בגלל רשות המסים: החבילות שלכם מאסוס עלולות להתעכב

ביום ראשון הקרוב תיכנס המערכת המחשובית החדשה לתפקוד. לצורך ההיערכות תופסק פעילותה של מערכת סחר החוץ הנוכחית בתחום היבוא, החל מיום רביעי בערב ועד ליום ראשון. אם יהיו שיבושים ועיכובים בקבלת החבילות, התשלום יושת על הצרכנים

מאת  | ‏ 9 ינואר 2018
 

A post shared by ASOS (@asos) on

מחכים לחבילה מחו"ל? אם המשלוח לא יגיע עד יום רביעי הקרוב, יכול להיות שהחבילה תתעכב. זאת בשל היערכות ברשות המסים לקראת השקת "שער עולמי" – מערכת חדשה המטפלת ביבוא האישי ובדואר חבילות.

ביום ראשון הקרוב אמורה המערכת המחשובית החדשה להיכנס לתפקוד, ולצורך ההיערכות, החל מיום רביעי בשעה 19:00 ועד ליום ראשון, תופסק פעילותה של מערכת סחר החוץ הנוכחית בתחום היבוא, ולא תתקיים קבלת קהל בכל יחידות יבוא אישי ודואר חבילות. מאחר ומדובר בסוף השבוע, וממילא בימי-שישי שבת אין פעילות במכס – משמעות העיכוב הוא כיומיים (רביעי ערב, חמישי וראשון).

 

A post shared by ASOS (@asos) on

חברות המשלוחים והבלדרות אמנם נערכו מראש להתקנת המערכת, אך מזהירים כי ייתכנו שיבושים ועיכובים בקבלת חבילות, שעלולים אף להוביל לתשלום נוסף שיושת על הצרכנים.

כפי שמסבירה אילה וקסלר, סמנכ"לית התפעול של UPS: "בין רביעי לראשון אין יכולת לשחרר משלוחי יבוא בכלל, בין אם זה משלוח שהגיע דרך הים, האוויר או היבשה. גם אם זה ייגמר רק בכמה ימים האלה אני מעריכה שביום ראשון ייווצרו פקקים בשחרור משלוחים, מה שעלול להוביל ליותר ימי אחסנה ולתשלומים נוספים, דוגמת דמי אחסנה. ודאי שצריך גם להיערך למצב של עיכובים נוספים – אם המערכת לא תעלה חלק, או שיהיו תקלות בממשקים ובהעברות ואז יכול להיות שלא הכל ייפתר ביום-יומיים, והחבילות יתעכבו עוד".

 

A post shared by Amazon (@amazon) on

וקסלר מסבירה כי ימי אחסנה נספרים החל מהיום השלישי מהרגע שהחבילה נחתה, ולא שוחררה מסיבות שונות. כאמור, חברות הבלדרות והמשלוחים נערכו מראש על מנת להתאים את המערכות שלהם אל המערכת החדשה, בעלות שיכולה להגיע גם למיליוני שקלים לכל חברה.

"שער עולמי" של המכס מהווה פלטפורמה מחשובית משוכללת לניהול סחר החוץ בסביבת עבודה אינטרנטית. המערכת פועלת עם מסרים אלקטרוניים "ללא נייר", בניגוד למצב היום שבו על מנת לשחרר משלוח, המכס דורש נייר עם החתימה מהספק או הארד קופי של ניירת המשלוח. המערכת תספק גישה וזמינות למאגרי מידע, ומשתפת את כל גורמי סחר חוץ הרלוונטיים ובהם היבואנים, הנמלים, סוכני המכס, ועוד, לבסיס נתונים אחד.

 

A post shared by ASOS (@asos) on

השאירו תגובה