סייל מטורף? H&M נתקעה עם בגדים עודפים בשווי 15 מיליארד שקלים

חברת הענק השוודית חוותה ירידות משמעותיות במכירות בשנה שעברה, מה שהשאיר אותה עם כמויות אדירות של מוצרים שנותרו במחסנים. מה זה אומר? ככל הנראה שאפשר לצפות לסייל היסטרי עם הנחות משמעותיות, ואחריו פחות סניפים פיזיים של הרשת ויותר פעילות אונליין

מאת  | ‏ 29 מרץ 2018
 

A post shared by HM (@hm) on

הניו יורק טיימס חשף השבוע ש-H&M נמצאת בבעיה: מתברר שענקית האופנה המהירה מחזיקה בכמויות אדירות של פריטים שלא נמכרו, ערימה כל כך עצומה ששוויה הקמעונאי עומד על כ-15מיליארד שקלים. מה עושים עם כמויות כאלה של בגדים מיותרים, שהפכו ללא רלוונטיים בשוק שבו האופנה מתחלפת במהירות מסחררת?

חברת הענק השוודית חווה ירידה במכירות בשנה האחרונה, והערימה הגדלה תמידית של פריטים שלא נמכרו היא התוצאה הישירה של הצלילה שמגיעה אחרי שני עשורים של עליה מטאורית ומתמדת במכירות, שכללה גם את פתיחתם של 2,700 סניפים ברחבי העולם. הבועה של H&M התפוצצה, אומרים המומחים, וזו רק ההתחלה. מנכ"ל החברה טוען כי כמויות הביגוד העודפות הן תוצאה של צפי לא מותאם למציאות, גם בחנויות הפיזיות וגם במכירות האונליין.

 

A post shared by HM (@hm) on

לעולם יש הרבה מה להגיד על העודפים המופרעים האלה, שעלות הייצור שלהם, כך מעריכים, יכולה הייתה לספק אנרגיה לעיר ממוצעת בשוודיה למשך שנה. אבל יש גם צד חיובי לעניין: על פי הניו יורק טיימס, H&M צפויה לנסות להיפטר מהביגוד הזה באמצעות עריכת סיילים קיצוניים בחלק מהחנויות ובעיקר בפעילות הרשת. כך היא מקווה להביא עוד קונים לאתר, להתאושש ולצעוד אל העתיד, שכמו שזה נראה כרגע כולל פחות ופחות חנויות פיזיות.

הבגדים לא ישרפו, כפי שעושים במקרים רבים אחרים של מלאי עודף, ככל הנראה בעיקר כדי למנוע מהחברה לספוג עוד אש אחרי שנה לא פשוטה, שכללה את סערת הגזענות סביב תמונתו של הילד השחור בחולצת "קוף בג׳ונגל". כולנו תקווה שהרשת תחזיק מעמד, ומוכנות לתת כתף ולעזור לחברה להפטר לפחות מחלק מכל אותם הפריטים העודפים.

 

A post shared by HM (@hm) on

 

 

A post shared by HM (@hm) on

 

 

A post shared by HM (@hm) on

השאירו תגובה

 

  • מעניין, אולי כי המחירים שלהם קפצו בשנים האחרונות וכבר לא כל כך נגישים כמו שהם מתיימרים להיות

    מאת: אבישג |‏ 31 במרץ 2018 | 22:55
  • החנות עם הפריטים הכי מגניבים במחירים שפויים.בכל מקום בעולם.כולי תקווה שהיא תמשיך להפתיע ..ואם סייל אז אנחנו בעד

    מאת: שושה |‏ 30 במרץ 2018 | 07:10
  • למגיבה שכתבה שהבגדים לא לבישים: אני מסכימה איתך. רוב הבגדים הם פרסומת לפפסי ו7UP.

    מאת: תמי |‏ 29 במרץ 2018 | 22:44
  • תמשיכו להשיק קולקציות מוזרות של בגדים אולי נראים אופנתיים ואומנותיים במגזין אבל לא לבישים והזויים במציאות וזה מה שיקרה…
    כל פעם שאני נכנסת לחנות הזו אני בשוק שאלה אשכרה הדברים שהם מוכרים…

    מאת: כי הם לא לבישים |‏ 29 במרץ 2018 | 19:41