המדריך המלא למה מותר ומה אסור ללבוש בארמון המלוכה

מייגן מארקל רק הצטרפה למשפחה הכי מפורסמת בעולם וכבר עברה על החוק הראשון – היא הגיעה לאירוע בלי גרביונים. איזה עוד חוקים יש לבני המשפחה? ובכן, רק לנשואות מותר כתר, אסור לק צבעוני על הציפורניים וילדים חייבים ללבוש רק מכנסיים קצרים. קבלו את ספר החוקים האופנתיים של ארמון בקינגהאם

מאת  | ‏ 21 דצמבר 2017

מייגן מארקל רק הגיעה וכבר עברה על חוק הגרביונים (צילום: Chris Jackson לגטי אימג'ס)

מייגן מארקל רק הגיעה וכבר עברה על חוק הגרביונים (צילום: Chris Jackson לגטי אימג'ס)

מקרה מייגן מארקל גורם לנשים בכל העולם לפנטז מה היה קורה אילו הייתה זו האגדה שלהן והן היו אלה שבאביב הקרוב יצטרפו למשפחת המלוכה. הפנטזיה כוללת גישה חופשית לארון התכשיטים ותקציב כמעט בלתי מוגבל לבגדים. מארקל כבר עידנה את הופעתה מאז שהצטרפה לסקוואד הדם הכחול. היא מסתירה ברכיים ואין מה לדבר בכלל על מחשופים, אבל יש עוד כמה חוקים אופנתיים שיהיה עליה להפנים לפני יום הכלולות.חוקי האתיקה של ארמון המלוכה פורסמו כעת בתקשורת, והם מעניינים, לפעמים הזויים ובעיקר משעשעים.

לק צבעוני – מחוץ למשחק
מגיין תצטרך להפרד מהרבה מהלקים שאנו מאמינים שמאכלסים את הטואלט שלה. ביי ביי לכל צבעי הקשת, שלום לניוד. הארמון מתיר לבנות המלוכה למשוח אך ורק לק בצבע טבעי על הציפורניים, כשהגוון המוסף היחידי שאפשר טיפה להשתולל איתו הוא וורדרד. המלכה, כבר ציינו בעבר, תמיד מסתובבת עם לק בגוון ׳נעלי בלט׳ של ׳אסי׳, מחירו 9 דולר בלבד, וכך עשתה משנת 1989. מותר לנשות הארמון להשתולל עם לק צהוב וירוק אבל רק כשהן בבית. פשוט לא להיראות כך בציבור. עכשיו אנחנו יודעים מה תעשה החבורה העליזה בערבי הדאבל דייט.

טיארה. רק לנשואות (צילום:  Pascal Le Segretain לגטי אימג'ס)

טיארה. רק לנשואות (צילום: Pascal Le Segretain לגטי אימג'ס)

טיארה – לא לכולן
כל ילדה שגדלה על דיסני חולמת לחבוש טיארה לראשה: אותו כתר יהלומים עדין וקסום. אלא שמתברר שלא לכולן מותר. את הטיארה יכולות לשאת על הראש רק נשים נשואות, ורק באירועים רשמיים וחגיגיים במיוחד. הטיארה אמורה להיחבש לראשונה בחתונה עצמה, ויש לכך סיבה: ״זהו סימן של מעמד גבוה לנשים שנישאות, המציין שהן תפוסות עכשיו, ולא מחפשות יותר בעל״, מסביר המשרת המלכותי הנודע גראנט הרולד לבי.בי.סי. ״עם אישה החובשת טיארה אסור להתחיל איתה״.

למלכה יש טריק בתיק
לאחר ששאלנו את עצמנו למה, לכל הרוחות, נושאת המלכה תמיד תיק, הרי היא לא צריכה לשאת שם את מפתחות הארמון, גילינושהתיק משמש כסימן. כאשר המלכה מעוניינת לעזוב את שולחן הארוחה בה היא נמצאת, היא תניח את התיק שלה על השולחן. תוך חמש דקות היא תפונה משם. כאשר המלכה עושה זאת, כולם מצופים להפסיק לאכול, ויודעים שהמסיבה עומדת להסתיים. גם כשמשעמם לה או שהיא בעיצומה של שיחה משמימה, תסמן בעזרת התיק למשרתיה, תעביר אותו מיד ליד, וצ׳יק צ׳ק יגיע חילוץ.

התיק של המלכה. יש בפנים סודות (צילום: Richard Pohle לגטי אימג'ס)

התיק של המלכה. יש בפנים סודות (צילום: Richard Pohle לגטי אימג'ס)

לילדים מותר ללבוש רק מכנסיים קצרים
מזג האוויר הבריטי הוא לא בדיוק כזה שמזמן חשיפת ברכיים, אבל מתברר שלא מדובר בבחירה אופנתית של הוריו של ג׳ורג׳ הצעיר, שתמיד נראה בשורטס וגרבי ברך, אלא בציווי ברור מלמעלה. לילדים מלכותיים מותר ללבוש מכנסיים באורך מלא רק מגיל שמונה או תשע. זהו סימן גברי לכך שהם מתקרבים לבגרות. שיגידו תודה. עד המאה ה-19 הותר להם ללבוש עד אז רק שמלות.

על המלכה ללבוש רק שמלות
על אף שהעולם כולו תמיד מרים למלכה על בחירותיה הצבעוניות הנועזות, והפוסטר של כל צבעי שמלותיה המונוכרומטיות שיצרו בווג הוא אחד הנמכרים בעולם, מתברר שהיא לא המציאה את הרעיון הזה, אלא שמדובר באחד מכללי הטקס. הסיבה לכך שהמלכה לובשת צבעים מגוונים ומובחנים היא מתוך הצורך שיראו אותה למרחקים, ושתבלוט בתוך קהל של המונים. ״אילו אלבש בז׳״, צוטטה פעם, ״איש לא ידע מי אני.״

ילדים חייבים ללבוש מכנסיים קצרים (צילום: גטי אימג'ס)

ילדים חייבים ללבוש מכנסיים קצרים (צילום: גטי אימג'ס)

אאוטפיט שחור – תמיד בשלוף
החוק הקודר ביותר של בני המלוכה דורש מהם להיות מוכנים תמיד ללוויה. בכל נסיעה, מטוס או טיול יהיו למשפחה המלכותית בגדים שחורים בשלוף, כך שאם חס וחלילה מישהו במשפחה ימות, הם לא יתפסו לא מוכנים, כפי שקרה למלכה אליזבת עם מות אביה. אז, כפי שמתואר בסדרה ׳הכתר׳, המתינה על המטוס והחליפה בגדים לפני צאתה אל העם. מקרה כזה לא אמור לחזור על עצמו.

מחשופים – אאוט
בנות המלוכה לא אמורות לחשוף את תחילת החזה שלהן. מרקל, שכבר חשפה הרבה יותר מזה, הבינה שעליה לשנות את הגזרות להן היא רגילה, ויותר מזה: על בנות המלוכה להיזהר כשהן יוצאות מרכב או מתכופפות אל הילדים, כך שהקו המפתה הזה בחזה לא יראה בציבור. הנסיכה דיאנה חטאה במחשופים, והציבור הבריטי עדיין מנסה להירגע. היה לה טריק, אגב: היא נהגה לאחוז בתיק שלה קרוב לחזה כשהתכופפה, כך הסתירה את האזור.

אסור מחשופים אבל דיאנה נהגה לשבוא את החוקים (צילום: Newsmakers לגטי אימג'ס)

אסור מחשופים אבל דיאנה נהגה לשבוא את החוקים (צילום: Newsmakers לגטי אימג'ס)

רגליים חשופות – אאוט
מייגן מרקל כבר עשתה את הפדיחה האופנתית שלה כשהגיעה להכרזת האירוסים בלי גרביונים, ברגליים חשופות לגמרי, דבר לא מקובל בעליל. המלכה מצפה מנשות המשפחה תמיד לגרוב גרבונים שקופים או בצבע מאט. אנחנו מאמינים שזו הייתה טעות של טירונית, ושזה לא יחזור על עצמו.

המלכה לא אוהבת פלטפורמות
אין חוק רשמי האוסר על עקבי פלטפורמה מסוג וודג׳, אלא שהמלכה לא סובלת את הנעליים האלה, ועל כן אבוי ואבוי לה לבת המלכות שתנעל אותן בנוכחותה. קייט מידלטון דווקא משוגעת על הנעליים האלה, בעיקר בגרסת הקש שלהן, אבל לעולם לא תנעל אותן בנוכחות סבתו של בעלה. עוד דברים שאסור להכניס לארמון, אגב, רק כי המלכה לא סובלת? שום ופסטה.

חייבים תמיד שיהיה להם בגד שחור במזוודה (צילום: Chris Jackson לגטי אימג'ס)

חייבים תמיד שיהיה להם בגד שחור במזוודה (צילום: Chris Jackson לגטי אימג'ס)

אסור להוריד את המעיל בפומבי
במשפחת המלוכה לובשים המון מעילים לאירועים רשמיים, אבל לעולם לא נראה אותם מסירים את המעיל בציבור. חוקי הטקס המחמירים קובעים שהתפשטות פומבית כזו אינה ראויה לליידי.

על המלכה לחבוש תמיד כובע לראשה
המסורת, שעצרה אצל המלכה אליזבת, ולא באמת נשמרת באדיקות, מגיעה מעולמות הדת, כיסוי הראש לנשים והצניעות. המלכה אליזבת מאמינה, ספציפית, שהכובע הוא זה הקושר את כל האאוטפיט יחד יפה כמו סרט. גם בבית תסתובב המלכה עם כובע, עד השעה שש בערב, אז יוסרו בציווי עליון מחמיר כל הכובעים, ויעלו ויבואו התכשיטים, הכתרים והטיארות.

לא סתם היא עם כובע תמיד, זה בספר החוקים (צילום: Chris Jackso לגטי אימג'ס)

לא סתם היא עם כובע תמיד, זה בספר החוקים (צילום: Chris Jackso לגטי אימג'ס)

כפפות – עולם ומלואו
אין חובה לעטות כפפות, אבל אם מחליטים ללכת על זה, יש המון חוקים לעניין. עוטים אותן בדרך לאירוע, כשלוחצים ידיים, מקבלים אורחים ועוד, אבל חייבים להסירן כשאוכלים וכשיושבים לשולחן כלשהו. את מלאכת ההסרה יש ללמוד. מסירים אותן אצבע אחר אצבע ומניחים אותן באופן מאוד מסוים על הירכיים, מתחת למפית בלבד.

אנו מאחלים למייגן הצלחה, ומזכירים לה שהנסיכה הזכורה והמשפיעה ביותר מבחינה אופנתית, חמותה לעתיד המנוחה, הנסיכה דיאנה, הייתה גם פורעת החוקים הגדולה ביותר אי פעם בממלכה.

מייגן והארי, אנחנו סומכים עליכם שתשברו את החוקים ותיהיו מגניבים (צילום: Andy Stenning  לגטי אימג'ס)

מייגן והארי, אנחנו סומכים עליכם שתשברו את החוקים ותיהיו מגניבים (צילום: Andy Stenning לגטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • המנהג להלביש ילדים קטנים במכנסיים קצרים עד גיל 9 לא בלעדי למשפחת המלוכה. זה היה הנוהג בבריטניה ובמדינות נוספות עד שנות ה40-50.

    מאת: שלי |‏ 22 בדצמבר 2017 | 15:39