בשורה מרגשת למכורי אסוס: בקרוב הכל יהיה הרבה יותר קל

מתחם מחסנים חדש שישתרע על שטח של 6,000 מ"ר בצמוד לנתב"ג ישמש לקליטת חבילות שהוזמנו מאתרים בינלאומיים, ובמיוחד מחנות האונליין הבריטית האהובה עלינו. המשמעות היא קיצור בזמני האספקה והשירות החזרות פשוט וזמין מאי פעם

מאת  | ‏ 7 פברואר 2018
 

A post shared by ASOS (@asos) on

זירת המסחר המקוון הישראלית ממשיכה לפרוח: חברת אי פוסט (E–post) הודיעה על הקמה של מרכז לוגיסטי חדש בהשקעה של 40 מיליון שקל. המרכז יוקם סמוך לשדה התעופה בן גוריון, ישתרע על שטח של 6,000 מ"ר וישמש לקליטת מוצרים מאתרי הסחר אלקטרוני בכלל ומאתר האופנה הבריטי אסוס (ASOS) בפרט. המיקום של המחסן הלוגיסטי החדש נבחר במטרה לקצר את זמני אספקת המוצרים ולהבטיח מסירה ללקוחות הקצה בטווחי זמן קצרים, ואף באותו יום.

בחודשים האחרונים, מאז נודע על כוונתה של אמזון לשכור בישראל מחסני ענק שיאפשרו לה להקים פעילות קמעונית בתוך ישראל ולספק מוצרים לשוק המקומי, זירת המסחר המקוון רותחת. מדי כמה שבועות מתבשר הצרכן הישראלי על כניסה של שחקן חדש לענף — החל בשחקנים משמעותיים בזירה המקומית, כמו שופרסל וקבוצת פוקס, וכלה בענקית המסחר הבינלאומית אמזון, שכניסתה לישראל יכולה לטרוף את הקלפים בענף.

 

A post shared by ASOS (@asos) on

עם הקמת המחסנים החדשים תציע אי פוסט שירות של החזרת פריטים אל אתרי הסחר באותו האופן שבו מקבלים הלקוחות את המוצרים. מדובר בשירות חיוני שכן הצרכנים הישראלים נתקלים בקשים להחזרת מוצרים לאתרי הסחר מחו"ל, ולכן רבים מעדיפים להשאיר את המוצר הלא מתאים אצלם או להחליפו בשוק המקומי. עקב כך החלו לקום באחרונה קבוצות פייסבוק רבות העסוקות בהחלפה של מוצרים שהגיעו במידה או בצבע לא נכון.

חברת אי פוסט משמשת חברת ההפצה של אתר ההלבשה אסוס (ASOS) בישראל מ–2016, אז ויתרה אסוס על שירותי דואר ישראל בעקבות תלונות רבות מהלקוחות הישראליים על עיכובים בקבלת חבילות. האתר של אסוס הוא אחד מחמשת אתרי הקניות הפופולריים בישראל, לצד עלי אקספרס, אי־ביי, נקסט ואמזון. בביקור של נציגי הנהלה בכירים של אסוס שהגיעו לישראל במהלך ינואר הם חשפו כי ישראל עלתה למקום התשיעי בעולם בכמות ההזמנות מהאתר, כשהדירוג נקבע אך ורק על פי כמות החבילות ולא ביחס לכמות התושבים.

 

A post shared by ASOS (@asos) on

"עובדים על קיצור זמני האספקה"

מלבד אסוס, בין לקוחות אי פוסט ניתן למצוא גם את נספרסו, שטראוס מים, קבוצת פוקס ועוד. אי פוסט היא חברה בת של חברת HFD שליחויות ולוגיסטיקה, ומציעה ללקוחותיה שירות שבאמצעותו הם אוספים את החבילות מ–400 נקודות חלוקה או מלוקרים אוטומטיים, לפי בחירתם. באחרונה הפחיתה החברה את מחיר השילוח ל–9.90 שקל בלבד — מחיר תחרותי ביחס לענף כולו.

מהלך זה מגיע כחלק מהערכות החברה לגידול משמעותי בחבילות המגיעות לישראל מאתרי סחר בינלאומיים וכחלק ממהלכי החברה לקיצור זמני האספקה. לפי הערכות החברה, ב–2018 יגדלו הזמנות המוצרים מאתרי סחר בכ–30%. נתון זה משתלב עם נתוני הצמיחה הכלליים של השוק המקוון בישראל, העומד על קצב גידול של כ–20% בכל שנה בחמש השנים האחרונות.

 

A post shared by ASOS (@asos) on

מנכ"ל אי פוסט, יניב בן טובים, אמר אתמול: "באנו לעבוד, לשנות את כללי המשחק בעולם הסחר המקוון ולתת פתרונות לצרכנים. באחרונה הורדנו את מחירי השילוח בתקווה כי בעלי אתרי הסחר יטיבו עם צרכניהם ויוזילו עלויות, ועכשיו אנחנו עובדים על קיצור זמני האספקה לקבלת המוצרים".

לאי פוסט צפויה תחרות עזה, שכן הענף עובר כעת שינויים משמעותיים: רק לפני כחודשיים הכריזה חברת גולד בונד, שנמצאת בשליטת שלומי פוגל ומש­פ­חת שמלצר, כי בכוונתה להקים בשנה הקרובה מרכז לוגיסטי בשטח של 20 אלף מ"ר במתחם החברה באשדוד. שחקן נוסף הוא טרמינל אקס (Terminal X) של קבוצת פוקס — אתר שהוא מעין קניון מקוון, שמתמקד בתחום האופנה ומוכר מותגים ישראליים ובינלאומיים שחלקם משווקים דרכו באופן בלעדי, כמו יוניקלו (Uniqlo).

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker
"לחכות 5 ימים לחבילה זה הרבה. אנחנו רוצים להחליף את דואר ישראל"
> ענקית המסחר המקוון הסינית JD.com מתכוננת לתחרות מול אמזון

A post shared by ASOS (@asos) on

השאירו תגובה

 

  • מאז שהם התחילו לעבוד עם gcx המזעזעים, החנות הזאת מחוקה מבחינתי.
    מזל שיש paypal שיילחם מולם.

    מאת: אני |‏ 7 בפברואר 2018 | 19:20