נפרדים מאגדה: מעצב העל ז'יבנשי הלך לעולמו בגיל 91

הוברט דה ז'יבנשי, מי שהקים את בית האופנה בעל אותו השם ואחראי ללא מעט עיצובים אייקוניים, הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון. "לא רק שהוא בעל השפעה עצומה על האופנה בת זמננו, הוא גם אחד האנשים הכי שיקים ומקסימים שפגשתי", הספידה אותו מחליפתו

מאת  | ‏ 12 מרץ 2018

הוברט דה ז'יבנשי הלך לעולמו (צילום: אינסטגרם, clobyclocouture)

הוברט דה ז'יבנשי הלך לעולמו (צילום: אינסטגרם, clobyclocouture)

בגיל 91 ובשיבה טובה, מעצב האופנה הוברט דה ז'יבנשי הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון. מי שאישר זאת בפני התקשורת הוא בן זוגו של ז'יבנשי, פיליפ ונה, גם הוא מעצב הוט קוטור בעברו.

עוד לפני שנודע כמעצב על, ז'יבנשי הצעיר הועסק בבתי אופנה אחרים, למשל אצל אלסה סקיאפרלי פורצת הדרך, ובתחילת דרכו עבד לצד קולגות צעירים אחרים כמו פייר בלמיין וכריסטיאן דיור, שלימים הפכו לדור הנפילים של התעשייה. ב-1952 הקים את בית האופנה ז'יבנשי, שנרכש ב-1989 על ידי תאגיד העל LVMH כשהוברט עדיין עומד בראשו. כיום מובל הלייבל על ידי המנהלת הקריאייטיבית קלייר וויט קלר.

 

A post shared by Carla Bruni (@carlabrunifan) on

למרות שפרש מעיצוב אופנה בשנת 1995, ז'יבנשי הוא עדיין שם נרדף לתחכום פריזאי בזכות ממשיכי הדרך שלו ובעיקר ריקרדו טישי, שהנהיג את בית האופנה מ-2005 ועד לשנה שעברה. והיו לו נעליים לא קטנות למלא.

ז'יבנשי עצמו היה אחראי לאחד הדגמים האייקוניים ביותר של עולם התרבות – השמלה השחורה הקטנה מ"ארוחת בוקר בטיפאני'ס" אותה שעיצב עבור חברתו הטובה והמוזה אודרי הפבורן, שגם הייתה ההשראה לבושם הראשון שהשיק. בין לקוחותיו המפורסמות מימי הזוהר ההוליוודיים אפשר למצוא גם את לורן בקול, אינגריד ברגמן, גרייס קלי וגרטה גרבו.

אחראי לעיצוב האייקוני (צילום:  Keystone Features/Getty Images)

אחראי לעיצוב האייקוני (צילום: Keystone Features/Getty Images)

"לא רק שהוא בעל השפעה עצומה על האופנה בת זמננו, הוא גם אחד האנשים הכי שיקים ומקסימים שפגשתי", אמרה וויט קלר לאחר שנודע על מותו של האיש שאת הבית האופנה שלו היא מובילה. ז'יבנשי סיפר בעבר כי הגשים את חלום הילדות שלו – לעסוק באופנה, והצניעות הזו ליוותה אותו במהלך הקריירה. הוא הקפיד לתת קרדיט למעצבים שלימדו אותו והיוו לו השראה, ובראשם קריסטובל בלנסיאגה. בנוסף, ז'יבנשי נהג להתייחס לעצמו כאל "סטאז'ר תמידי", מכיוון שלעולם לא הפסיק לתור אחר השראות ורעיונות חדשים.

בשנה שעברה דיבר בפתיחת תערוכת הרטרוספקטיבה של בית האופנה וניכר שהגישה הנרגשת והצנועה לאופנה ליוותה אותו עד סוף חייו. "המקצוע שלי הוא אחד היפים ביותר בעולם", אמר אז במסיבת העיתונאים. "אני משמח אנשים אחרים באמצעות רעיון".

 

A post shared by Dali Coco (@nausicaaulisse) on

/>

 

A post shared by Do It In Paris (@doitin_paris) on

 

A post shared by Lu Laurent (@steezusflyst) on

 

A post shared by Lulu McGuiness (@lulumcguiness) on

"אחד האנשים המשפיעים ביותר על האופנה בת זמננו" (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

"בעל השפעה עצומה על האופנה בת זמננו" (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

השאירו תגובה