חצאית שעולה 4 דולר בהודו עולה בזארה 90 דולר

החצאית המקורית, המזוהה כפריט לבוש יומיומי בר השגה במזרח, הפכה בגרסה של זארה לפריט אופנתי שעולה כמה מאות שקלים. הרשת גועשת

מאת  | ‏ 1 פברואר 2018

החצאית המדובר. 329 שקלים בזארה (צילום: יחצ)

החצאית המדובר. 329 שקלים בזארה (צילום: יחצ)

ניכוס תרבותי הפך לאחרונה לנושא רגיש במיוחד בשיח האופנתי. לאחר שאורבן אאוטפיטרס הואשמה שקולקציית אביזרים שלה, שעוצבה לקראת עונת הפסטיבלים, משתמשת בצורה לא ראויה בפריטים מהתרבות הילידית- אמריקאית, גם זארה מצטרפת לסערה.

הפעם ניצבת במרכז הדיון חצאית משבצות שמזכירה קצת יותר מדי את חצאית הלונגי, פריט לבוש גברי שנפוץ במדינות דרום אסיה שלא עולה יותר מ15 שקלים לפריט. אי אפשר שלא לשים לב לתמחור השערורייתי שלה ברשת הספרדית – 329 שקלים. עם פרסומן של התמונות מהאתר של זארה, התמלאה הרשת באינספור ציוצים ואפילו ממים שתוהים על פשר הבחירה. חלק מהתגובות מתייחסות בשעשוע לאינטרפרטציה של הרשת הספרדית, וחלקן רואות בה עלבון ופגיעה. כמובן שגם סוגיית המחיר המופקע, הפכה לגורם דיון משמעותי כשהטיעון המרכזי שמועלה הוא "אפשר להשיג כזו בפחות מ-20 שקל".

אותה חצאית, כמה מאות שקלים פחות (צילום מסך)

אותה חצאית, כמה מאות שקלים פחות (צילום מסך)

זארה, כאמור, אינה היחידה שניצבת בפני האשמות מהסוג הזה. בשנה האחרונה הדיון בסוגיה הזו הפך לנוכח במיוחד כשבתי אופנה כמו גוצ'י ובלנסיאגה משתרבבים אל השיח. מאמרים שמביעים דעות שונות בנושא פורסמו באתרי האופנה השונים והפכו את הדיון בסוגיה למורכב במיוחד. יש לציין שהדיון בנושא עולה לסירוגין לכותרות במשך שנים ולתוכו נשזרו פריטים שונים ומארצות מגוונות – החל מתכשיטי גוף אפריקאים וכלה בכאפיות.

רק בשבוע האחרון סוגיית הניכוס האופנתי עלתה לכותרות בהקשר אחר בגזרת הקוטור. Indian Summer -  התצוגה האחרונה של המעצב זוהיר מוראד נגעה בכמה עצבים רגישים ואתרי האופנה געשו. בזארה, כנראה, לא ממש מתרגשים מהסערה הנוכחית ומי שתשוטט באתר המכר של הרשת תוכל למצוא את חצאית המריבה המדוברת בקלות. קריאות הנגד סביב האימוץ האופנתי השנוי במחלקת מעודדות את צרכניות האופנה לקנות את הפריט, בחנויות המסורתיות, ועל הדרך גם ליהנות גם מתמחור הרבה יותר ידידותי.  

מי שנוסע להודו, שווה לכם לקנות כמות (צילום: יחצ)

מי שנוסע להודו, שווה לכם לקנות כמות (צילום: יחצ)

פייר, חצאית מהממת (צילום: יחצ)

פייר, חצאית מהממת (צילום: יחצ)

זה גם עובד טוב עם החולצה (צילום: יחצ)

זה גם עובד טוב עם החולצה (צילום: יחצ)

הרשת לא נרגעת (צילום מסך)

הרשת לא נרגעת (צילום מסך)

השאירו תגובה

 

  • מי בדיוק מכריח אותם לקנות? לא יאה לכם?יקר מדי?זול מדי?לא מתיישר עם הערכים שלכם או וואטאבר?אל תקנו! מאוד פשוט סך הכל,לא מבינה את ההתלהמות.. ואותו הדבר אלייך,גברת "אוי איך אלדו האלו מעיזים לגנוב ממני 100 שקל בשביל עגילים?!"

    מאת: נועה |‏ 5 בפברואר 2018 | 03:01
  • גם ב – ALDO אפשר למצוא זוג עגילים אחד ב -100₪, ובאליאקספרס – אותו דבר ב ד י ו ק (קניתי אז אני יודעת!) בפחות מ 2 דולר. חוצפה!!

    מאת: Fafi |‏ 1 בפברואר 2018 | 21:48