נשים בשחור: מי הצליחה להתבלט בלי לשבור מילה בגלובוס הזהב?
טקס גלובוס הזהב השנה היה כזה שנזכור עוד הרבה זמן. כחלק מהמחאה הפמיניסטית הגואה בהוליווד קוד הלבוש השחור לא פסח על אף אחת, במה שהיה נראה לפרקים כמו הלוויתו של הארווי וינשטיין. אז מי הצליחה לזרוח גם בתלבושת האחידה, ומי בכל זאת הצליחה לפשל?
הלילה העולם היה עד לרגע מחאתי נדיר, בו בעקבות צונאמי עולמי קמו נשים ויצרו מחאה אופנתית עוצמתית. התוצאה היא משהו שעוד ידובר בו רבות. גלובוס הזהב 2018 היה אירוע בלתי נשכח בו נפרדה הוליווד מהארווי ויינשטיין ודומיו, יש לקוות שלנצח.
ויינשטיין, ממש כמו מושא לוויה, היה הנוכח הנפקד המשמעותי של הטקס. אותו אדם לו שמור היה שולחן של כבוד בגלובוס הזהב במשך שנים רבות, הוזכר בנאום הפתיחה של סת' מיארס כבר בדקה הרביעית מתחילת הטקס, וזכה לבוז מהדהד. פרט לפרסים שהוענקו, במקרה או שלא במקרה, להרבה פרויקטים נשיים כמו "ליידיבירד", "סיפורה של שפחה", "גברת מייזל המופלאה" ו"שקרים גדולים קטנים", קיבלה אופרה ווינפרי פרס מפעל חיים מיוחד והקדישה אותו לנושא הלוהט של הערב. "ויינשטיין יחזור בעוד 20 שנה", הבטיח מאיירס במונולוג הסיכום, "כשתצעקו לו בוז כשיופיע בסרטון הזיכרון לאלה שהלכו לעולמם".
המחאה לא פסקה, והדיבור היה metoo# מההתחלה ועד הסוף. ומי שעשו את זה הכי הכי יפה, באצילות ובחן היו השמלות. למרות התחזיות וההימורים, אף אחת לא באמת שברה את הדרס-קוד השחור שנקבע מראש, ולמרות זעקת הסטייליסטיות, כולן מצאו להן בסוף משהו לזרוק על עצמן לפני שיצאו מהדלת.
אמנם כולן כיבדו את החוקים, אבל היו שלוש שהעזו לשבור רק טיפ-טיפה את השחור: מנדי מור, בשמלת קולר של רוזי אסולין, אותה יצרו עבורה בשחור במקום בוורוד, כשאת חגורת הקימונו האדומה השאירו, שיילין וודלי שנראתה נפלא בשמלה שחלקה העליון כסוף וחובק את הגוף וחלקה התחתון חצאית שופעת, אלכסיס בלדל, בחליפת מכנסים עם טופ לבן של אוסקר דה לה רנטה, קלי קלרקסון, לה יצר כריסטיאן סיריאנו שמלה ענקית בעלת שרוול זהב, איזבל הופר המדהימה בלוק כסוף-שחור מלא ומנצנץ מבית קלואה ואליסון ויליאמס, שהתפרעה לגמרי בשמלת ארמני פריבה שלה, ובה חצי עיגול כתום בחלקה העליון.
הבחירה בדרס-קוד הזה יצרה, פרט לאפקט מרהיב, ותחושה עוצמתית, הרבה קלאסה וטעם טוב על השטיח. הנשים בחרו להתלבש באופן צנוע מאי פעם, מה שיצר שטיח אדום פריזאי שנדמה שנשלף הישר משבוע האופנה. לא היו מתלבשות רעות בטקס, לא באמת, אבל היו כמה שהעזו יותר. שרה ג'סיקה פארקר, שרבים הימרו שתמרה את פי הדרס-קוד, לבשה שמלה שקארי הייתה עפה עליה, עם שקיפויות מחוכית ונפוחה של דולצ'ה וגבאנה, ג'ינה דייויס נראתה יפהפייה בשמלת מוניק לולייה שלה, והוכיחה שהיא מערימה על כוח המשיכה, ממש כמו תלמה ולואיז, גם בגיל 61.
גם קייט האדסון המשיכה להציג את המהפך האופנתי שלה וחשפה טפח וגם טפחיים בשמלה של ולנטינו, נטלי פורטמן לבשה שמלה מיוחדת ורומנטית עם מחשוף לא שגרתי של דיור וקת'רין זטה ג'ונס הראתה שיש לה עוד הרבה רוח במפרשים בשמלה חושפנית של זוהיר מורד.
היו לא מעט שמלות בגרסת הקוטור למאה שערים. אליזבת מוס הייתה חסודה במיוחד בכריסטיאן דיור הוט קוטור, שרה פולסון השיקית לבשה טופ נוצץ וחצאית ארוכה של קלווין קליין ביי אפוינטמנט, סאלי הוקינס לבשה גם היא לוק חסוד של דיור – טופ וחצאית, נשפכים וזרוקים יותר שיצרו טוויסט מודרני מגניב. מישל פייפר, גם היא בחצאית וטופ של דיור, בליווי ז'קט עם חגורה, נראתה מדהים כשהחצאית העדינה שוברת את הטקסטורה הקשה.
מי שפחות הצליח לה הייתה איימי פולר בשמלת גרטה קונסטנטין מעט דודתית, אך לעומתה סלמה הייק, שלרוב לא ממש נמצאת ברשימות המצטיינות, נראתה טוב מאי פעם בלוק שיצרו עבורה בבלנסיאגה. אבל הזוכה שלנו בקטגוריה הזאת, למרות התחרות הקשה, הייתה אליסיה ויקאנדר, בשמלה מיוחדת וקלאסית של לואי ויטון.
גל גדות הקסומה לבשה שמלת שסע וז'קט מטאדורים קצר מבית טום פורד, והראתה גירל פאוואר מרהיב שמשלב בין גבריות לנשיות מובהקת, אופרה ווינפרי נתנה לחזה שלה לעשות את העבודה ונראתה נפלא בשמלת אטלייה ורסצ'ה חובקת קימורים, המלכה מריל סטריפ הלכה על גזרה דומה בעזרתה של ורה וונג, אמה סטון נצנצה ענוגות ונתנה לשיער הכתום שלה לדבר בשמלה א-סימטרית מתוקה של לואי ויטון ומרגו רובי לבשה שמלת גוצ'י, עם סלסולי הסרטים המנצנצים והמוכרים, שהוטבעו בעזרת פאייטים.
גם דקוטה ג'ונסון לבשה, לא מפתיע, גוצ'י, עם שמלה מתוקה ומינימליסטית יחסית ללייבל הכוללת גלימה. קנדל ג'נר היתה נועזת יחסית לטקס וחסודה יחסית לעצמה בשמלת ג'יאמבטיסטה ואלי אייטיזית וחושפת רגליים, דיאן קרוגר הראתה כמה קלאסה יש לה בשמלת הפראדה שלה, ואיסה ריי נתנה לצד הנשי שלה לזרוח, בשמלה עם וי עמוק אותה יצרו במיוחד עבורה בפרבל גורונג.
בנות "שקרים גדולים קטנים" כיכבו על השטיח. ריס ווית'רספון נראתה זוהרת ומושלמת כמו ברבי-בהלוויה בשמלת בת ים שיצר עבורה זאק פוזן, זואי קרביץ הייתה קולית כהרגלה, בשמלת סטרפלס פשוטה ומדויקת קאסטום של סאן לורן, ניקול קידמן נראתה זוהרת כהרגלה בשמלת קוטור נוצצת ומחמיאה של ז'יבנשי ולורה דרן חשפה את גוף הג'סיקה ראביט שלה בלוק מהודק והולם של ארמאני פריבה.
אווה לונגוריה המקסימה, אחת האקטיביסטיות הראשיות מאחורי הערב, חשפה בטן הריונית שקצת קשה היה לראות מרוב שחור, שיצרו עבורה בבית האופנה ג'ני, פנלופה קרוז הייתה יפהפייה בשמלת אולד סקול של ראלף ורוסו, גרטה גרוויג, את הזוכות הגדולות של הערב, הצליחה לרענן בעזרת בלונד, חיתוך לא שגרתי ותכשיט מאסיבי בשמלה של אוסקר דה לה רנטה, והלן מירן הנהדרת הסתכנה בשמלה של זוהיר מורד, עם שרוולי תחרה ארוכים כמו כפפות. ג'ניפר אניסטון נראתה כאילו לא עברה דקה מתקופת "חברים", בשמלת הסטרפלס של סקיאפרלי, ואמה ווטסון, פמיניסטית ידועה, זרחה ברונלד ואן דר קמפ.
סירשה רונאן נראתה חייזרית ומהפנטת באטלייה ורסאצ'ה, ג'סיקה בייל הצליחה להפתיע בשמלת טול מעניינת ועליה ירח קטיפה שחור של כריסטיאן דיור, אמיליה קלארק נתנה לגזרה לעשות את העבודה בשמלה מדויקת של מיו מיו, קלייר פוי הוכיחה שהיא המלכה ונראתה מושלם בחליפה של סטלה מקרטני והיידי קלום לא הצליחה לעשות לעצמה יותר מדי נזק בשמלה מפוסלת של אשי סטודיו.
מישל ויליאמס הייתה פיקסית ומקסימה בלואי ויטון, לילי ג'יימס נשארה בדיוק מי שהיא בשמלה רומנטית של ולנטינו, אנג'לינה ג׳ולי הייתה אפלה מאי פעם בשמלת ורסצ'ה הדרמטית שבחרה, עם שרוולי פרוות מאסיביים, טרייסי אליס-רוס הדיווה התאימה לשמלת מארק ג'ייקובס שלה גם מלבוש ראש ומילי בובי בראון הצעירה רעננה קצת את הכובד בעזרת שמלת קלווין קליין מאתגרת אותה נשאה בכבוד.
המיצג המופלא הזה, של אחווה נשית עוצמתית ויפהפייה ייזכר לנצח בדפי ההיסטוריה של האופנה, וכמו שאומרים: תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר. נותר רק לשבת ולצפות לזריחה.
השאירו תגובה