הקניות באינטרנט הפילו את מכירות H&M – ו-170 חנויות בעולם ייסגרו

ענקית האופנה השוודית הודתה כי לא הסתגלה מספיק מהר למעבר למכירות באינטרנט; המניה נופלת ב-6%

מאת  | ‏ 31 ינואר 2018

לא עלינו (צילום: Joe Raedle/Getty Images)

לא עלינו (צילום: Joe Raedle/Getty Images)

ענקית הקמעונות השוודית H&M דיווחה היום על הירידה החדה ביותר ברווחיה מזה שש שנים, והודיעה על תוכנית לסגירת מספר החנויות הגבוה ביותר מזה עשור לפחות. מניית החברה נופלת ב-6% בבורסת סטוקהולם.

הרווח התפעולי של H&M ירד ב-14% ל-20.6 מיליארד קרונה שוודית (2.6 מיליארד דולר) בשנה שהסתיימה בנובמבר. הרווח היה גבוה מתחזיות אנליסטים שצפו כי יסתכם ב-20.4 מיליארד קרונה. בעקבות זאת, נאלצה החברה לחזור בה מיעד של צמיחה שנתית של 10%-15% במכירות שקבעה לשנה הבאה. "השינויים בתעשיה מאתגרים את כולם וזה יימשך גם ב-2018", אמר מנכ"ל H&M, קארל-יוהן פרסון, בהודעה עם פרסום הדו"חות.

החברה מסרה כי היא מתכננת לסגור 170 חנויות בכל העולם ובמקביל לפתוח חנויות של מותג חדש ומוזל ולחזק את הנוכחות שלה באינטרנט. H&M תפתח 390 חנויות חדשות, אך כרבע מהן לא יהיו של מותג הדגל H&M אלא של מותגים נוספים השייכים שלה, כמו COS, מונקי ומותג מוזל חדש בשם Afound, שיציע הנחות על פריטים של מותגיה וכן מוצרים של מותגים אחרים.

 

A post shared by HM (@hm) on

H&M, רשת האופנה השנייה בגודלה בעולם במונחי מכירות, התמודדה עם לא מעט מכשולים בשנה שעברה. בזמן שיותר ויותר צרכנים החלו לקנות בגדים באינטרנט, ירד מספר הקונים בחנויות הפיזיות הרבות של הרשת בכל העולם. החברה התקשתה לצמצם מלאים ונאלצה למכור פריטים בהנחות גדולות, וחלק מהמשקיעים מכרו מניות מחשש כי H&M לא מסתגלת מספיק מהר לעולם הדיגיטלי. Didner & Gerge Fonder, אחת מבעלות המניות הגדולות ביותר ב-H&M, קראה לניעור בשורות ההנהלה.

לכל אלה התווסף גם נזק תדמיתי שנגרם ל-H&M לאחר שהואשמה החודש בגזענות בגלל פרסומת שבה נראה ילד שחור לובש סווטשירט עם הכיתוב "הקוף הכי מגניב בג'ונגל". התמונה עוררה סערה ברשתות החברתיות ובדרום אפריקה ניצתו מהומות והושחתו חנויות של הרשת. H&M התנצלה והסירה את המודעות.

הפרשה שהסעירה את העולם (צילום: הנס מוריץ)

הפרשה שהסעירה את העולם (צילום: טוויטר, theweeknd)

H&M הודתה כי הצמיחה ברווחיה ברבעון היתה נמוכה מהציפיות בשל "חולשה בחנויות הפיזיות שבהן השינויים בהרגלי הצריכה הכי הורגשו וירידה במספר המבקרים בחנויות", לפי הודעת החברה.  "תעשיית האופנה משתנה מהר", אמר פרסון. "בלב השינוי הזה נמצאת דיגיטליזציה שמניעה את הצורך לשנות ולחשוב מחדש מהר יותר ויותר".

H&M הודיעה כי היא מתכננת להתאושש מהירידה באמצעות חיזוק המותג הדיגיטלי שלה, גיוון במותגים חדשים, שיפור החנויות שלה ושימוש בטכנולוגיה כדי להקטין מלאים ולהאיץ את מהירות המשלוחים. כחלק מחיזוק הנוכחות שלה באינטרנט, תתחיל H&M לפעול במארס הקרוב בפלטפורמת המסחר המקוון הסינית Tmall.

 

A post shared by HM (@hm) on

 

A post shared by HM (@hm) on

 

A post shared by HM (@hm) on

>> הכתבה התפרסמה במקור ב-TheMarker

>> מי רוצה לקנות בית ב-500 מיליון דולר?
>> פייסבוק משאירה אתכם מכורים – והמפרסמים עומדים להרוויח מזה

השאירו תגובה