אסוס תשתמש בפיתוח ישראלי בשביל חידוש גאוני במיוחד

הטכנולוגיה שמייסדת הסטארט-אפ למדה בצה"ל עומדת לשמש את אימפריית האונליין בדרך שתשנה לכולנו את חוויית הקניה, ותאפשר לצמצם את הפער בין מה שאנחנו רואים באתר לבין המציאות, בתקווה להפחית את כמות החזרת הפריטים

מאת  | ‏ 2 אפריל 2018

בקרוב על כולנו? (צילום: Asos)

בקרוב על כולנו? (צילום: Asos)

ענקית המסחר המקוון הבריטית אסוס (ASOS) חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם הסטארט-אפ הישראלי זיקית (Zeekit). מדובר בסטארט-אפ המאפשר להלביש דוגמנים בעזרת תמונות הדמיה של המוצר, במקום צילומי סטודיו. כך, אסוס יכולה להשתמש בתמונה של פריט האופנה המקורי ו"להלביש" בו דוגמניות שונות בפוזיציות ומבני גוף שונים, אף שהן מעולם לא לבשו את הבגד.

בזיקית סירבו להתייחס להיקף העסקה, אך לפי גורמים בתעשייה, אסוס צפויה לשלם לה סכום מוערך של 2-4 מיליון שקל בשנה, כשמדובר בעסקה שתוארך מדי שנה מחדש בהתאם להסכמות בין הצדדים.

אסוס מוכרת ומשווקת למעלה מ-80 אלף פריטים באמצעות מרכזי הפצה הממוקמים בבריטניה, בארה"ב, במדינות נוספות באירופה, ובסין, לרוב המדינות בעולם. מחזור המכירות השנתי של ענקית האונליין, שהוקמה בשנת 2000, הסתכם בשנה האחרונה בקרוב ל-2 מיליארד פאונד. שווי השוק שלה נאמד ב-5.8 מיליארד פאונד.

משך הזמן הדרוש להעלאת פריט אופנה חדש לאתר צפוי להתקצר משמעותית (צילום: Asos)

משך הזמן הדרוש להעלאת פריט אופנה חדש לאתר צפוי להתקצר משמעותית (צילום: Asos)

אחד האתגרים בשיווק של FAST FASHION, אופנה ברמת תחלופה גבוהה, הוא להציג כמה שיותר בגדים על דוגמנים, באופן שמשפר את המכירות. ואולם, על מנת להציג כל פריט אופנה על דוגמנים נדרשת השקעה תקציבית רבה, לצד מגבלות זמן ומרחק.

במסגרת שיתוף-הפעולה של אסוס עם זיקית, צפוי להתקצר משמעותית משך הזמן הדרוש להעלאת פריט אופנה חדש לאתר. במקום "לבזבז" כמה ימים על צילומי אופנה יקרים, האלגוריתם של זיקית מאפשר לייצר הדמיה שמדגימה כיצד הבגד נראה על מגוון רחב יותר של דוגמנים, ומאפשר להגביר את קצב העלאת הפריטים.

לדברי יעל ויזל, מייסדת ומנכ"לית זיקית, "אין צורך אפילו שהפריט יגיע לאסוס כדי שנבצע איתו הפקת אופנה. מספיק שהיצרן שולח את תמונת המוצר ואנו מבצעים את ההדמיה על בנק דוגמנים שצולמו מראש, ללא צורך בהפקת סטודיו". 

"אין צורך אפילו שהפריט יגיע לאסוס כדי שנבצע איתו הפקת אופנה" (צילום: Asos)

"אין צורך אפילו שהפריט יגיע לאסוס כדי שנבצע איתו הפקת אופנה" (צילום: Asos)

זיקית נוסדה בשנת 2013 על ידי ויזל, ניר אפלבוים ואלון קריסטל. עד כה המיזם גייס 12.5 מיליון דולר. הטכנולוגיה של זיקית פותחה על ידי ויזל, שלקחה את יכולות ניתוח הטופוגרפיה שצברה בשירות הצבאי ויישמה אותן על הטופוגרפיה של גוף האדם.

הפיתוח של זיקית מאפשר להתמודד עם אתגרים שניצבים בפני קמעונאיות אופנה הפועלות בזירה האינטרנטית. אחד מהם הוא כמות ההחזרות של פריטים. הפיתוח צפוי לאפשר לאסוס לצמצם את הפער בין מה שהצרכן רואה באתר למציאות, בתקווה להפחית את כמות החזרת הפריטים.

בשלב הנוכחי ניתן "להלביש" וירטואלית רק דוגמנים מהמאגר של אסוס, אך בשלב הבא, מעריכים בזיקית כי גם לקוחות יוכלו להעלות תמונות של עצמם למדידה וירטואלית.

הטאץ' הישראלי אפקטיבי מאי פעם (צילום: Asos)

הטאץ' הישראלי אפקטיבי מאי פעם (צילום: Asos)

הפיתוח צפוי לצמצם את הפער בין מה שהצרכן רואה באתר למציאות, (צילום: Asos)

הפיתוח צפוי לצמצם את הפער בין מה שהצרכן רואה באתר למציאות, (צילום: Asos)

הכתבה פורסמה במקור ב- Globes

 

השאירו תגובה