ועכשיו המספרים: האם משתלם לרכוש בגדים מ-Urban Outfitters בסניף הראשון שלה בישראל?

המחירים שמציעה Urban Outfitters בסניף המקומי הראשון נמוכים בהשוואה למקובל בישראל, אך באתר המכירות שלה - המחירים נמוכים יותר. איך מסבירים את זה קברניטי הרשת בישראל?

מאת  | ‏ 27 מרץ 2018
 

A post shared by Urban Outfitters Israel (@uoisrael) on

רשת הבגדים האמריקאית Urban Outfitters הגיעה לישראל. היום (ג') נפתחה חנות ראשונה בקניון ביג פאשן אשדוד.

קבוצת פוקס, שבשליטת המשפחות ויזל ופוקס (25% כל אחת), חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם Urban בנוגע להפעלה של חניות בישראל תחת המותגים Urban Outfitters, Anthropologie ו-Free People. בהסכם כלולה מכירה של פריטי לבוש תחת המותגים האלה באינטרנט, באמצעות אתר השופינג טרמינל איקס. השנה מתוכננות להיפתח עוד שלוש חנויות של Urban Outfitters בהשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקל.

בדיקת המחירים בחנות באשדוד מול אתר האינטרנט הרשמי של החברה בארה"ב מראה כי פערי המחירים הם עדיין לרעת הצרכן הישראלי. עם זאת, לעומת מותגים רבים אחרים, שבהם ניכרים פערים של עשרות אחוזים לרעת הלקוחות בישראל, הבדיקה שערכנו גילתה כי הפעם ההפרשים נמוכים יותר – 9.5%-20% למוצר. את ההבדלים האלה במחיר אפשר להסביר באמצעות שיעור המע"מ בגובה 17% המוטל על החנות אך לא על יבוא אישי אינטרנט.

 

A post shared by Urban Outfitters Israel (@uoisrael) on

גופייה בישראל תעלה 115 שקל יותר מבאינטרט

מכנסי גי'נס קצרים לנשים יעלו באתר של הרשת 171 שקל, ואילו בחנות שנפחתה באשדוד הם יעלו 199 שקל. כמו כן, שמלת פסים תעלה 276 שקל באתר, לעומת 319 שקל בחנות החדשה. בנוסף, גופייה קצרה תעלה 163.5 שקל באתר, לעומת 279 שקל בחנות.

ויזל מסביר את ההפרש במחיר: "דאגנו שהמחירים יהיו טובים לעומת המחיר בחנויות בחו"ל, אני חושב שהמחירים שאנחנו מציעים תחרותיים מאוד. לעומת האינטרנט אולי אפשר למצוא הפרשים, אבל לא לעומת החנויות הפיזיות באירופה. לקוחה שהיתה בשבוע שעבר בחנות של Urban Outfitters באמסטרדם אמרה שהיא מופתעת מהמחיר הנמוך".

צילום מתוך The Marker

צילום מתוך The Marker

 

ויזל: "לבטל את הפטור ממע"מ על קנייה באינטרנט"

פתיחת החנויות מגיעה על רקע משבר בענף האופנה הישראלי, הכולל ירידה במכירות של בגדים. בחודשים האחרונים שש רשתות אופנה מארבע קבוצות שונות הגיעו לפתחו של בית המשפט עם בקשות להקפאת הליכים או פירוק - קבוצת הוניגמן (הוניגמן, הוניגמן קידס, TNT), יפו תל אביב, סליו-זיפ; ורשת בגדי הילדים מיש מיש.

 ויזל מסביר: "אנחנו מתכננים את העסקים שלנו לתקופות של שנים ולא רק לגבי שבועות פחות טובים. לא עצרנו את הפרויקט, מפני שאנחנו מאמינים בכלכלה הישראלית, במותג ובכוח של הקבוצה שלנו לפתח דברים. יש תזוזות בכל העולם, ולא רק בישראל. הקבוצה שלנו למדה, לומדת ותלמד איך לעמוד בכל השינויים, ואני משוכנע שיהיה בסדר".

 

A post shared by Urban Outfitters Israel (@uoisrael) on

 עם זאת, ויזל, כמו רבים בענף, קורא לשר האוצר, משה כחלון, לבטל את הפטור ממע"מ על יבוא אישי עד 75 דולר, בטענה שהגידול ברכישות באינטרנט, בעיקר מאתרים בינלאומיים, גורם לאפליה בין החנויות לאתרים ועומד בבסיס הקשיים של ענף האופנה הישראלי.

"יש עיוות מסוים בנושא פטור ממע"מ ואנחנו חושבים שצריכים לעשות אחד משני דברים: לתת גם לנו פטור ממע"מ על יבוא מוצרים או לבטל את הפטור ממע"מ באינטרנט", אומר ויזל.

 

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

עוד חודשיים חנות בירושלים, עוד חצי שנה בנתניה

בניגוד למותגים רבים שבוחרים לפתוח את החנות הראשונה בתל אביב כמו  forever 21, זארה הום ו-H&M, ויזל בחר לפתוח את החנות הראשונה דווקא באשדוד. הוא מוסיף: "החלטנו  על שמונה ערים בישראל ששם נרצה לפתוח Urban Outfitters, וברור שתל אביב אחת מהן, אבל איתרנו מיקום מדהים בקניון באשדוד, שהתאים מבחינת לוחות הזמנים. עוד חודשיים נפתח גם בירושלים, עוד חצי שנה נפתח סניף בנתניה ועוד תשעה חודשים נפתח סניף בדיזנגוף סנטר בתל אביב".

בחנויות הרשת יוצגו קולקציית ביגוד לנשים ולגברים, קולקציית הלבשה תחתונה ובגדי ים. כמו כן, יימכרו מוצרים לבית ואביזרי טכנולוגיה ומוזיקה. לרשת יש כ-200 חנויות בארה"ב, קנדה ואירופה ועכשיו גם בישראל. הכנסות החברה ב-2017 הסתכמו בכ-3.5 מיליארד דולר, ושיעור הרווח התפעולי היה כ-9.5% מהמכירות.

 

A post shared by Urban Outfitters Israel (@uoisrael) on

 סיגל אורון, מנכ"לית Urban Outfitters ישראל, מסרה כי "חנויות הרשת גדולות ומשתרעות על פני 1,100-600 מ"ר, ומעוצבות בקונספט בינלאומי. המותג מאופיין באופנתיות ועיצוב, הקולקציות יתחלפו בתדירות גבוהה ואין לנו ספק שהלקוח הישראלי יתאהב בהן במהרה".

סטייסי בריט פיצג'רלד, מנהלת השיווק של השוק האירופאי ושל הפעילויות הבינלאומיות בזיכיון, אמרה: "המותג Urban Outfitters הוא ייחודי, מהשיווק במדיות החברתיות ועד הנראות של הקולקציות בחנויות, כך שלמעשה אין שתי חנויות זהות אחת לשנייה. אנו שואפים לספק ללקוחות שלנו חווית קנייה שלא רק מגלמת את ערכי הליבה של המותג, אלא גם משקפת את התרבות המקומית העדכנית והצעירה".

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker

> הכנסות עדיקה ברבעון הרביעי קפצו ב-50%
> קבוצת הוניגמן ו-TNT הגישה בקשה להקפאת הליכים

 

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

השאירו תגובה

 

  • אף אחד לא טורח לספר שהוניגמן ומישמיש, נכנסו לקשיים בגלל ניהול כושל, וסכסוכים פנימיים, עובדה שמסביבנו יש חברות טובות שמנוהלות נכון שלא פושטות את הרגל, ורק מתרחבות, ועושות הרבה כסף, גם לקניות באינטרנט אין שום השפעה, יש מקום לכולם, תחרות זה טוב לכולם, צריך להיות הגיוניים ברווחים, ולא לנצל את הקונים, כי פשוט אנחנו נמצא מקורות אחרים,

    מאת: דנה |‏ 28 במרץ 2018 | 08:52
  • ואיכות תוצרת סין

    מאת: המחירים בחו"ל גם ממש גבוהים |‏ 28 במרץ 2018 | 00:24
  • הבעלים קורא לקנוס אותנו במעמ על הקניות בחו"ל – אני מחרימה אותו.

    מאת: אלינור נועם |‏ 28 במרץ 2018 | 00:19
  • כשיש ככ הרבה חנויות עם מחירים נמוכים בהרבה אני בספק גדול אם הם יחזיקו..כמו בפוראבר 21 עשו את זה רע גם פה זה לא מותאם בכלל לקהל הישראלי ולצעירות שירצו לקנות מכסף שבקושי יש להן

    מאת: למה נראה להם |‏ 27 במרץ 2018 | 23:34
  • קצת מוצרים יקרים מאד. פוזה בעיקר

    מאת: הרגע ביקרתי |‏ 27 במרץ 2018 | 22:08