשבה ש׳אם אי אפשר להביס אותם, נצטרף אליהם׳, והחליטה לאסוף את חומר הגלם הייחודי מהרחובות ולהפוך אותו למשהו אחר: נעל שאפשר לדרוך בעזרתה על מסטיקים נוספים, בסטייל.

המסטיקים שכולנו לעסנו הופכים בשיטה מיוחדת לסוליות הנעליים המאוד נאות האלה, בטכנולוגיה חדשנית של חברה בשם גאמדרופ, שעכשיו גם אוספת מסטיקים משומשים באופן ייעודי במיכלים קטנים. החברה החלה לעבוד גם ישירות מול חברות מרכזיות בתעשייה ואוספת גם מהן את הפסולת. את המסטיקים היא משלבת בתוך חומרים שונים, ואל תתפלאו אם תוך כמה שנים, הרבה מהגומי שאנחנו לובשים יהיה משהו שמישהו לעס פעם עד שיצא לו כל הטעם.

תודו שזה חמוד (צילום: מתוך האתר הרשמי)

תודו שזה חמוד (צילום: מתוך האתר הרשמי)

סוליות הנעליים המדוברות מגיעות ישירות ממדרכות אמסטרדם, שם מיליון וחצי ק״ג של מסטיקים לעוסים מוצאים את עצמם על הרצפה בכל שנה. מדובר בפסולת הכי נפוצה אחרי סיגריות, ואין ספק שיש פה מחשבה אקולוגית יפה, ושנעילת נעליים כאלה, יש בה אקטיביזם אופנתי מקסים.

את כל המסטיקים שאספו היזמים בעבודה קשה ומורכבת, החליטו להפוך לנעליים, בשיתוף פעולה על הלייבל ׳אקספליסיט׳, שמיד יצר את הנעל המקורית בצבע מסטיק עמוק. הנעליים מגיעות גם בשחור עם סוליה אדומה. המחיר לא זול, כ-1,200 שקל, אבל מה זה לעומת הסטייטמנט והאקטיביזם? צריך 250 גרם של מסטיקים לעוסים כדי לייצר סוליה אחת, ועל הסוליה היפה אפשר למצוא מפה של אמסטרדם, העיר שלנצח תהיה מחוברת לנעל הזאת.

והריח? לגמרי של מסטיק (צילום: מתוך האתר הרשמי)

והריח? לגמרי של מסטיק (צילום: מתוך האתר הרשמי)

והחלק הכי מגניב? מי שיקרב את הנעל שלו לאף יגלה שעולה ממנה ניחוח של מסטיק. הפרוייקט מנסה להתרחב עכשיו לעוד ערים, ואי אפשר לא להשתעשע במחשבה שבעתיד נלך על סוליות שיש סיכוי שהיו בפה של אחד מהחברים שלנו.

על הסוליה היפה אפשר למצוא מפה של אמסטרדם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

על הסוליה היפה אפשר למצוא מפה של אמסטרדם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

 

השאירו תגובה