סובלים ממיגרנות? זה הזמן לפירסינג הטרנדי של הרגע

לרוב נדמה שבערך חצי מאוכלוסיית העולם סובל מנטייה למיגרנות קשות, ובימים אלה נדמה שלפחות חצי מהחצי הזה כבר גילה את ה"מרפא" המפתיע, שבמקרה הוא גם אחד מהטרנדים הכי חמים כרגע בתחום הפירסינג. איך זה עובד, ובעצם - האם זה בכלל עובד? כך או כך, לכולנו יש תירוץ מוצלח מתמיד להתפרע

מאת  | ‏ 26 מרץ 2018
 

A post shared by Caroline Marczak (@cmarczak) on

לפירסינג יש דימוי אלים – אולי בגלל הקשר שלו לתרבות הפאנק, אולי בגלל עצם ההחדרה של חפץ מתכתי לתוך הגוף. עכשיו מעניין לגלות שהקישוט הגופני הקשוח הזה יכול לשמש כתרופה, ולרפא, כך טוענים, מיגרנות חריפות. כמה נח שהמקום הקסום שהחירור בו יפיג את התקפות הכאב האיומות הוא אחד הטרנדיים ביותר בשנים האחרונות.

מדובר בפירסינג בחלק הפנימי של האוזן, איזור שנעשה לוהט גם בקרב מחוררים לא כבדים שמחפשים איך לרענן את הלוק המתוכשט של האוזניים. התגית באינסטגרם כבר מפוצצת תמונות, וברחבי העולם קמות קליניקות המתמחות אך ורק בפירסינג הספציפי הזה, ומכנים את עצמם 'מרכזי פירסינג להפגת מיגרנות'. הנושא פופולרי במיוחד באוסטרליה, ואל תתפלאו אם תתחילו לראות בקרוב גם אנשים לא צעירים או טרנדיים במיוחד מסתובבים עם האקססורי הפרוע.

 

A post shared by skinkandy (@skinkandy) on

למרות שטרם הוכח רשמית כי השיטה עובדת, ומחקרים קליניים לא מוצאים שום קשר בין הנקודה הזו לבין מיגרנות או כאבי ראש, הרופאים נדרשים בשאלה שוב ושוב, ובהתחשב בעובדה שגם לדיקור או הומיאופתיה אין סימוכין מן המדע, הביטול של הרפואה המערבית לא מרגש אף אחד. "יש אפס הוכחות מדעיות שהפירסינג בנקודה הזו מפיג מיגרנות", אומרת ד״ר ג׳ולין ברייסון מצפון קרוליינה לדיילי מייל הבריטי. "אבל מי יודע? כשעושים פירסינג משתחררים אנדורפינים, שידועים כמפיגים כאב. רוב הסיכויים שמדובר באפקט פלצבו, וגם זה לגיטימי".

ברייסון היא מאמינה נלהבת בכוחות הריפוי של המח, ולא שוללת את כוחו של הפלצבו. "גם אם עוקבים אחר הטענה של המאמינים בשיטה, שטוענים שמדובר בחירור בנקודת דיקור מסויימת, גם זו יכולה להיות השפעת פלצבו. במחקר אחד שנערך על דיקור נמצא כי כאשר ערכו על אדם דיקור אמיתי ודיקור בכאילו, ההשפעה החיובית היתה זהה. האפקטיביות לא השתנתה".

 

A post shared by Lilith Ann Mae (@piercedbylilith) on

במחקר שנערך בנושא לאחרונה, בו נסקרו 1,107 אנשים שעברו את ההליך על מנת להקל על מיגרנות, נמצא ש-64 אחוזים מהם דיווחו על הקלה מסויימת בתכיפות ההתקפים, אבל האפקט נחלש ככל שעבר זמן מהחירור עצמו. 25 אחוזים מהאנשים שעשו פירסינג סיפרו שלא חוו אף התקף מיגרנה בחודש שלאחר הפרוצדורה, לעומת 16 אחוזים בלבד שדיווחו על המצב אחרי שנה. "אני מאמינה שלא רק החירור משמש כפלצבו, גם העובדה שהפירסינג בולט, ניתן לגעת בו ולדבר עליו עם חברים. כל אלה שולחים מסרים חיוביים למח, שמעלים את רמת הסרטונין והדופמין, ההורמונים המקושרים לשמחה וחוסמים כאב. אני לא מאמינה שהפירסינג משנה את הגוף, אבל אני מאמינה שהם מאמינים בזה, ולכן זה עובד". ואנחנו אומרות – צריכות תירוץ לפירסינג? קיבלתן.

 

A post shared by Daith Piercing (@daithpiercing) on

 

A post shared by Sol et Luna (@thekawaiicreep) on

השאירו תגובה

 

  • וואו, מרגישה שזה שינה לי את החיים. עכשיו קובעת תור! תודה MAKO

    מאת: גל פרדר |‏ 26 במרץ 2018 | 16:52
  • לא אוהבת קעקועים, לא אוהבת פרסינג. אם העניין רפואי אז אפילו פרסינג מוכנה לאהוב.

    מאת: molly |‏ 26 במרץ 2018 | 12:45