הדוגמנית שנפרדה מלוריאל בגלל התבטאויות נגד ישראל

רגע אחרי הבחירה בגל גדות כפנים של רבלון, ענקית הקוסמטיקה לוריאל עולה לכותרות לאחר שאמינה קהאן, הדוגמנית הבריטית שנבחרה על ידי ענקית הקוסמטיקה לייצג את המגזר הערבי בחיג׳אב גאה, פורשת מהקמפיין בעקבות ציוצים ישנים נגד ישראל. הסערה בעיצומה

מאת  | ‏ 27 ינואר 2018

אמינה קהאן, מחקה את הציוצים המדוברים (צילום: אינסטגרם)

אמינה קהאן, מחקה את הציוצים המדוברים (צילום: אינסטגרם)

בשבוע שבו התבשרנו על כך שגל גדות היא הפנים של רבלון, ועם הבשורה הגיעו, כצפוי וכרגיל, ההדים האנטי-ישראליים הרגילים, מעניין לראות שלהתעקשות הזאת של גדות לשמור על זהותה הישראלית יש ככל הנראה אפקט שמחלחל. ענקית הקוסמטיקה לוריאל עולה לכותרות היום לאחר שאמינה קהאן, הדוגמנית הבריטית שנבחרה על ידי ענקית הקוסמטיקה לייצג את המגזר הערבי בחיג׳אב גאה, פורשת מהקמפיין בעקבות ציוצים ישנים נגד ישראל שהובאו לידיעת החברה.

קהאן אמורה להיות האישה הראשונה בחיג׳אב שמפרסמת קמפיין מיינסטרימי לשמפו, אבל עכשיו, בעקבות ציוצים משנת 2014, זה כבר לא יקרה. על מנת למזער נזקים, הוציאה קהאן הודעה לתקשורת. ״אני מתחרטת עמוקות על תוכן הציוצים שלי מ-2014, אותם הספקתי למחוק בינתיים״, כתבה. ״אני מתנצלת בכנות בפני מי שאולי פגעתי ברגשותיו. בצער עמוק החלטתי לפרוש מהקמפיין כי הדיון סביב הציוצים הישנים הללו לוקחים את תשומת הלב והחיוביות מהמסר החיובי וההומני שניסינו להעביר״.

 

A post shared by Amena (@amenaofficial) on

החברה אישרה את פרישתה של קהאן מהקמפיין והבהירה כי המהלך מקובל עליה. ״אנו מעריכים את העובדה שאמינה החליטה להתנצל על תוכן הציוצים שלה והתגובות שהם יצרו״. המבקרים לא מרוצים מהאופן שבו התמודדו בלוריאל עם העניין. ״אישה מוסלמית בריטית סובלת מאפליה והטרדה רק כי ביקרה את ישראל״, צייץ העיתונאי הבריטי סאני הנדל. ״מעכשיו, אם כך, ביקורת על מדינה משולה לגזענות? אסור יותר להביע דעה? ומה עם חופש הביטוי?״ ״השחקנית הישראלית גל גדות לא התבקשה להתנצל אחרי שהביעה תמיכה בצבא הישראלי בעזה,״ הזכיר העיתונאי אריב אולה״.

הסתבכויות כאלה כבר קרו ללוריאל בעבר, וניכר שהם רוצים להיות בחוד החנית הגזעית, ללכת על הקצה, ומצד שני לא מוכנים להתמודד עם ההשלכות שעשויות לנבוע מכך, ולא באמת מעמיקים בבחירת הדוגמניות ובפילוסופיה והדעות שהן מביאות עמן. דבר דומה קרה להם בקיץ שעבר, אז לקחו את הדוגמנית השחורה הטראנסג׳נדר מונרו ברגדורף, ואז פיטרו אותה בעקבות התבטאויות שנתפסו כגזעניות, בפייסבוק.

 

A post shared by Amena (@amenaofficial) on

 

A post shared by Amena (@amenaofficial) on

 

A post shared by Amena (@amenaofficial) on

 

A post shared by Amena (@amenaofficial) on

 

השאירו תגובה

 

  • לוריאל חברה מזעזעזת- שיתפו פעולה עם הנאצים, אנטישמים ועושים ניסויים בבע"ח. היום עם כל שפע חברות הקוסמטיקה, אין שום סיבה לרכוש מוצרים שלהם.

    מאת: גלית |‏ 29 בינואר 2018 | 11:46
  • מה היה תוכן הציוצים?
    נראה לי שבכתבה שזה הנושא שלה היה ראוי להביא דוגמא.

    מאת: רן |‏ 28 בינואר 2018 | 13:10
  • מאקו תפסיקו לטשטש הכל פיטרו אותה היא לא פרשה אתר שמלאני מגעיל

    מאת: עידו |‏ 28 בינואר 2018 | 09:17