הבו לנו גוצ'י: כך הרתיחו בתי האופנה מיליארד אנשים

השנה הנכנסת היא שנת הכלב בלוח הסיני, ובתי האופנה מנסים לקפוץ על העגלה ולסחוט את השפע והכסף שמאפיינים את המזל, עם ליינים מיוחדים משופעי כלבלבים חמודים. אנחנו כבר התחלנו להזיל ריר, אבל הסינים קצת פחות מרוצים מהניכוס התרבותי ולא חוסכים בביקורות

מאת  | ‏ 23 ינואר 2018

אנחנו דווקא א-הב-נו (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

אנחנו דווקא א-הב-נו (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

הסינים מתייחסים בכבוד רב ללוח השנה האסטרולוגי שלהם,  ובחודש הקרוב יקבלו בהתרגשות את שנת הכלב שבאה עלינו לטובה. מדובר במזל ה-11 מתוך 12 המזלות שבגלגל האקזוטי הזה, והוא ידוע ככזה שמתאפיין בשפע וכסף. לא פלא, אם כך, שרבים מעוניינים לקפוץ על העגלה. בתי האופנה היוקרתיים, למשל, כבר לגמרי על זה. הם מגיעים לשנה החדשה שתיכנס ב-16 בפברואר מוכנים, ובתקווה ליהנות מכל הטוב שהיא מציעה מילאו את הפריטים החדשים שלהם בכלבלבים מקסימים.

מי שמוביל את הטרנד הוא אלסנדרו מיקלה מגוצ'י, שהוציא קולקציה מיוחדת המוקדשת לכלבים הסיניים מביאי המזל. על הפריטים מתנוססים דיוקנאותיהם של כלבים מתוקים אותם איירה הלן דאוני, שנכנסה ללבו של מיקלה לאחר ששלחה לו ציפית לכרית נוי ועליה איורים של שני כלביו הסלבריטאים בוסקו ואורסו. שיתוף הפעולה בין השניים יצר קולקציה ובה מגוון פריטים שמצדיעים לשנה הסינית ולכלבים באשר הם, בהם תיקים, ארנקים, סווטשירטים, ז'קטים, צעיפים, תכשיטים ומה לא.

מזל שמאופיין בשפע וכסף (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

מזל שמאופיין בשפע וכסף (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

הקולקציה מעוררת עניין רב והתלהבות ברחבי העולם, אבל הסינים פחות מרוצים, וחלקם אפילו מביעים מחאה וטוענים כי מדובר בניכוס תרבותי שפל שמשטח את המסורת העתיקה והעמוקה שלהם. משפיעים צעירים בסין, צרכנים ואנשי תקשורת חשים, כך נכתב באתר הסיני "ז'ינג דיילי", כי רבים מהמעצבים לא מבינים כיצד נכון לשלב את הסמלים באופן מתוחכם, כך שיפנה אל הלקוחות הסיניים. הם טוענים שהעניין מחמיר בכל שנה, כשההיצע של שנת 2018 עובר את גבול הטעם הטוב. "זה כך כך מגוחך, אבל הצד החיובי הוא שאפשר להביט בעיצובים האלה כל השנה ולהתפקע מצחוק", כתבו שם.

מלבד גוצ'י, עוד כמה בתי אופנה עילאיים הצטרפו לשמחה: אסתי לאודר יצאה בקולקציית פריטי יוקרה המוקדשת לשנת הכלב, ממנה נותרה למכירה רק קופסה לפידור האף, בדולצ'ה וגבאנה יצרו חולצות גבריות מחויטות עם הדפסי כלבים קיטשיים כדי לחגוג, עליהן כתבו הסינים בטוויטר: "אלה חולצות מצוינות אם את אישה בגיל העמידה שגרה בכפר", וגם בלואי ויטון לא ויתרו והוציאו סדרת תיקי "שנת הכלב", אותם ממש לא אהבו בסין וטענו שמדובר בפריטים ילדותיים ומוגזמים. "כלב אחד לא הספיק להם כדי לציין את האירוע", כתבו. "הם היו חייבים לדחוף שלושה".

דולצ'ה וגבאנה גם הצטרפו (צילום: farfetch)

דולצ'ה וגבאנה גם הצטרפו (צילום: farfetch)

בדיור יצרו לכבוד המאורע צ'וקרים עם לוחית זהב קטנה ועליה ציור של כלב. העובדה שהצ'וקר הזה נראה בדיוק כמו קולר של כלבים לא עזרה לעצור את שטף הדאחקות שרצו על חשבונו. נדמה שכל חברות השעונים היוקרתיות בירכו לכבוד שנת הכלב את לקוחותיהם בהומאז' עיצובי, ביניהן שופארד, פייז'ה, פנראי ועוד. אפילו נייקי יצאו עם נעליים ברוח הנושא, דומות לאלה שהוציאו בשנת הכלב הקודמת לפני 12 שנים – כי כלב מנצח לא מחליפים.

אבל לא הכל שחור. בלוגרים מסוימים כן מאמינים שיש להיות יותר עדינים עם המערביים, וכי מדובר בניסיונות להתקרב לתרבות העתיקה שלהם. "קדימה, חברה", כתב אחד מהם בטוויטר. "אתם מתקרבים. בעוד כמה עשרות שנים אולי אפילו תתחילו להבין אותנו. חבל שאתם לא יוצרים שיתופי פעולה עם מעצבים מסין שיעזרו לכם לשלב את השפה האמיתית שלנו במוצרים שלכם".

ניכוס תרבותי או מחווה? (צילום: estee lauder)

היחיד שנותר מהליין (צילום: estee lauder)

בנייקי מיחזרו אחרי 12 שנה (צילום: nike)

בנייקי מיחזרו אחרי 12 שנה (צילום: nike)

"אפשר להסתכל על הפריטים ולצחוק כל השנה" (צילום: louis vuitton)

"אפשר להסתכל על הפריטים ולצחוק כל השנה" (צילום: louis vuitton)

אלסנדרו מיקלה מגוצ'י בעניין (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

אלסנדרו מיקלה מגוצ'י בעניין (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

חולצת גברים שיכולה להתאים גם לאישה בכפר (צילום: modaoperandi)

חולצת גברים שיכולה להתאים גם לאישה בכפר (צילום: modaoperandi)

יש גם שעונים (צילום: chopard)

יש גם שעונים (צילום: chopard)

מיליארד סינים לא טועים (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

מיליארד סינים לא טועים (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

ניכוס תרבותי או מחווה? (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

ניכוס תרבותי או מחווה? (צילום: Courtesy of Gucci_Photos by Petra Collins)

השאירו תגובה

 

  • הפעם ליכלכתם אותה בשם האופנה! להאדיר סינים בפרטי כלבים??? לפני או אחרי שהם פושטים את עורם בעודם בחיים מענים אותם מבשלים אותם מרתיחים אותם בחיים…… #דרושהאנושות

    מאת: זה אמיתי??? |‏ 23 בינואר 2018 | 17:17