כואב הלב: למה המון זועם השמיד סניפים של H&M?

סערת הקוף של H&M מסרבת לגווע. תצלום הילד השחור שעלה באתר החברה וגרר האשמות בגזענות ממשיך לעורר זעם בעולם, וכעת אחרי שסלבריטאים כמו דה וויקאנד ופאף דדי הביעו את דעתם הנחרצת בנושא הגיע תורו של העם. השבוע הסתערו עשרות על סניפים של המותג, ניפצו מראות, בעטו במתלים והחריבו את המוצרים. אנחנו תמיד בעד שוויון, אבל למה להוציא את זה על הבגדים?

מאת  | ‏ 14 ינואר 2018

אין רחמים (צילום: מתוך טוויטר, JacaNews@)

אין רחמים (צילום: מתוך טוויטר, JacaNews@)

מי ידע שצילום קטן של ילד בסווטשירט יוכל לייצר כל כך הרבה בלאגן? סערת ההודי הפוגעני של H&M, עליה כבר סיפרנו פה בהרחבה, פשוט מסרבת לגווע. התמונה ובה ילד שחור צעיר הלובש חולצה עם הכיתוב "הקוף הכי מגניב בג'ונגל" ממשיכה לסבך את הלייבל השוודי בעוד ועוד צרות. אם נסכם: אחרי שכל העולם השתולל מזעם, האשים את החברה בגזענות, סלבריטאים ובראשם דה וויקאנד ולברון ג'יימס חתכו את קשריהם עמה וטוויטר לא הפסיק לצייץ, מגיע השלב בו ההמון הזועם לוקח את העניינים לידיים.

החברה, יש לציין, לא המתינה עם ההתנצלות הפומבית והסירה את הפריט מהמדפים ומהאתר, פאף דדי, כך מדווחים, הציע לילד המדובר חוזה דוגמנות על סך מיליון דולר בלייבל הביגוד שלו, אבל הציבור עוד נסער. חלקו אף מרגיש צורך לבטא את העניין במעשים, והשבוע ארבע חנויות החברה בדרום אפריקה הרגישו את הכעס הזה כשעברו השחתה קיצונית. מראות נופצו, קולבים נבעטו ואלפי פריטים אופנתיים וזולים מצאו עצמם מוטלים מושחתים על רצפת החנות.

לא מעט תמונות וסרטונים של האירועים האלימים הגיעו לרשת, ובהם מתועדים עשרות אנשים צועדים אל החנויות כשהם אוחזים בשלטים וצועקים בלהט. נראה שזהו זעמה של אוכלוסייה שלמה שלא מרגישה שהלייבל מספר מספיק ייצוג שלה, וחווה אותו כ"לבן מדי".

בעוד העם אומר את דברו, דווקא אמו של הילד המתוק שמצא את עצמו בלב הטורנדו הגזעי מבקשת להרגיע את הרוחות ואומרת שמבחינתה לא היה בזה כלום. האם, טרי מנגו, היא ממוצא שוודי, וניכר כי תשומת הלב הלא צפויה ששמה את שניהם בלבה של שערוריית גזע ומבקשת מהם לבחור צד מבלבלת אותה. היא העלתה פוסטים שונים בנושא לפייסבוק, מחקה אותם ואז ניסחה פוסטים חדשים.

התמונה שהתחילה הכל (צילום: מתוך טוויטר, TheWeeknd@)

התמונה שהתחילה הכל (צילום: מתוך טוויטר, TheWeeknd@)

"אני האם וזה אאוטפיט אחד מתוך מאות שבני דיגמן", כתבה באימפולסיביות בהתחלה. "תפסיקו כבר לצעוק 'זאב זאב', זה מיותר. תתגברו על זה…אם הייתי קונה לו את הבגד הזה ומעלה את התמונה, זה היה הופך אותי לגזענית? אני מבינה את הדעה שיש לאנשים, אבל לא חולקת אותה. לכל אחד מגיעה דעה משלו. אני לא מבינה כל כך. סליחה". הוסיפה בהמשך.

אבל הרשת לא סולחת. אנשים מעתיקים ומדביקים את צילומי המסך של הפוסטים, מאשימים את האם בהורות לא אחראית ולא מאמינים שהיא מעזה להתווכח עם לברון ג'יימס ופי דידי. בינתיים מסתמן שהשנה הזאת לא מתחילה בקלות עבורה ובעיקר עבור H&M, ואין לדעת לאן הסיפור הזה ימשיך מכאן.

מראות נופצו, קולבים נבעטו (צילום: מתוך טוויטר, FloydShivambu@)

מראות נופצו, קולבים נבעטו (צילום: מתוך טוויטר, FloydShivambu@)

לא חבל? (צילום: מתוך טוויטר, FloydShivambu@)

לא חבל? (צילום: מתוך טוויטר, FloydShivambu@)

השאירו תגובה

 

  • על מה ולמה? אנשים מטורפים!!! סתם מחפשים סיבה לבהמיות ולהרס שלהם!

    מאת: סטלה |‏ 17 בינואר 2018 | 16:27
  • אני חושבת שהחטלצה חמודה. אין כאן קשר או חצי קשר לגזענות. התגובה מוגזמת לחלוטין. החברה אפילו לא צריכה להתנצל או להוריד את החולצה מהמדפים. אני הייתי קונה.

    מאת: מוגזם מוגזם מוגזם |‏ 15 בינואר 2018 | 17:15
  • לנו אין קוף אלא קרנפון יאיכס שקרניהו

    מאת: שושי |‏ 14 בינואר 2018 | 13:45